سری آی‌فون 13 اپل فاقد ورژن 1 ترابایتی خواهد بود

شرکت اطلاعاتی بازار موسوم به TrendForce پیش‌بینی خود پیرامون استراتژی اپل برای سری آی‌فون 13 را منتشر کرد. عرضه این سری تحت‌عنوان آی‌فون 12s سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. همچنین اپل احتمالا در این نسل از هندست‌های خود بر بهبود ویژگی‌های معرفی شده در سری آی‌فون 12 تمرکز خواهد کرد.

کمبود قطعات موجب افزایش قیمت‌ها شده است. اما بر اساس اعلام تحلیل‌گران، شرکت اپل قیمت‌گذاری مدل‌های فعلی آی‌فون را حفظ خواهد کرد. سری آی‌فون 12 با قیمت‌گذاری پایه 700 دلاری برای آی‌فون 12 مینی روانه بازار شد. اگرچه این‌بار نیز آی‌فون 13 مینی احتمالا در کانون توجهات قرار نخواهد گرفت.

همچنین اپل در صدد ارتقاء برخی مولفه‌های آی‌فون است. به‌عنوان مثال شرکت اپل برای نخستین بار در مدل‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس از پنل‌های LTPO AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهند کرد. به لطف استفاده از طراحی جدید سامانه فیس آی‌دی با قطعات جمع‌وجورتر اندازه ناچ تعبیه شده روی نمایشگر کوچکتر و باریکتر خواهد شد.

کلیه دوربین‌های اصلی در عوض استفاده از سیستم سنتی OIS به سراغ فناوری تثبیت‌کننده مبتنی بر جابه‌جایی سنسور خواهند رفت. همچنین دوربین‌های فوق‌عریض نیز مجهز به پیشرفته‌ترین نمونه‌های لنز 6P با قابلیت فوکوس خودکار خواهند بود. وبسایت TrendForce گزارش قبلی خود مبنی بر به‌کارگیری حسگر LiDAR در کلیه مدل‌های آی‌فون را رد کرده و ادعا می‌کند که این مشخصه تنها در 2 مدل پرو قابل دسترس خواهد بود.

بعلاوه گزارش پیشین خاطرنشان کرد که گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس در مدل‌هایی با 1 ترابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهند شد. اما اکنون گزارش جدید وبسایت TrendForce ادعا می‌کند که این هندست‌ها بار دیگر با حداکثر حافظه 512 گیگابایتی عرضه خواهند شد. توان پردازشی کلیه مدل‌های آینده آی‌فون از طریق تراشه A15 Bionic تامین می‌شود. این تراشه بر پایه فرآیند ارتقایافته N5P توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد.


تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که به لطف گسترش واکسیناسیون فراگیر و تعدیل قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه، شرکت اپل می‌تواند 223 میلیون دستگاه آی‌فون را تولید نماید. این پدیده بدان معناست که سری جدید حدودا 39 درصد از کل آی‌فون‌های تولیدی طی سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد. با در نظر گرفتن این هندست‌ها در کنار سری آی‌فون 12 (که تولید اکثر مدل‌های آن کماکان ادامه دارد) سهم مدل‌های 5G در سبد هندست‌های اپل از 39 به 75 درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش پیشین موسسه TrendForce، شرکت اپل تولید آی‌فون 12 مینی را متوقف کرده است؛ چرا که فروش این هندست ظاهرا انتظارات کمپانی را برآورده نکرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی نسبت به موفقیت آی‌فون 13 مینی امید چندانی ندارد. بر این اساس تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اپل تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی 3 مدل بزرگتر آی‌فون متمرکز خواهد کرد.

2 در مورد “سری آی‌فون 13 اپل فاقد ورژن 1 ترابایتی خواهد بود”

  1. چه خوب که ورژن مینی رو حذف کردن . مشخصا کسی بخواد پول بده ایفون بخره نمیره سراغ یه اسباب بازیش 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH