تمامی شایعات منتشر شده پیرامون آیفون SE نسل سوم پیش از معرفی توسط اپل

با توجه به شایعات، انتظار می‌رفت که اپل آیفون SE جدید را در بهار به نمایش بگذارد، اما امسال کوچک‌ترین عضو خانواده آیفون در رویداد “Spring Loaded” این شرکت بدون نمایش بود و به‌ جای یک آیفون جدید، اپل با نسخه جدید آیفون 12 با رنگ بنفش که در این مراسم رونمایی شد، اینترنت را به یک جنب و جوش ملایم سوق داد. اما اگر شما مدت زیادی را صرف پس انداز برای خرید پرفروش‌ترین محصول مقرون به صرفه اپل کرده‌اید، جای نگرانی نیست.

شایعات جدید و قوی پیرامون مشحصات و جزئیات ظاهری آیفون SE نسل سوم در اینترنت پخش شده است که موارد جذابی را به آیفون جدید اپل نسبت می‌دهند؛ با این وجود، حداقل برای چند ماه دیگر پیش از رویداد پاییزه اپل، جایی که ممکن است آیفون SE 2021 رونمایی شود، جای حدس و گمان وجود دارد (اگرچه شایعات می‌گویند که ممکن است تا سال 2022 معرفی آن را نبینیم).

اپل آیفون SE 3 کوچک‌تر یا بزرگ‌تری را روانه بازار نمی‌کند 

در دنیای تلفن‌های هوشمند بزرگ، آیفون SE عنوان پرفروش‌ترین را از‌ آن خود کرده است که بخشی از آن به دلیل کوچک بودن و همچنین ترکیب قدرتمند قیمت و ویژگی‌های آن است.

آیفون SE نسل اول در یک قاب کوچک 4 اینچی با قالب طراحی یکسان با آیفون‌های محبوب نسل 5 عرضه شد و توسط اسکات استین، از نویسندگان مطرح CNET به دلیل “به‌ طرز شگفت‌آوری جیب دوست بودن” مورد ستایش قرار گرفت.

نسل دوم آیفون SE اپل که سال گذشته به بازار عرضه شد، خیلی کوچک نبود و بدنه‌ای یکسان با آیفون 8 داشت؛ اما با مشحصات و قیمت شگفت‌ انگیز خود، تا حدود زیادی این نکته به‌ نسبت منفی را جبران کرد.

اپل آن را به تراشه بایونیک A13 در سطح پرچمدار بزرگ خود مجهز کرد، همان تراشه‌ای که به هر یک از چهار عضو خانواده آیفون 12 قدرت می‌دهد. طبق گفته مینگ چی کو تحلیلگر اپل، با توجه به شایعات مطرح شده پیرامون آیفون SE 3 آینده، به نظر می‌رسد که اپل اندازه آن را تغییر نمی‌دهد.

مانند آیفون SE 2020، نسخه نسل بعدی نیز دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی خواهد بود. اپل ممکن است یک آیفون SE با اندازه بزرگتر (به مانند آیفون 8 پلاس) به همراه آن وارد بازار کند؛ با این حال، این گزینه بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند آیفونی اقتصادی اما قدرتمند و با صفحه‌ای بزرگ‌ داشته باشند.

آیفون SE دو مخاطب اصلی دارد: خریداران آگاه از بودجه خود که علاقه‌ای به پرداخت 799 دلار برای آیفون 12 (999 دلار برای مدل پرو یا 1099 دلار برای پرومکس) ندارند اما انتظار قدرتی هم‌سطح با پرچمداران اپلی را دارند و کسانی که تلفن‌های جمع و جور را به تلفن‌های بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند.

طراحی کلاسیک آیفون SE نسل 3 یکسان باقی می‌ماند

اگرچه شایعات مداومی مبنی بر تغییر اساسی آیفون SE 3 توسط اپل وجود دارد، اما گزارش اخیر کوو، آب سردی بر روی تمام آن‌ها ریخته است.

کوو در گزارشی که توسط MacRumors مشاهده شده است، می‌گوید نسل سوم آیفون SE شبیه مدل‌های کنونی SE خواهد بود و اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، این گزارش می‌تواند نشان دهد که طراحی یکپارچه و کلاسیک این نسل آیفون همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

این بدان معنی است که حاشیه‌های بزرگ آیفون SE را در بالا و پایین صفحه نمایش و همچنین یک دکمه فیزیکی اصلی با Touch ID، برای تجربه کاربری فیزیکی‌تر را نیز در نسل جدید این تلفن مشاهده خواهیم کرد. همچنین گفته می‌شود که مانند نسخه 2016 و 2020، آیفون SE آینده نیز از یک دوربین اصلی بهره می‌برد.

آیفون SE 3 دارای صفحه نمایش LCD و تکنولوژی 5G است

شایعات حاکی از استمرار اپل در استفاده از نمایشگر LCD برای نسل سوم SE است، به جای اینکه آن را به صفحه نمایش OLED ارتقا دهد. OLEDها معمولاً رنگ‌های سرزنده‌تری نسبت به نمونه‌های LCD خود نمایش می‌دهند و دارای کنتراست غنی‌تر و عمق رنگ مشکی بیشتری هستند.

همگی ما دوست داریم که اپل با توجه به تلفن‌های با قیمت مشابه و پنل‌های اولد فوق‌العاده پویا به مانند OnePlus Nord و Redmi Note 10 Pro به استفاده از تکنولوژی OLED روی آورد؛ اما گزارش اخیر Kuo بیان می‌کند که آیفون SE 3 تغییرات عمده‌ای را در بخش بیرونی نمی‌بیند، بلکه در عوض نسخه‌های بعدی تمرکز بیشتری بر بهبود‌های سخت افزاری مانند پشتیبانی از 5G و پردازنده به روز شده \ خواهند داشت.

آیا آیفون SE پلاس وجود خواهد داشت؟

پاسخ کوتاه: بله، باید وجود داشته باشد.

Kuo مدتی است که در مورد آیفون SE بزرگتر صحبت کرده است و پیش بینی انتشار آن در اواخر سال 2021 قبل از ارسال آن به بازار برای نیمه اول سال 2022 که به طور بالقوه با عرضه معمول آیفون SE توسط اپل همسو است، گواهی‌دهنده این موضوع است.

آیفون SE 3 احتمالاً تا سال آینده وارد بازار نمی‌شود

اگر قصد خرید آیفون SE 3 را دارید، باید صبور باشید.

شایعات حاکی از آن است که نسخه سوم آیفون SE امسال در رویداد اپل در پاییز ظاهر نمی‌شود؛ در عوض، طبق یادداشت‌های اخیر افشاگر معروف Kuo، باید منتظر انتشار این محصول جدید و اقتصادی از سوی اپل در نیمه اول سال 2022 میلادی باشیم.

نظر شما چیست‌؟ آیا یک طراحی کلاسیک با سخت افزاری یکسان با پرچمداران اپل برای دوست‌داران گوشی‌های کوچک و مقرون به صرفه کافی است؟

2 در مورد “تمامی شایعات منتشر شده پیرامون آیفون SE نسل سوم پیش از معرفی توسط اپل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH