سامسونگ گلکسی واچ 4 قادر به سنجش میزان چربی بدن کاربران خواهد بود

بر اساس گمانه‌زنی‌ها شرکت سامسونگ در تدارک برگزاری یک رویداد آنلاین بزرگ است. غول کره‌ای در جریان این مراسم از ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 به‌همراه اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 رونمایی خواهد کرد. اکنون انتشار شایعات پیرامون این گجت‌ها کماکان ادامه دارد و یک شخص خبرچین با نام مکس وینباخ پیرامون یکی از قابلیت‌های مرتبط با سلامت در گلکسی واچ 4 اطلاعات جدیدی را منتشر نموده است.

بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی واچ 4 مجهز به یک سنسور BIA خواهد بود

BIA مخفف عبارت تحلیل امپدانس بیوالکتریکی (Bio-Electrical Impedance Analysis) بوده و این فناوری اساسا به منظور سنجش میزان چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنجش میزان چربی بدن یک بخش لاینفک از ارزیابی‌های بهداشتی و تغذیه‌ای به‌شمار می‌رود. مکس وینباخ ادعا می‌کند که این مشخصه در سامسونگ گلکسی واچ 4 قابل دسترس خواهد بود. این پدیده بدان معناست که اسمارت‌واچ آینده شرکت سامسونگ قادر به سنجش درصد چربی بدن و هشداردهی به کاربران هنگام نزدیک شدن آن‌ها به اهداف کاهش وزن‌ خواهد بود.

جزئیات مربوط به این مشخصه مفید مرتبط با سلامت پس از انتشار اخباری پیرامون قابلیت سنجش میزان قند خون مخابره شده است. این مشخصه به احتمال فراوان در اسمارت‌‌واچ‌های نسل‌های آینده عرضه خواهد شد. سنسور BIA در کنار سایر قابلیت‌های بهداشتی موجود در گلکسی واچ 4 به تناسب اندام هرچه بیش‌تر کاربران و دستیابی آسان‌تر آن‌ها به اهداف ترسیم شده کمک خواهد کرد.

بر اساس شایعات و گزارشات پیشین، سامسونگ گلکسی واچ 4 از قابلیت‌هایی نظیر شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، نمایشگر ضربان قلب، مانیتور میزان اشباع اکسیژن خون و مشخصه نظارت بر خواب بهره خواهد برد. همچنین این اسمارت‌واچ احتمالا به‌همراه یک پردازنده جدید 5 نانومتری به بازار عرضه خواهد شد. این پردازنده در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در مدل نسل قبلی گلکسی واچ 3 از بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار است؛ پدیده‌ای که افزایش مدت شارژدهی باتری را تضمین خواهد کرد.

بعلاوه این اسمارت‌واچ به لطف همکاری میان شرکت‌های سامسونگ و گوگل از سیستم‌عامل جدیدی استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب گلکسی واچ 4 احتمالا از برنامه‌های بیش‌تر و سایر نوآوری‌های جالب پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل ضمن برگزاری رویداد MWC 2021 در روز 28 ژوئن (7 تیر ماه) معرفی شود. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی واچ 4 نیز در ماه آگوست عرضه خواهد شد.

3 در مورد “سامسونگ گلکسی واچ 4 قادر به سنجش میزان چربی بدن کاربران خواهد بود”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. منظور محاسبه میزان توده چربی در بدن هست نه میزان چربی محلول در خون نظیر کلسترول، LDL، HDL و تری گلیسیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH