کامپیوترهای مک اپل مجهز به پردازنده اینتل از سیستم‌عامل ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند!

کمپانی مایکروسافت اخیرا از سیستم‌عامل ویندوز 11 رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد که این پلتفرم با مجموعه‌ای از تغییرات در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با این‌حال چنان‌چه جزو کاربران کامپیوترهای مک هستید و قصد دارید آن‌را روی سیستم خود نصب کنید؛ در این‌صورت متاسفانه چندان خوش‌شانس نیستید. در واقع روی کلام با کلیه کاربرانی است که از کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند.

دلیل چنین پدیده‌ای این است که برخی کاربران فعلی ویندوز 10 متوجه شده‌اند که فعال‌سازی مشخصه TPM 2.0 روی کامپیوترها یکی از مخفی‌ترین الزامات ویندوز 11 به‌شمار می‌رود. دلیل عدم پشتیبانی رسمی از کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده‌های اینتل این است که شرکت اپل هرگز قابلیت پشتیبانی از TPM 2.0 را ارائه نداده است. بنابراین چنان‌چه مایل به اجرای ابزاری جهت بررسی سازگاری بوده باشید؛ در این‌صورت با پیام عدم امکان اجرای ویندوز 11 روی کامپیوتر خود مواجه خواهید شد.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها شرکت اپل با انتشار یک به‌روزرسانی فریم‌ور می‌تواند قابلیت پشتیبانی از TPM 2.0 را فعال نماید. اما اکنون پرسش اساسی این است که چرا آن‌ها چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند؟ بی‌تردید اپل به‌دنبال تقویت جایگاه تراشه‌های بومی و اکوسیستم خود در آینده است. در حال حاضر شرکت مایکروسافت نسخه ARM ویندوز 10 را به مصرف‌کنندگان نمی‌فروشد؛ لذا حتی کاربران قادر به اجرای این سیستم‌عامل روی کامپیوترهای مجهز به تراشه M1 اپل نیز نخواهند بود.

در آینده کاربران احتمالا با استفاده از نوعی ماشین مجازی قادر به اجرای ویندوز 11 روی کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده اینتل خواهند بود. اما چنان‌چه به ارائه پشتیبانی رسمی از Boot Camp امیدوار هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که تحقق این سناریو بعید به‌نظر می‌رسد.

2 در مورد “کامپیوترهای مک اپل مجهز به پردازنده اینتل از سیستم‌عامل ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند!”

  1. مسخرشو در آورده این ویندوز11 یه بار میگه باید tmp2 داشته باشین هزار تا چیز از آدم میخواد این بارم به مک اپلی ها گیر داده..!! ویندوز10 این مسخر بازی ها رو نداشت رو همه سیستم ها نصب میشه…تکلیف اونایی که ویندوز64 بیتی و پردازنده ی 2 هسته ای و رم8 گیگ یا 4 گیگ و فضای 64 گیگ داشته باشن و tmp 1.2 داشته باشن یعنی به خاطر اینکه tmp2 ندارن و uefi ندارن محروم میشن از نب ویندوز11…!!!!!!! حالم از این محدودیت ها بهم میخوره و به خاطر tmp2 و uefi نتونی نصب کنی واقعا خنده داره…!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH