مدیرعامل BlueStacks: اجرای برنامه‌های اندرویدی روی ویندوز 11 چندان آسان نخواهد بود!

کمپانی مایکروسافت اخیرا با اعلام خبر پشتیبانی ذاتی سیستم‌عامل ویندوز 11 از اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیاری از کاربران در سراسر جهان را شگفت‌زده کرد. این قابلیت به لطف وجود یک محصول نرم‌افزاری با نام Intel Bridge امکان‌پذیر شده است. مشخصه مذکور به لحاظ تئوری احتمالا به کاربران امکان خواهد داد تا شاهد عملکرد یکپارچه اپلیکیشن‌های اندرویدی با سیستم‌عامل ویندوز باشند.

با انتشار این خبر یک پرسش اساسی در افکار عمومی مطرح شد: تحول جدید بر شبیه‌سازهای اندرویدی چه تاثیری خواهد داشت؟ وبسایت AndroidAuthority برای یافتن پاسخ این پرسش با یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده شبیه‌ساز اندروید با نام BlueStacks تماس گرفت و نظر مدیرعامل شرکت در این زمینه را جویا شد.

مدیرعامل BlueStacks ضمن استقبال از این تغییر خواهان تعدیل انتظارات از جانب کاربران شد

روزن شارما؛ مدیرعامل کمپانی BlueStacks با 2 شکل متفاوت به پرسش فوق پاسخ داد. در وهله نخست وی اطمینان داد که کمپانی بابت سازگاری اپلیکیشن‌های اندرویدی با سیستم‌عامل ویندوز خرسند است؛ اگرچه این پدیده به منزله تهدیدی آشکار برای BlueStacks قلمداد می‌شود. وی گفت:

“BlueStacks در زمینه اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کامپیوترهای شخصی پیشتاز بوده است. ما بر این باور هستیم که دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها نبایستی برای کاربران و گیمرهای اندرویدی محدودیت‌زا باشند. خبر جدیدا اعلام شده توسط مایکروسافت مبنی بر امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی روی ویندوز از وقوع تحولی فوق‌العاده حکایت دارد.”

روزن شارما پس از ارائه این پاسخ به تشریح دلایل ضرورت تعدیل انتظارات از کیفیت اجرای اپلیکیشنهای اندرویدی روی سیستم‌عامل ویندوز پرداخت و نگرش خود در این زمینه را اعلام کرد:

“ما در زمینه بازی‌های موبایلی اندروید از تخصصی ویژه برخوردار بوده و پیرامون مشکلات اساسی این حوزه از مجازی‌سازی گرفته تا تجربه استفاده روزمره نظیر پشتیبانی از صفحه‌کلید و موس درکی عمیق داریم. ما از فناوری کانتینر برنامه رونمایی کردیم. استفاده از این تکنولوژی در پلتفرم اندروید به حل مشکلات فوق کمک شایان توجهی کرده است. پیاده‌سازی این ایده برای شرکت‌های تازه وارد چندان آسان نیست. برای افراد مبتدی، اپلیکیشن‌ها بایستی بر روی چندین گونه مختلف از دستگاه‌های ویندوزی قابل اجرا باشند. این دستگاه‌ها از ورودی لمسی پشتیبانی نکرده و از درایورها و کارت‌های گرافیکی متفاوت در سراسر جهان استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب برنامه‌ای که در ایالات‌متحده کار می‌کند؛ احتمالا در کشور برزیل قابل استفاده نخواهد بود. اجرای این برنامه‌ها روی ویندوز 11 مستلزم انجام اقدامات متعددی از سوی توسعه‌دهندگان خواهد بود. در مقابل BlueStacks با چنین مشکلاتی مواجه نیست. همچنین اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که پشتیبانی مورد اشاره توسط چه شخص یا سازمانی ارائه خواهد شد؟”

در ادامه روزن شارما به نکات جالبی اشاره می‌کند. حتی اگر ویندوز 11 به‌صورت بومی از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی نماید؛ در این‌صورت توسعه‌دهندگان برنامه ناچارا بایستی کارهای بیش‌تری را روی اپلیکیشن‌های خود انجام دهند. اجرای مطلوب برخی برنامه‌ها روی ویندوز احتمالا منوط به اعمال برخی اصلاحات جزئی خواهد بود؛ در حالی‌که بعضی دیگر احتمالا نیازمند انجام بازبینی‌های اساسی هستند.

عملکرد یکپارچه ماوس و صفحه‌کلید یکی از ویژ‌گی‌های اصلی BlueStacks به‌شمار می‌رود. بدین‌ترتیب کاربران به روش جدیدی جهت انجام بازی‌های اندرویدی دسترسی دارند؛ عناوینی که در وهله نخست برای استفاده روی گجت‌های لمسی طراحی شده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت نیز قابلیت‌های مشابهی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد یا خیر. بعلاوه ضرورت اجرای برخی اقدامات از سوی توسعه‌دهندگان بازی‌ها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بی‌تردید در حال حاضر پرسش‌های متعددی پیرامون این حوزه مطرح شده است. خوش‌بختانه ورژن‌های مخصوص توسعه‌دهندگان ویندوز 11 در آینده‌ای نه‌چندان دور منتشر خواهند شد. با انتشار این نسخه‌های ویژه از سیستم‌عامل مایکروسافت احتمالا پاسخ بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات روشن خواهد شد.

4 در مورد “مدیرعامل BlueStacks: اجرای برنامه‌های اندرویدی روی ویندوز 11 چندان آسان نخواهد بود!”

  1. چون همشون باید جمع کنند بروند … داره یاوه گویی میکنه .

    خودشو با غول نرم افزاری دنیا داره مقایسه میکنه .

  2. بلو استکس خودش هزاردتا داستان دارهه ثبت نام وامانت میخواد تهشم باید با تغییر ای پی وارد شیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH