اپل به‌دنبال افزایش تولید پنل‌های مینی LED برای دستگاه‌های مک‌بوک پرو خود است

وبسایت MacRumors در گزارش جدید خود با استناد به اطلاعات مالی ارائه شده توسط پایگاه DigiTimes ادعا کرده که شرکت اپل در راستای خریداری سخت‌افزارهای جدید جهت تولید 4 سری نمایشگر مینی LED برای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی بازبینی شده خود سرمایه 200 میلیون دلاری را در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام گزارش، شرکت اپل این بودجه را صرف خریداری تجهیزات اضافی برای مونتاژ نمایشگرهای مینی LED با استفاده از فناوری نصب سطحی (SMT) خواهد کرد. این تجهیزات در 4 خط مونتاژ جدید نصب خواهند شد. اپل برآورد کرده که خطوط تولید جدید ظرفیت مونتاژ سالیانه لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو مجهز به نور پس‌زمینه مینی LED را حدودا 700 تا 800 هزار واحد افزایش خواهد داد.

این تجهیزات جدید به مقر بزرگترین تامین‌کننده ماژول‌های مینی LED موردنیاز اپل یعنی کمپانی (Taiwan Surface Mounting Technology (TSMT منتقل خواهند شد. بر اساس این گزارش، تجهیزات خریداری شده توسط اپل در کارخانه TSMT مستقر در خاک چین نصب خواهند شد. همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش شده که کمپانی TSMT برنامه‌های خود برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه Dongguan واقع در منطقه جنوبی چین را تائید نموده است.

به گفته وبسایت DigiTimes، تقاضای بالا برای آی‌پد پرو 12.9 اینچی اپل موجب شده تا غول کوپرتینویی به‌دنبال یافتن تامین‌کنندگان بیش‌تری برای پنل‌های مینی LED موردنیاز خود باشد. آی‌پد پرو 12.9 اینچی در ماه آوریل گذشته معرفی شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان استقبال از مک‌بوک پروهای آینده اپل نیز چشمگیر خواهد بود.

شرکت اپل موجودیت مک‌بوک پرو جدید با تراشه M1X مبتنی بر معماری ARM را به‌طور ضمنی تائید کرد

اپل برخلاف انتظارات ضمن برگزاری رویداد MWC 2021 از مک‌بوک‌ پروهای جدید خود رونمایی نکرد؛ اما ظاهرا کمپانی این‌کار را انجام داده است. غول کوپرتینویی در جریان برگزاری رویداد فوق به شکلی محتاطانه از عبارت‌های M1X و M1X MacBook Pro به‌عنوان برچسب‌های فید ویدیویی یوتیوب استفاده کرد. این موضوع توسط یکی از کاربران توئیتر با نام مکس بالزر گزارش شد.

اطلاعات لو رفته علاوه بر اثبات تلاش اپل در زمینه توسعه تراشه M1X تائید می‌کند که مک‌بوک پروهای آینده از پردازنده کاملا جدید Apple M2 استفاده نخواهند کرد. در واقع برخی منابع خبری نیز ادعا می‌کنند که تراشه در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ‌های آینده اپل ورژن اصلاح شده مدل سال گذشته محسوب می‌شود. 3 هفته پیش مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که شرکت اپل در تابستان امسال از مک‌بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی خود رونمایی خواهد کرد. یک شخص خبرچین با نام Jon Prosser نیز پیش‌بینی کرد که این سناریو در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2021 عملی خواهد شد؛ اما گمانه‌زنی وی نهایتا موردتائید قرار نگرفت. وبسایت DigiTimes نیز گزارش می‌دهد که مک‌بوک پروهای جدید در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. این گزارش به منزله تائید پیش‌بینی مطرح شده توسط مارک گورمن خواهد بود. بر این اساس لپتاپ‌های جدید اپل پیش از پایان فصل تابستان و ضمن برگزاری یک رویداد مجزا معرفی خواهند شد.

مک‌بوک پروهای جدید 14 و 16 اینچی احتمالا شاهد جهش 2 برابری تعداد هسته‌های پردازشی با کارآیی بالا بوده و از قابلیت‌های گرافیکی بهتر و حافظه رم تا سقف 64 گیگابایت پشتیبانی خواهند کرد. همچنین کاربران احتمالا شاهد به‌کارگیری آرایه گسترده‌تری از کانکتورهای فیزیکی شامل MagSafe، HDMI و درگاه کارت حافظه SD خواهند بود. بی‌تردید طی روزهای آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون مک‌بوک پروهای جدید اپل منتشر خواهد شد.

2 در مورد “اپل به‌دنبال افزایش تولید پنل‌های مینی LED برای دستگاه‌های مک‌بوک پرو خود است”

  1. وقتی که مک بوک میگیرید خیالتون از بابت کیفیت راحته . تنها مشکل ویندوزی بودن و نبودنشه که اونم بسته به استفادتون داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH