فضای ذخیره سازی ابری، بهترین راه‌حل برای ذخیره داده‌های ناتمام

حجم داده‌هایی که در ده سال گذشته روی حافظه‌های سخت‌افزاری ذخیره می‌کردیم با آن‌چه امروز مجبوریم نگهداری کنیم قابل مقایسه نیست. گویی داده‌هایی که روزی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم هرگز تمامی ندارند و هم زمان ظرفیت رسانه‌های سخت با آن شیوه‌ی سنتی ذخیره‌ی اطلاعات رو به اتمام است. در حقیقت منطقی به نظر نمی‌رسد که بخواهیم هم‌چنان از سخت‌افزارها توقع داشته باشیم که داده‌های مورد نیاز ما را نگهداری کنند. به همین دلیل است که رویکردی نوین در ذخیره‌ی اطلاعات که به آن فضای ذخیره سازی ابری گفته می‌شود، پدید آمد و تبدیل به بهترین روش برای نگهداری از داده‌ها شد.

شما چه‌قدر با مفهوم فضای ذخیره‌ سازی ابری آشنایی دارید؟ آیا برای نگهداری از داده‌های پرحجم خود به استفاده از چنین امکانی فکر کرده‌اید؟ آیا ارایه‌دهندگان فضای ذخیره سازی ابری را می‌شناسید و با فضای ذخیره سازی ابری آروان و امکانات آن آشنایی دارید؟

فضای ذخیره سازی ابری، امکانی برای ذخیره بی‌نهایت داده

فضای ذخیره سازی ابری یک مدل از رایانش ابری برای نگهداری و مدیریت داده‌ها در بستر اینترنت است. فضای ذخیره سازی ابری نیاز شما به استفاده از سخت افزار برای ذخیره داده‌ها را از بین می‌برد و همین موضوع سبب می‌شود وقتی به داده‌های خود نیاز دارید آن‌ها را به سرعت و در هر مکانی در دسترس داشته باشید.

فضای ذخیره سازی ابری در کدام کسب‌وکارها مفیدتر عمل می‌کنند؟

تقریبن همه با هر حجم از داده‌ای که نیاز به ذخیره آن داشته باشند، می‌توانند از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنند. اما شاید این سیستم به دلیل نامحدود بودن حجم و چابکی در تحویل داده‌ها برای مشاغل زیر مفیدتر باشد:

  • سرویس‌های ویدیویی : آپارات، نماشا، تماشا و… را در نظر بگیرید که روزانه ده‌ها و شاید صدها فایل ویدیویی روی آن‌ها آپلود می‌شود. بدیهی است که برای چنین سایت‌هایی علاوه بر حجم بالای فضای ذخیره سازی، سرعت لود فایل نیز اهمیت دارد.
  • شرکت‌‌های آنالیزور داده : شرکت‌هایی که کار آن‌ها به شکل تخصصی آنالیز داده‌های سازمان‌های بزرگ است به فضای ذخیره سازی ابری نیاز خواهند داشت.
  • تمام شرکت‌های کوچک و بزرگی که نیاز به پشتیبان گیری دایمی از اطلاعات مهم خود دارند.
  • شرکت‌هایی که اطلاعات بی‌شمار کاربر را نگهداری می‌کنند: برای مثال شرکت‌های سرویس تاکسی آنلاین مانند اسنپ یا تپسی را در نظر بگیرید که روزانه بی‌شمار مشتری دارند و بنا به دلایل مختلفی نیاز به ذخیره‌ی اطلاعات مربوط به همه آن‌ها وجود دارد.
  • سرویس‌های تولید محتوا: مانند سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها که روزانه تعداد بسیار زیادی محتوا اعم از اخبار و وبلاگ را باید در یک بانک اطلاعاتی معتبر برای مدت بسیار طولانی ذخیره کنند.
  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی: در چنین مراکزی اطلاعات مربوط به مراجعین مانند پرونده‌های پزشکی با اهمیت بوده و برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند.
  • اپلیکیشن‌های ذخیره سازی داده: برنامه‌ای مانند دراپ باکس که فضای ذخیره سازی دایمی برای کاربر نهایی فراهم می‌کنند.

معروف‌ترین شرکت‌های ارایه دهنده فضای ذخیره سازی ابری در جهان

در میان شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی Object storage موارد زیر معروف‌ترین و معتبرترین‌ها در جهان هستند:

  • Amazon S3

Amazon Simple Storage Service که به آن سرویس ذخیره سازی ساده یا S3 گفته می‌شود یک سرویس مبتنی بر آبجکت است که در دسترس بودن داده‌ها، امنیت و عملکردی پیشرو در صنعت فضای ذخیره سازی ابری ارایه می‌دهد. Amazon S3 داده‌های میلیون‌ها برنامه کاربردی را برای شرکت‌های سراسر جهان ذخیره می‌کند.

  • Rackspace cloud files

Rackspace Cloud Files یک سیستم ارایه‌دهنده‌ی فضای ذخیره سازی ابری است. از این سیستم می‌توان برای ذخیره داده‌ها در زیرساخت Rackspace استفاده کرد. در ضمن می‌توان بیش‌تر کارهای مدیریت داده‌ها را از Cloud Control Panel انجام داد. اما این سرویس راهنمای توسعه دهنده Cloud Files API و برخی از ابزارهای شخص ثالث را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

  • Azure Blob Storage

فضای ذخیره سازی Azure Blob از ویژگی‌های Microsoft Azure است. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی داده بدون ساختار را در سیستم عامل ذخیره‌ی اطلاعات مایکروسافت ذخیره کنند. با ذخیره سازی Azure Blob ، فایل‌های مختلف (عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد آموزشی و غیره) که به Blobs معروف هستند، در محفظه‌هایی قرار می‌گیرند که عملکردی مشابه دایرکتوری‌ها دارند.

  • Google Cloud Storage

Google Cloud Storage  یک فضای ذخیره‌ سازی ابری مبتنی بر آبجکت استوریج است. سرویسی مخصوص Google که همه‌ی فایل‌ها را به شکل شی در فضایی که به آن Bucket گفته می‌شود ذخیره می‌کند. در این سیستم همه Bucketها به یک پروژه مرتبط هستند و امکان مدیریت کردن تمام پروژه‌ها تحت یک سازمان گروه‌بندی شده وجود دارد.

ابر آروان، بهترین فضای ذخیره سازی ابری در ایران

یکی از معتبرترین فضاهای ذخیره سازی ابری مبتنی بر Object Storage در ایران، ابر آروان است. این فضای ابری محصول بسیار مفید و مناسبی است که برای نگهداری و به اشتراک‌گذاری فایل‌های آرشیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فایل‌هایی مثل تصاویر پروفایل مشتریان که درون اپلیکیشن‌ها ذخیره شده و فضای زیادی اشغال می‌کند، تصاویر یا مدارک اسکن  شده که مشتریان ارسال می‌کنند و بسیاری از اطلاعات مهم و حیاتی دیگری که لازم است در هر موقعیتی به آن‌ها دسترسی داشت، به‌سادگی و با امنیت بالا در فضای ذخیره سازی ابر آروان قابل نگهداری هستند.

امکانات فضای ذخیره سازی ابر آروان

  • دسترسی پذیری: با توجه به این که API ابر آروان با پروتکل S3 سازگار است، استفاده از این فضای ابری به راحتی امکان‌پذیر است.
  • API محصول : با استفاده از API فضای ذخیره سازی ابر آروان امکان این که مدیریت اطلاعات به شیوه‌ی دلخواه انجام شود وجود خواهد داشت.
  • کاهش ریسک از بین رفتن اطلاعات: با استفاده از فضای ذخیره سازی ابر آروان که در آن ذخیره‌ی اطلاعات در 3 نقطه مختلف جغرافیایی انجام می‌شود، ریسک از بین رفتن اطلاعات به صفر می‌رسد.
  • فراوانی فضای ذخیره سازی: با استفاده از سیستم ذخیره سازی ابر آروان هیچ زمانی با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی روبه‌رو نخواهید شد. چرا که این مجموعه و زیر ساخت‌های آن پیوسته در حال پیشرفت و توسعه هستند.
  • مقیاس پذیری بالا : با فضای ذخیره سازی ابر آروان امکان افزایش یا کاهش آنی منابع ذخیره سازی وجود دارد.

مزیت‌های فضای ذخیره سازی ابری آروان

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از فضای ذخیره سازی ابری آروان این است که تنها با اجرای چند دستور ساده و آماده می‌توان محصول را به بازار عرضه کرد. یعنی فارغ از دغدغه‌هایی مانند آماده سازی زیر ساخت، تربیت یا استخدام نیروی فنی و متخصص، صرف هزینه برای خرید سرور مناسب و دردسرهای راه اندازی آن و پیش بینی تمهیدات لازم برای گرفتن پشتیبان از اطلاعات روی آن، می‌توان کار را آغاز کرد.

مزیت دیگر ابر آروان این است که 40 پاپ سایت در نقاط مختلف جهان دارد. به این ترتیب فضای امن و با کیفیتی به کاربران خود ارایه می‌کند. ضمن آن که با شیوه‌ی پرداخت هزینه به نسبت میزان مصرف یا پلن‌های متنوع محصولاتش بسیار مقرون به صرفه است.

به جز این :

  • تضمین 99.9٪ SLA به معنی تضمین Uptime سرورها و جبران خسارت
  • تغییر اندازه‌ آنی منابع به نسبت نیاز
  • یکپارچه بودن با DNS ابری و CDN ابر آروان برای مدیریت دامنه‌
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
  • امکان استفاده از دیتاسنتر ایرانی که باعث افزایش چشمگیر سرعت و کیفیت دسترسی برای کاربران ایرانی می‌شود
  • ایجاد شبکه‌ی خصوصی
  • استفاده از دیسک‌های پر سرعت SSD که سرعت بالا با کم‌ترین تاخیر در ذخیره سازی و بازیابی دیتاها را دارند

از جمله مزایای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری آروان است.

قیمت و پلن‌های فضای ذخیره سازی ابری آروان

سیستم ذخیره سازی ابر آروان بسته به نیاز مشتریان خود 4 پلن مختلف را ارایه می‌کند. با بررسی شرایط خود اعم از بودجه‌ای که در اختیار دارید، میزان فضایی که نیاز دارید و مدت زمانی که به فضای ذخیره سازی ابری احتیاج دارید می‌توانید هریک از این 4 بسته را تهیه و از آن استفاده کنید.

  • پلن پایه

امکانات پلن پایه شامل ماهانه  5 گیگابایت فضای ذخیره سازی به علاوه‌ی 20 گیگابایت ترافیک می‌شود. جذابیت پلن پایه در این است که چنین امکانات بی‌نظیری کاملن و همیشه رایگان است.

  • پلن رشد

امکانات پلن رشد شامل 500 گیگا بایت فضای ذخیره سازی به علاوه‌ی 2 ترابایت ترافیک می‌شود. این پلن مناسب شرکت‌های در حال رشد است و قیمت یک ماهه آن با 65% تخفیف ۱۹۰,۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

بنابراین اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، استارت‌آپ خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید و هنوز حجم داده زیادی برای نگهداری ندارید، می‌توانید از این پلن استفاده کنید و با خیال راحت از امنیت داده‌های خود، روی رشد کسب‌وکارتان تمرکز کنید.

  • پلن حرفه‌ای

امکانات پلن حرفه‌ای شامل 5 ترا بایت فضای ذخیره سازی به علاوه 50  ترابایت ترافیک می‌شود. قیمت اصلی این پلن که مناسب کسب‌وکارهای حرفه‌ای است ۱۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان است. اما اکنون شامل 57% تخفیف شده و می‌توانید آن را به شکل ماهانه با قیمت ۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان خریداری کرد.

  • پلن سازمانی

مهم‌ترین شاخصه پلن سازمانی این است که فضای ذخیره سازی نامحدود و ترافیک نامحدود دارد. بدیهی است که این پلن مناسب سازمان‌های بسیار بزرگ است که حجم داده‌ی بسیار زیادی را باید ذخیره کنند.

اگر نیاز به چنین پلنی برای فضای ذخیره سازی ابری دارید باید با کارشناسان ابر آروان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کرده و بهترین شرایط را به شما پیشنهاد دهند.

اکنون اگر نیاز به یک سرویس ابری دارید و تمایل دارید از یک فضای ابری ایرانی استفاده کنید، ما به شما فضای ذخیره سازی ابری آروان را پیشنهاد می‌کنیم. آروان یکی از معدود سرویس‌دهنده‌های فضای ابری معتبری است که در زمینه‌ی رایانش ابری و اختصاص فضای ابری به مشتریان فعالیت می‌کند و جمعی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های داخلی جزو مشتریان همیشگی آن  هستند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “فضای ذخیره سازی ابری، بهترین راه‌حل برای ذخیره داده‌های ناتمام”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH