آپدیت 3 ساله سیستم عامل اندروید برای پرچم‌داران وان‌پلاس

ماه گذشته، وان‌پلاس هم‌زمان با اعلام ادغام با اوپو، وعده داد که این شرکت از این پس به‌روزرسانی سریعتر و پایدارتری برای اسمارت‌فون‌های خود منتشر خواهد کرد. طبق آخرین خبر منتشر شده از سوی وان‌پلاس، این شرکت تعهد نرم افزاری مشخص‌تری را اعلام کرده است.

گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس چند به‌روزرسانی اندروید دریافت می‌کند؟

در حرکتی رو به جلو از سوی این برند چینی، همه تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس از زمان عرضه خود، سه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و همچنین به مدت چهار سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند نمود. این به‌روزرسانی از گوشی‌های هوشمند سری 8 وان‌پلاس تا جدیدترین محصولات این شرکت را به‌روز خواهد کرد.

گوشی‌های میان‌رده‌ی وان‌پلاس Nord و Nord CE 5G نیز دو نسخه از به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و سه سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند. این مسئله در مورد محصولات آینده Nord نیز صدق خواهد کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که اسمارت‌فون وان‌پلاس Nord 2 که در آینده روانه بازار خواهد شد نیز از همین مزایا برخوردار خواهد بود.

اما گوشی‌های هوشمند سری Nord N وان‌پلاس تنها یک مورد مهم در به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و همچنین سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. این سیاست در مورد Nord N200 5G که اخیراً معرفی شده و همچنین Nord N10 5G و Nord N100 اعمال خواهد شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت:

پرچم‌داران (از سری وان‌پلاس 8 و جدیدتر): سه نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و 4 سال به‌روزرسانی امنیتی

وان‌پلاس Nord: دو نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و 3 سال به‌روزرسانی امنیتی

سری Nord N: یک نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید و 3 سال به‌روزرسانی امنیتی

گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس سری 7T و 7 و همچنین دستگاه‌های قدیمی‌تر، مطابق برنامه‌ریزی قبل، دو به‌روزرسانی مهم اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که برنامه‌ انتشار به‌روزرسانی نرم افزار برای نسخه‌های سازمانی مطابق با الزامات سازمان مربوطه خواهد بود.

ادغام کدهای OxygenOS و ColorOS از سوی وان‌پلاس

وان‌پلاس اعلام نموده است که برای امکان‌پذیر ساختن این تعهد نرم افزاری جدید، از برنامه‌ جامعی استفاده خواهد کرد که براساس آن منابع مشترک خود با اوپو را به کار خواهد گرفت. این برنامه جامع شامل یکپارچه‌سازی کد منبع رابط‌های کاربری OxygenOS و ColorOS است.

البته وان‌پلاس اذعان نموده که این تغییرات، از آنجا که عملا در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، به‌صورتی اعمال می‌گردد که حتی کاربران متوجه آن نخواهند شد. اما به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که این همکاری نهایتا موجب آن خواهد شد که رابط کاربری OxygenOS وان‌پلاس و ColorOS اوپو تبدیل به یک نرم افزار با پوسته‌های UI متفاوت شوند.

جدا از امکان پشتیبانی بهتر و طولانی‌تر از نرم افزار، وان‌پلاس مدعی شده است که بعد از همکاری و ادغام با شرکت اوپو، OxygenOS پایدارتری خواهیم داشت زیرا در این رابط کاربری در پلتفرم قوی‌تری ساخته خواهد شد. تغییر منبع کد این رابط کاربری از طریق یک به‌روزرسانی OTA در کنار اندروید 12 در دستگاه‌های موجود این کمپانی منتشر خواهد شد. تلفن‌های هوشمند آینده وان‌پلاس با سیستم عامل ادغام شده که از پیش نصب شده است، روانه بازار می‌شوند.

2 در مورد “آپدیت 3 ساله سیستم عامل اندروید برای پرچم‌داران وان‌پلاس”

  1. وان پلاس خیلی خوبه مخصوصا سری nord
    کیفیتش در حدایفونه حتی بهترم هست چون اندرویده و محدودیت های ای او اس رو نداره باگ های سامسونگ هم کلا نداره

  2. الان این سه سالو گذاشتن یعنی دیگه خیلی شاخ شدن
    ای او اس تا 5 سال پشتیبانی میکنه و ابدیت میزنه باگ هم نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH