هواوی میت پد 11 با تراشه اسنپ‌دراگون 860 و سیستم‌عامل HarmonyOS 2 معرفی شد

شرکت هواوی مطابق با برنامه زمانی پیش‌تر اعلام شده از تبلت نسل آینده خود با نام میت پد 11 رونمایی کرد. این تبلت برای نخستین بار از تراشه اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام در کنار سیستم‌عامل بومی HarmonyOS بهره می‌گیرد. هواوی میت پد 11 در چندین ورژن WLAN با ظرفیت‌های مختلف حافظه روانه بازار می‌شود. ورژن 64 گیگابایتی این تبلت 2499 یوان (386 دلار) قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 2799 یوان (433 دلار) و 3299 یوان (510 دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. پیش‌فروش این محصول هم‌اکنون آغاز شده است؛ اما فروش رسمی آن از روز 15 جولای (24 تیر ماه) شروع خواهد شد.

هواوی میت پد 11 دارای قاب 7 میلی‌متری با طراحی باریک بوده و از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه حداکثر 86 درصدی برخوردار است. این گجت مجهز به فریم میانی با طراحی خمیده مدور و متقارن است و در 3 مدل رنگی مختلف شامل لیمویی (Solar lime)، نقره‌ای (Frost silver) و آبی (Island blue) تولید می‌شود. ابعاد کلی بدنه تبلت معادل 253.8×165.3×7.25 میلی‌متر و وزن آن با احتساب باتری تقریبا برابر با 485 گرم است.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه مستقر شده و پنل پشتی نیز از یک سنسور منفرد 13 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

سیستم‌عامل HarmonyOS

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ هواوی میت پد 11 با سیستم‌عامل HarmonyOS 2 عرضه می‌شود. این پلتفرم از قابلیت مولتی اسکرین تجمیعی، حالت چند‌پنجره‌ای هوشمند و سایر اعمال نظیر Parallel Vision پشتیبانی می‌کند. بعلاوه کمپانی به بهینه‌سازی هرچه بیش‌تر اعمال کلیدهای میان‌بر و عملکرد موس و صفحه‌کلید پرداخته است. در واقع HarmonyOS 2 دارای چندین قابلیت شاخص بوده و به منظور تبدیل شدن به رقیبی واقعی برای پلتفرم‌های اندروید و iOS صرفا نیازمند کمی زمان است.

قابلیت Parallel Vision تحسین کارشناسان را برانگیخته است. این مشخصه امکان نمایش اپلیکیشن‌ها در چندین سطح مختلف را فراهم نموده و تجربه‌ای کامل‌تر و کارآمدتر از اجرای اپلیکیشن‌های معمولی روی نمایشگر بزرگ را رقم خواهد زد. بعلاوه اکنون کاربران به تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های یادگیری کلیدی دسترسی خواهند داشت.

با وجود مشخصه مولتی اسکرین تجمیعی، هواوی میت پد 11 علاوه بر امکان تعامل با گوشی‌های موبایلی به لطف بهره‌مندی از پلتفرم HarmonyOS می‌تواند نوت‌بوک‌های سری میت‌بوک و نمایشگرهای سری MateView را به ابزارهای بهره‌وری قدرتمندتری تبدیل نماید. همچنین حالت تجمیعی بین نمایشگری میان هواوی میت پد 11 و کامپیوترهای شخصی از 3 حالت مختلف میرورینگ، گسترش و اشتراک‌گذاری پشتیبانی می‌کند.


نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی

صرفنظر از سیستم‌عامل، نمایشگر 10.95 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی یکی دیگر از نقاط قوت فروش برای هواوی میت پد 11 محسوب می‌شود. بعلاوه این نمایشگر از رزولوشن 2.5K برخوردار است. رزولوشن مذکور نه‌تنها در بازار تبلت‌ها منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد؛ بلکه در بازار گوشی‌های تلفن‌همراه نیز کاملا شاخص است. این صفحه‌نمایش احتمالا برای اهداف یادگیری از راه دور و جلسات آنلاین ایده‌آل خواهد بود.

میت پد 11 به‌عنوان نخستین تبلت هواوی با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی هنگام پخش ویدیو، اجرای بازی‌ها، مطالعه و پیمایش در رابط کاربری تجربه عملیاتی روان‌تری را برای کاربران رقم خواهد زد. نمایشگر این تبلت از زمان تاخیر پایین 2 میلی‌ثانیه‌ای برخوردار بوده و از دومین نسل استایلوس M-Pencil هواوی پشتیبانی می‌کند.

در زمینه استفاده از یادداشت‌های دست‌نویس نیز هواوی میت پد 11 از انواع مختلف بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بهره می‌گیرد. از جنبه نرم‌افزاری نیز هواوی میت پد 11 از الگوریتم پیش‌بینی گزارش موسوم به Pencil Engine بهره می‌گیرد. این الگوریتم قادر به پیش‌بینی متون دست‌نویس کاربر بوده و به بهینه‌سازی تجربه نگارشی وی کمک می‌کند. بعلاوه هواوی به منظور توسعه نرم‌افزار برای میت پد 11 با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های برتر یادداشت‌برداری همکاری نموده است.

سخت‌افزار

از جنبه پیکره‌بندی سخت‌افزاری نیز بایستی خاطرنشان کرد که هواوی میت پد 11 مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 865 ساخت شرکت کوالکام است. این تبلت با بهره‌مندی از 6 گیگابایت حافظه اجرایی، خروجی عملکردی بسیار قدرتمندی را ارائه خواهد داد. در عین‌حال این تبلت با پیکره‌بندی‌های مختلف حافظه روانه بازار شده و از قابلیت ارتقاء فضای ذخیره‌سازی تا سقف 1 ترابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر هواوی میت پد 11 از طیف رنگی DCI-P3 در حالت پخش فیلم پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این نمایشگر به لطف برخورداری از سطح پایین نور آبی و پخش بدون پرش محتوا موفق به دریافت 2 گواهی‌نامه از موسسه TUV Rheinland شده است. بعلاوه این تبلت تجربه صوتی مطلوبی را برای کاربران رقم می‌زند. 4 اسپیکر تعبیه شده روی دستگاه توسط کمپانی هارمن کاردن تنظیم شده‌اند. بنابراین می‌توان ادعا کرد که تجربه صوتی و بصری هواوی میت پد 11 با تجهیزات حرفه‌ای پخش صوتی و تصویری قابل مقایسه است.

این تبلت از اتصال وای‌فای 6 و فناوری وای‌فای دوگانه پشتیبانی می‌کند.

2 در مورد “هواوی میت پد 11 با تراشه اسنپ‌دراگون 860 و سیستم‌عامل HarmonyOS 2 معرفی شد”

  1. وزنش سنگینه البته که تبلیت وقتی سایز صفحه نمایشش بزرگتر میشه سخته وزن رو پایین نگه داشت
    تبلت های سری اس سامسونگ سبکترن

  2. تبلت استفاده ای جز کتاب خوانی و فیلم دیدن نداره
    الکی پول اضافی ندید ایپد و تبلت سامسونگ بگیرید همین هواوی کیفیت و قیمت خوب و مناسبی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH