تبلت شیائومی می پد 5 در پایگاه داده TENAA رویت شد

صبح امروز یک شخص خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که سری شیائومی می پد 5 به‌طور رسمی وارد پایگاه داده وزارت صنعت و فناوری اطلاعات شده است. دستگاه مورد اشاره مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 870 است. همچنین بر اساس برخی شنیده‌ها دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 860 نیز در آینده به بازار عرضه خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست.

ورژن معمولی شیائومی می پد 5

انتشار اسناد مربوط به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در اینترنت ثابت می‌کند که تبلت جدید شیائومی پس از انتظاری طولانی بالاخره به‌زودی روانه بازار خواهد شد. چند روز قبل اعلام شد که این محصول در اواسط تا اواخر ماه آگوست به بازار عرضه شده و فروش آن نیز پیش از ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

با نزدیکتر شدن به موعد عرضه شیائومی می پد 5 اخیرا جزئیات بیش‌تری در خصوص این تبلت منتشر شده است؛ پدیده‌ای که کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. بنابراین صرفنظر از به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 870 اکنون می‌دانیم که شیائومی می پد 5 از ایده نمایشگر تمام‌صفحه بدون هرگونه حفره بهره‌برداری خواهد کرد. نمایشگر LCD این تبلت از اندازه 11 اینچی و رزولوشن 2560×1600 پیکسلی برخوردار است. سایر ویژگی‌های نمایشگر نیز شاخص بوده و پنل مذکور از نرخ نوسازی 120 هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی، 4096 سطح مختلف تاچ و تکنولوژی قلم فعال In-Cell پشتیبانی می‌کند؛ مشخصه‌هایی که با تبلت آی‌پد پرو شرکت اپل قابل مقایسه خواهند بود.


این جزئیات با اطلاعات منتشر شده طی چند روز گذشته پیرامون لوازم جانبی مطابقت دارند. به‌عنوان مثال لبه جانبی کیس صفحه‌کلید دارای شیاری جهت استقرار قلم استایلوس است. متاسفانه تصاویر پیشین نشان دادند که این تبلت احتمالا از اتصال مغناطیسی با استایلوس پشتیبانی نخواهد کرد. بعلاوه با بررسی تصاویر کنونی و پیشین به وضوح می‌توان دریافت که طراحی دوربین پشتی تبلت در آن‌ها دقیقا یکسان است. شیائومی می پد 5 از یک ماژول دوربین مربعی‌‌شکل بهره می‌گیرد. این ماژول به لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با نمونه به‌کارگیری شده در آی‌پد پرو اپل دارد.

تصاویر پیشین نشان می‌دهند که پنل پشتی شیائومی می پد 5 از الگوی طراحی مشابه با اسمارت‌فون‌های سری Mi 11 برخوردار است. ماژول دوربین پشتی دارای چیدمان مستطیلی‌شکل و چشمگیر است. در عین‌حال لوگوی جدید شیائومی نیز روی کاور پشتی تبلت نقش بسته است. همچنین تبلت آینده غول چینی احتمالا از فریم میانی فلزی و پنل پشتی با طراحی شیشه‌ای استفاده خواهد کرد.

شیائومی می پد 5 پرو

موارد فوق تنها اخبار اخیرا منتشر شده پیرامون سری شیائومی می پد 5 به‌شمار نمی‌روند. با این‌حال پیش از صحبت پیرامون سایر مدل‌های این سری بایستی به معرفی تبلت هواوی میت پد 11 در روز گذشته اشاره نماییم. بنابراین شیائومی می پد 5 قرار است به رقیبی نزدیک برای هواوی میت پد 11 تبدیل شود. البته همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد؛ این تبلت بایستی با آی‌پد پرو اپل نیز رقابت کند.

شرکت هواوی موفق به عرضه حداکثر 3 تبلت برای رده‌های کاربری مختلف شده است. بنابراین شیائومی در صورت تمایل به رقابت شانه به شانه بایستی بیش از یک مدل تبلت را روانه بازار نماید. بعلاوه در کنار برندهای فوق، شرکت‌های ویوو و وان‌پلاس نیز روی توسعه تبلت‌های اختصاصی خود کار می‌کنند. با توجه به این موضوع کاملا منطقی است که شیائومی در صدد عرضه ورژن پیشرفته‌تر تبلت خود در اواخر ماه دسامبر باشد. این تبلت احتمالا با نام شیائومی می پد 5 پرو عرضه خواهد شد. این مدل مجهز به یک نمایشگر 12 اینچی اولد با نرخ نوسازی بالا خواهد بود. کمپانی چینی با معرفی این محصول برتر قصد دارد تا با تبلت آی‌پد پرو اپل رقابت نماید.

نکته جالب‌توجه اینکه توان پردازشی شیائومی می پد 5 پرو از طریق تراشه پرچم‌دار فعلی کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 888 پلاس تامین خواهد شد. البته این موضوع هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. اما در صورت تحقق این سناریو، توان پردازشی تبلت ممتاز شیائومی با برترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی جهان برابری خواهد کرد.

4 در مورد “تبلت شیائومی می پد 5 در پایگاه داده TENAA رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH