تصاویر جدید و مشخصات دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 منتشر شد

اخبار جدیدا منتشر شده پیرامون اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 به پنجره پشتیبانی نرم‌افزاری از این محصول (موضوعی که پیش‌تر موردتائید قرار گرفت) اشاره دارد. همچنین در این میان شاهد انتشار جزئیاتی پیرامون مشخصات دوربین وان‌پلاس نورد 2 و تصاویری جدید از پنل جلویی این هندست هستیم. ابتدا به بررسی تصاویر مربوط به پنل جلویی گوشی می‌پردازیم.

وان‌پلاس نورد 2 از طراحی باشکوهی در قسمت جلویی برخوردار است. همان‌طور که اطلاعات و شایعات پیشین بارها اشاره داشتند؛ دوربین سلفی دوگانه کنار گذاشته شده است. اکنون حفره بیضی‌شکل ماژول دوربین با نمونه دایروی‌شکل جایگزین شده و این حفره از دوربین سلفی منفرد معمولی میزبانی می‌کند.

کمپانی چینی پیش‌تر تائید کرد که توان پردازشی وان‌پلاس نورد 2 توسط تراشه Dimensity 1200 ساخت مدیاتک تامین می‌شود. استفاده از این تراشه به ارتقاء قابلیت‌های هوش مصنوعی دستگاه کمک می‌کند. بعلاوه این هندست از یک نمایشگر لمسی 6.43 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره می‌گیرد. امروز کمپانی وان‌پلاس برنامه پشتیبانی نرم‌افزاری خود را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد. بر این اساس وان‌پلاس نورد 2 از 2 به‌روزرسانی بزرگ اندروید و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهد شد.

“وان‌پلاس نورد 2 به‌صورت پیش‌فرض همراه با رابط کاربری OxygenOS 11 عرضه خواهد شد. این هندست 2 به‌روزرسانی عمده اندروید را دریافت نموده و از پچ‌های امنیتی برای مدت 3 سال بهره‌مند خواهد شد.” OnePlus India؛ 13 جولای 2021

توانایی‌ها و امکانات این هندست با پرچم‌داران وان‌پلاس برابری نمی‌کند؛ اما کارآیی آن‌ در مقایسه با دستگاه‌های سری نورد N به‌مراتب بیش‌تر است. از جنبه قیمت‌گذاری نیز نورد 2 با برچسب قیمتی مشابه مدل‌های میان‌رده روانه بازار می‌شود.

یک شایعه جدید ادعا می‌کند که دوربین اصلی نورد 2 مجهز به سنسور IMX766 ساخت سونی است؛ حسگری که پیش‌تر در دوربین اصلی وان‌پلاس 9 پرو نیز به‌کار گرفته شده است. بعلاوه این سنسور از قابلیت OIS نیز پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصه به منزله دستاوردی بزرگ برای یک هندست میان‌رده محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب وان‌پلاس نورد 2 احتمالا به رقیبی برتر و قدرتمند در مقوله تصویربرداری تبدیل خواهد شد.

“وان‌پلاس نورد 2 5G مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه خواهد بود. دوربین اصلی این هندست مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی موسوم به IMX 766 با قابلیت OIS است. این سنسور پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9، وان‌پلاس 9 پرو و اوپو فایند ایکس 3 پرو مورد استفاده قرار گرفته است.” Ishan Agarwal؛ 13 جولای 2021

اگرچه این شایعه به هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون 2 سنسور دیگر در قسمت پشتی دستگاه اشاره نکرده است؛ اما اطلاعات پیشین نشان می‌دهند که این حسگرها در مقایسه با سنسور اصلی بسیار کم‌فروغ‌تر خواهند بود. اساسا کاربران به یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور تزئینی 2 مگاپیکسلی دسترسی خواهند داشت.

صرفنظر از موارد فوق، اطلاعات پیش‌تر لو رفته پیرامون مشخصات وان‌پلاس نورد 2 نشان می‌دهند که این هندست مجهز به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها وان‌پلاس نورد 2 در روز 22 جولای (31 تیر ماه) رسما معرفی خواهد شد.

از جنبه نرم‌افزاری نیز این هندست احتمالا با رابط کاربری OxygenOS 11.3 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 روانه بازار می‌شود. بدین‌ترتیب وان‌پلاس نورد 2 نخستین هندست کمپانی خواهد بود که از کدبیس یکپارچه ColorOS-OxygenOS استفاده می‌کند.

2 در مورد “تصاویر جدید و مشخصات دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH