چرا تولید آی‌فون 12 مینی توسط اپل متوقف شد؟

بر اساس اخبار اخیرا منتشر شده، شرکت اپل پیش از فرا رسیدن سومین سالگرد عرضه گوشی‌های آی‌فون مینی تولید این سری را متوقف نموده است.

شایعات کماکان از عرضه آی‌فون 13 مینی با تراشه Apple A15، دوربین آی‌فون 12 پرو و احتمالا یک باتری با ظرفیت بالاتر حکایت دارند؛ اما پس از آن تولید سری آی‌فون مینی متوقف خواهد شد.

اما دلیل اتخاذ چنین تصمیمی چیست؟ آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقات هوشمند مصرف‌کنندگان با نام Partners (به نقل از وبسایت 9to5mac) دربردارنده پیش‌بینی‌هایی پیرامون مدل‌های مختلف آی‌فون و یک تصمیم شگفت‌آور است.

همان‌طور که در نمودار زیر نیز قابل رویت است؛ گوشی آی‌فون 11 اپل فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محبوب‌ترین مدل آی‌فون تبدیل شد. این برتری تا اواخر ماه مارس امسال نیز در اختیار آی‌فون 11 قرار داشت.

بر اساس نمودار فوق آی‌فون 12 مینی بیش‌ترین میزان فروش و آی‌فون 12 مینی بدترین عملکرد فروش را به ثبت رسانده‌اند

با این‌حال در ماه ژوئن امسال، مدل گران‌قیمت‌تر آی‌فون 12 پرو مکس به محبوب‌ترین هندست اپلی تبدیل شد. این موضوع به افزایش درآمد کمپانی طی 3 ماهه دوم سال جاری کمک خواهد کرد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که رکورد کمترین میزان فروش آی‌فون متعلق به کدام مدل است؟ فروش آی‌فون 12 مینی در ماه ژوئن به سختی از مرز 5 درصد فراتر رفت. بدین‌ترتیب فروش این هندست حتی در مقایسه با فصل بهار نیز کمتر بود.

با توجه به این ارقام، توجیه تصمیم اپل برای توقف تولید سری آی‌فون مینی پس از عرضه تنها 2 نسل از این خانواده چندان دشوار نخواهد بود. دیگر هیچ‌کدام از مشتریان به‌دنبال خریداری گوشی‌های کوچک و گران‌قیمت نیستند. حداقل امروزه هیچ‌کس از خریداری هندست‌هایی با شارژدهی کوتاه‌مدت باتری استقبال نخواهد کرد.

2 در مورد “چرا تولید آی‌فون 12 مینی توسط اپل متوقف شد؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH