همراه اول، بازیگر اول توسعه فناوری کشور در حوزه پزشکی، بانکداری، خودرو و کشاورزی

همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایران همواره نقش بسیار بزرگی در توسعه ارتباطات و فناوری‌های نوآورانه در کشور داشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن‌های گسترش فناوری‌های نوین دیجیتالی در کشور شناخته می‌شود.

همراه اول در توسعه فناوری حوزه‌های مختلف ارتباطی، کشاورزی، خودروسازی، پزشکی و بانکی پیش قدم بوده و با اتکا به توان متخصصان خود و توانمندی سخت‌افزاری و فنی که دارد، در جهت رشد و پیشرفت صنایع و بخش‌های مختلف قدم بر می‌دارد.

همراه اول تاکنون از هیچ اقدامی در جهت توسعه فناوری و تحول آفرین صنایع مختلف امتنا نکرده است، این خط مشی همراه اول، تقدیر و تمجید دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف را به همراه داشته است.

ابتدای سال جاری بود که فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، در نامه‌ای به مهدی اخوان بهابادی، مدیر عامل همراه اول، از اقدامات تخصصی این اپراتور در انعقاد قراردادهای متعددی که برای توسعه تحقیقات و صنعت با دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته، تشکر کرد.

آقای رستگار در این نامه از انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همراه اول با دانشگاه و تولیدکنندگان داخلی برای تجهیزات پیشرفته مخابراتی تولید بار اول مانند آنتن‌های پیچیده و پیشرفته، رادیو مایکروویوIP، رادیو موج میلی‌متری پهن‌باند، مودم رادیویی، شبکه‌های نوین و هوشمندسازی تقدیر کردند.

البته اقدامات تحول آفرین همراه اول در حوزه توسعه فناوری دیجیتال از ابتدای سال 1400 نیز پیگیری شده و طی چند ماه ابتدایی سال جاری، اقدامات بسیار مهمی از طرفی اپراتور اول کشور در حوزه‌های بانکداری، پزشکی و کشاورزی صورت گرفته است.

قرارداد همراه اول با بانک تجارت در راستای گسترش بانکداری نوین

در ابتدای خرداد ماه گذشته، همراه اول و بانک تجارت در حوزه گسترش بانکداری نوین و خدمات مالی قراردادی را منعقد کردند. این قرارداد با امضای مهدی اخوان بهابادی و رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت صورت گرفت و همکاری‌های همراه اول بانک تجارت را در خصوص توسعه و بروزرسانی ظرفیت‌های زیرساختی حوزه بانکی با بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی و سخت افزاری همراه اول تبیین می‌کرد.

براساس این تفاهم نامه، بانک تجارت و همراه اول به تخصیص خط اعتباری جهت اعطای تسهیلات خرد، احراز هویت و امضای دیجیتال، خدمات بانکداری باز، خدمات استارتاپ‌ها و فین‌تک‌های زیرمجموعه بانک، ارائه خدمت درگاه پرداخت و ارائه خدمات کیف پول متعهد شدند.

همراه اول با واگذاری 100 میلیون سیمکارت، بزرگ‌ترین سهم بازار تجاری در حوزه ارتباطات سیار را دارد، مشترکان اپراتور اول کشور و حجم معاملاتی آن‌ها فرصت خوبی را برای استفاده از ظرفیت‌های بانکی و کیف پول اعتباری فراهم می‌کند. همراه اول بیش از 20 میلیون مشترک دائمی دارد که بزرگ‌ترین تعداد مشترکان پس پرداخت تلفن همراه کشور است.

این ظرفیت امکان بهره‌برداری از کیف پول اعتباری اپراتور اول تلفن همراه را از سوی بانک‌ها فراهم می‌کند. این تفاهم‌نامه در راستای انجام خریدهای خرد در طول یک دوره صورتحساب تلفن همراه و پرداخت نهایی همزمان با پرداخت صورتحساب تلفن همراه صورت گرفته است.

همکاری بین همراه اول و سایپا برای تولید خودرو متصل

این همکاری با موضوع هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری با هدف کاهش هزینه‌ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارایی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و ایجاد بازارهای جدید در عرصه خودروهای متصل هوشمند منعقد شده است.

نقش همراه اول در این پروژه تامین زیرساخت‌های ارتباطی، ذخیره سازی و تحلیل داده‌های پروژه خودرو متصل، تحقق اهداف مهم ذکر شده و همچنین کاهش تصادفات و حجم ترافیکی است که با ایجاد زمینه توسعه خدمات دیجیتال مبتنی بر تحلیل داده طی همکاری مشترک با سایپا فراهم خواهد آمد.

مدیرعامل سایپا در خصوص این تفاهم‌نامه اعلام کرد که به دنبال طراحی، پیاده‌سازی، تجاری‌سازی و درآمدزایی از خودرو‌های متصل هستیم و امید داریم ظرف سه سال آینده بتوانیم یک میلیون خودرو متصل را تولید کنیم.

نخستین جراحی از راه دور ایران در بستر شبکه همراه اول

در ابتدای تیرماه، اولین عمل جراحی راه دور کشور بر روی یک سگ از فاصله 17 کیلومتری با استفاده از یک ربات بومی و شبکه ارتباطی همراه اول بر روی یک سگ انجام شد. این عمل جراحی با استفاده از یوزکیس G5 همراه اول صورت گرفت که برای اولین بار در نمایشگاه تلکام 1397 معرفی شده بود.

همراه اول با همکاری شرکت‌های نوکیا و اریکسون، فناوری نسل پنجم ارتباطات را از سال 95 وارد ایران کرده، از سال 96 نیز یوزکیس‌های جراحی با کمک دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی شریف عرضه شدند.

در اسفند سال 99 نیز در آزمایش‌های انجام شده سرعت انتقال دیتا در نسل پنجم اینترنت همراه به 3.633 گیگابایت در ثانیه رسید که یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

هوشمندسازی مزارع کشور با کمک همراه اول

همراه اول با همکاری مبین نت و مرکز پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، به دنبال هوشمند‌سازی مزارع در کشور است. این تفاهم‌نامه سه‌جانبه که چند روز پیش منعقد شده، موجب ارتقای بهره‌وری سیستم‌های کشاورزی و کاهش موارد ضروری مانند مصرف آب خواهد شد. هوشمند‌سازی مزارع به کاهش نیروی کار و در مجموع کاهش هزینه‌های کشاورزی کمک فراوانی می‌کند.

2 در مورد “همراه اول، بازیگر اول توسعه فناوری کشور در حوزه پزشکی، بانکداری، خودرو و کشاورزی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH