کورنینگ از پوشش‌های محافظ گوریلا گلس DX و +DX برای دوربین گوشی‌ها رونمایی کرد

شرکت کورنینگ اخیرا از چندین کامپوزیت شیشه‌ای جدید برای محافظت از لنزهای دوربین رونمایی کرد. این پوشش‌های محافظ گوریلا گلس DX و +DX نامگذاری شده‌اند. این روکش‌ها به لحاظ فنی جدید محسوب نمی‌شوند؛ زیرا از سال 2018 به‌عنوان پوشش محافظ نمایشگر در اسمارت‌واچ‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما به‌کارگیری این محافظ‌ها برای لنزهای دوربین مستلزم اعمال بهینه‌سازی‌های متعدد در زمینه دوام و کیفیت گذردهی نور است.

کورنینگ خاطرنشان می‌کند که پوشش‌های گوریلا گلس DX و +DX این شرکت دارای عملکرد اپتیکی پیشرفته، مقاومت فوق‌العاده در برابر خراشیدگی و دوام بالاتر نسبت به کاورهای معمول لنزهای اسمارت‌فونی هستند.

به گفته کمپانی افزایش میزان وضوح نوری موجب می‌شود تا نور بیش‌تری از میان لنز عبور کرده و به سنسور دوربین برسد (به گفته کورنینگ این پوشش امکان جذب 98 درصدی نور محیط توسط لنز را فراهم می‌کند). بعلاوه روکش‌های DX و +DX از ضریب تابش و بازتاب کمتری برخوردار هستند. این مشخصه در کنار شفافیت بالاتر پوشش‌های محافظ احتمالا به ثبت تصاویری با کیفیت بصری بهتر کمک خواهند کرد.

کورنینگ هنوز اعلام نکرده که کدام‌یک از اسمارت‌فون‌های آینده از پوشش‌های محافظ جدید گوریلا گلس استفاده خواهند کرد. با این‌حال کمپانی اعلام کرد که سامسونگ نخستین برندی است که از این فناوری جدید در محصولات خود استفاده خواهد کرد.

2 در مورد “کورنینگ از پوشش‌های محافظ گوریلا گلس DX و +DX برای دوربین گوشی‌ها رونمایی کرد”

  1. امیر ارسلان

    دم سامسونگ گرم که همیشه پیشتازه تو به استفاده ماز تکنولوژی های نو
    بهترین برند موبایل سامسونگه بلاشک.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH