اپل مشغول توسعه یک نمایشگر حرفه‌ای مجهز به تراشه یکپارچه A13 است

بر اساس برخی گزارشات شرکت اپل روی توسعه یک نمایشگر حرفه‌ای جدید کار می‌کند. این نمایشگر احتمالا به‌عنوان جانشین Pro Display XDR عرضه شده و از تراشه توسعه‌یافته توسط اپل بهره می‌گیرد.

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که نمایشگر Pro Display XDR صرفا نشان‌دهنده آغاز ورود اپل به بازار نمایشگرهای حرفه‌ای است. بر اساس شنیده‌ها کمپانی مشغول توسعه یک نمایشگر جدید با اسم رمز J327 است. گزارشی که در بعدازظهر روز جمعه توسط وبسایت 9To5Mac منتشر شد؛ به جزئیات محدودی اشاره کرد. دلیل چنین پدیده‌ای احتمالا این است که نمایشگر مذکور در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد.

با این‌حال گزارش فوق ادعا می‌کند که این نمایشگر در حال حاضر بنا بر برخی دلایل از تراشه A13 Bionic استفاده می‌کند. موتور عصبی تعبیه شده درون تراشه به منظور شتاب‌دهی به اعمال مرتبط با یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا تراشه A13 برای اهدافی فراتر از شتاب‌دهی یادگیری ماشینی نیز به‌کار گرفته خواهد شد یا خیر.

گذرگاه تاندربولت به لحاظ تئوری می‌تواند به‌عنوان گونه‌ای از شتاب‌دهنده گرافیکی مورد استفاده قرار گیرد؛ همان‌طور که مشخصه eGPU برای تراشه‌های اینتلی به‌کار گرفته می‌شود. همچنین این موضوع احتمالا منبع ادامه‌دهنده شایعاتی است که پیش از عرضه نمایشگر Pro Display XDR مطرح شده بودند. شایعات مذکور ادعا می‌کردند که این نمایشگر به‌خودی خود از قابلیت پردازش امور گرافیکی برخوردار است.

با این‌حال گزارش اخیر نخستین موردی نیست که ادعا می‌کند اپل بر روی توسعه یک نمایشگر جدید تمرکز نموده است. پیش‌تر طی ماه ژانویه و در بحبوحه انتشار شایعات پیرامون توسعه مک‌بوک پرو جدید اعلام شد که غول کوپرتینویی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود در زمینه عرضه کامپیوتر دسکتاپی مک جدید روی تولید یک نمایشگر خارجی ارزان‌قیمت‌تر کار می‌کند. از آن زمان به بعد حتی جزئیات کمتری پیرامون این نمایشگر منتشر شد. بعلاوه مشخص نیست که گزارش روز جمعه به همان نمونه مورد بحث در گزارش ماه ژانویه اشاره دارد یا خیر.

نمایشگر Pro Display XDR فعلی شرکت اپل از طول قطر 32 اینچ و رزولوشن 6015×2284 پیکسل برخوردار است. هر یک از لامپ‌های LED در نور پس‌زمینه توسط کارخانه کالیبره می‌شوند. بعلاوه با هدف خلق تصاویر HDR واقعی مدولاسیون هر LED با آرایه‌ای از لنزهای سفارشی و انعکاس‌دهنده‌ها انجام می‌شود.

Pro Display XDR به منظور مدیریت نور انعکاس‌یافته از یک پوشش ضد انعکاسی بهره می‌گیرد. بعلاوه این نمایشگر دارای یک گزینه مات اختیاری است که کمپانی از آن تحت‌عنوان Nano-texture یاد می‌کند. همچنین استفاده از روکش شیشه‌ای در مقیاس نانومتری و به کاهش میزان انعکاس و تولید نور خیره‌کننده کمک می‌کند. ضخامت حواشی اطراف نمایشگر نیز معادل با 9 میلی‌متر است.

Pro Display XDR با قیمت‌گذاری 4999 دلاری در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود. نمایشگر Pro Display با روکش شیشه‌ای Nano-texture با قیمت‌گذاری 5999 دلار به فروش می‌رسد. Pro Stand نیز مشخصه‌‌ای مجزا با قیمت 999 دلار است. آداپتور نصب VESA نیز 199 دلار قیمت‌گذاری شده است. در حال حاضر برخی خرده فروشی‌ها علاوه بر ارائه تخفیف روی سرویس AppleCare اقدام به عرضه نمایشگر Pro Display XDR با تخفیف حداکثر 400 دلاری می‌کنند.

2 در مورد “اپل مشغول توسعه یک نمایشگر حرفه‌ای مجهز به تراشه یکپارچه A13 است”

  1. من در مورد این نمایشگر تو سایتای خارجی خوندم
    اینکه تراشه اختصاصی اپل روشه و از عکسها هم کیفیتش مشخصه باید فاتحه بقیه نمایشگرا رو خوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH