آیا امکان افزایش فضای میزبانی برای وب سایت‌های در حال فعالیت وجود دارد؟

امروزه با توجه به ازدحام رفت و آمد در شهرهای پر جمعیت و همچنین هزینه های گزاف مراجعه برای خرید از شهری به شهر دیگر موجب شده است تا کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا کنند. در فضای مجازی علاوه بر قابلیت مانور برای مشاغل مختلف، امکان خدمات دهی نیز برای افراد و یا شرکت ها وجود دارد.

فعالیت در دنیای مجازی نیازمند داشتن یک سری اطلاعات برای پیاده سازی امور مهم بر روی سایت است. یکی از اصلی ترین کارهایی که لازم است در سایت انجام شود، بارگذاری محتوا است که معمولا هر صفحه در وب سایت در حالت معمولی 2 مگابایت فضا را اشغال می کند. حال اگر قرار باشد که به صفحه مورد نظر تصاویر، ویدئو یا هر چیز دیگری اضافه شود، حجم صفحه افزایش پیدا می کند.

دلیل اهمیت توجه به فضای هاست

افرادی که مدیریت صفحه سایت را بر عهده دارند باید به میزان فضای اشغال شده در سایت خود توجه داشته باشند. چنانچه فضای زیادی از صفحه وب سایت اشغال شود، اختلالات متعددی به وجود می آید؛ از جمله این مشکلات می توان به افزایش هزینه های مربوط به مدیریت سایت اشاره کرد. همچنین در صورتی که بارگذاری محتوا بیش از حد معمول انجام بگیرد، ممکن است کیفیت و کارایی وب سایت ضعیف شود و این موضوع دردسر ساز خواهد شد.

نحوه اشغال فضا توسط میزبانی وب

زمانی که یک سایت راه اندازی شده و در آن محتوا بارگذاری می شود، نیاز به فضایی در دیسک وجود دارد که این فضای اشغال شده به حجم محتوای موجود در داده ها بستگی دارد. برای مثال سایتی مانند یوتیوب که داده های آن شامل فیلم های طولانی است قطعا فضای بیشتری را در دیسک نیاز دارد.

هر اندازه که حجم صفحات وب بیشتر باشد، برای استفاده از آن باید از پهنای باند بیشتری استفاده کرد؛ به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای سایت های معمولی نهایتا فضای اشغالی را در یک صفحه از وب سایت، 2 مگابایت در نظر بگیرید. رعایت این موضوع باعث می شود که کاربر در صورت نداشتن اینترنت قوی نیز بتواند از صفحات موجود استفاده کند.

آشنایی با کارهایی که نیاز به افزایش فضای ذخیره سازی دارد

یک وب سایتی که راه اندازی شده و در حال فعالیت می باشد از صفحات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این صفحات با توجه به محتوایی که پوشش داده اند، فضای مشخصی را اشغال می کنند. فراموش نکنید که یک صفحه که تنها از متن تشکیل شده قطعا فضای کمتری را نسبت به یک صفحه حاوی تصویر اشغال می کند و همچنین صفحات حاوی فیلم و کلیپ نیز بیشترین فضای موجود را در برمی گیرند.

تصور کنید که وب سایت شما در طول 24 ساعت حدود 500 بازدید کننده داشته باشد و فضای هر صفحه از وب نهایتا به 800 کیلوبایت برسد. با یک ضرب ساده به این نتیجه می رسیم که در طول همان 24 ساعت به پهنای باندی به اندازه 400 مگابایت نیاز دارید. حال اگر بخواهید میزان پهنای باند را برای 1 ماه به دست آورید می توانید عدد به دست را در عدد 30 ضرب کنید.

انواع مختلف سایت به چه فضایی نیاز دارند؟

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، صاحبان سایت می توانند با یک ضرب ساده میزان فضای لازم را برای 1 ماه محاسبه کنند اما چیزی که واضح است این است که سایت های معمولی به حافظه چندانی نیاز ندارند. این سایت ها که اغلب وبلاگی هستند و یا در حد ارائه اخبار به کاربر فعالیت می کنند، در صفحات خود از متون و نهایتا از چند تصویر با فضای مناسب استفاده می کنند.

در مقابل وب سایت هایی هم وجود دارند که نیاز به فضای زیادی در هارد دیسک دارند؛ برای مثال وب سایت هایی مانند یوتیوب با ارائه فیلم های سنگین در صفحات خود، فضای زیادی را در اختیار می گیرد.

خرید هاست

گاهی ممکن است به منظور گنجاندن تبلیغات در وب سایت خود به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید و یا اینکه جا دادن تصاویر و کلیپ در وب سایت شما را با محدودیت کمبود فضا روبرو کند؛ در این زمان راه کار چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که باید از خدمات میزبانی وب نامحدود استفاده کنید تا بتوانید محدودیت ها را کنار بزنید. هاستیدا آماده است تا خدماتی را در زمینه خرید هاست، سرور های ایرانی، سرور های خارجی و … را به شما عزیزان ارائه دهد.

نتیجه گیری

کار در فضای مجازی نیازمند داشتن یک سری اطلاعات مهم در زمینه مدیریت سایت است. یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حجم هر صفحه از وب سایت باید نهایتا به 2 مگابایت برسد. اگر فضای اشغال شده از این مقدار تجاوز کند ممکن است کیفیت و کارایی سایت کاهش پیدا کند و همچنین از سرعت کار برای کاربران متصل به شبکه نیز کاسته می شود. به منظور خرید هاست می توانید به هاستیدا مراجعه کرد و از خدمات این سایت استفاده کنید.

از مهم ترین مزایای استفاده از خدمات هاستیدا می توان موارد زیر اشاره نمود: پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴/۷، پشتیبانی از تمام زبان‌های برنامه نویسی، بکاپ‌گیری روزانه در ۳ لایه‌ی مجزا، کنترل پنل(دایرکت ادمین و سی پنل) و لایسنس‌های معتبر، استفاده از سرور های نسل ۹ HPE، هارد ‌های SSD و NVMe، ارائه سرویس در دیتاسنتر های معتبر ایران و آلمان، این زیر ساخت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برای تمام نیاز های کاربران خود پلن‌های متنوع خرید هاست را ارائه نماییم.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

4 در مورد “آیا امکان افزایش فضای میزبانی برای وب سایت‌های در حال فعالیت وجود دارد؟”

  1. میلاد محتشم

    امروزه دیگه اکثر هاستینگ ها امکان ارتقا آنی برای هاست هاشون رو توی کنترل پنل قرار دادند و خیلی راحت میشه سرویس رو ارتقا داد. من از نت افراز هاست و دامنه دارم و هر بار که منابع به حداکثر میرسه خیلی راحت ارتقا رو انجام میدم

  2. من یک سایت فروشگاهی خریدم که شکایت زیادی از کاربرانم دریافت میکنم مبنی بر اینکه سایتم یا درست لود نمیشه و یا اصلا لود نمیشه.
    از مسئولان فنی که پرسیدم گفتن فضای هاست مناسبه
    نمیدونم اشکال کار از کجاست. سرویس کرده مارو!

    1. فضای هاست ارتبطی با درست لود شدن سایت نداره امین عزیز. مقدار رم ، پردازنده و IO ای که شرکت هاستینگ شما به هاستی که خریداری کردید اختصاص داده مهمه توی لود و سرعت سایت. پیشنهاد میکنم حتما از هاستی استفاده کنی که رم و پردازنده اختصاصی داشته باشه. بهترین هاست هم از لحاظ سرعت در حال حاضر توی ایران هاست های NVMe هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH