گوگل ظاهرا در یک مقطع زمانی به‌دنبال خریداری شرکت Epic Games بوده است

کمپانی‌هایی نظیر اپل و گوگل از طریق اپ استورهای خود درآمد هنگفتی را کسب می‌کنند. بخشی از این درآمد بالا مدیون دریافت کارمزد تقریبا 30 درصدی از محل فروش کلیه اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای است. در این میان بازی‌هایی نظیر فورتنایت دارای تراکنش‌های خرد متعددی هستند و این پدیده درآمد زیادی را به جیب اپ‌استورها سرازیر خواهد کرد. بنابراین هنگامی‌که Epic تصمیم گرفت تا تراکنش‌های مالی خود را در بستر یک پلتفرم مستقل اجرا نماید؛ شرکت گوگل از این بابت چندان هیجان‌زده نشد.

گوگل پیش‌تر تصور می‌کرد که خریداری Epic احتمالا ایده بهتری از رها کردن این شرکت خواهد بود. پرونده‌های محرمانه دادگاه به این موضوع اشاره دارند. بر اساس محتوای این اسناد، برنامه‌های Epic برای توزیع بازی فورتنایت از طریق مجاری متفرقه به منزله تهدیدی برای گوگل قلمداد شده و غول جستجوگر احساس کرده که خریداری Epic یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل محسوب می‌شود.

با توجه به توصیفات Epic از اوضاع “گوگل تا آنجا پیش رفته است که سود انحصاری خود را با شرکای تجاری به اشتراک بگذارد. چنین اقدامی به آنها کمک می‌کند تا از توافقات پیشین خود صیانت نموده و مانع از شکل‌گیری فضای رقابتی شوند. غول جستجوگر به منظور مقابله با تلاش‌های Epic و سایر توسعه‌دهندگان در جهت ارائه جایگزین‌های رقابتی به کاربران، مجموعه‌ای از پروژه‌های داخلی را توسعه داده است. همچنین گوگل به منظور رفع این مشکل به خریداری تمام یا قسمتی از شرکت Epic نیز اندیشیده است.

اکنون بدیهی است که این سناریو عملی نشده است؛ اما موضوع جالب اینکه خریداری Epic به‌عنوان یک استراتژی بالقوه مد نظر گوگل قرار گرفته است. با این‌حال حتی پیرامون موافقت Epic با فروش بالقوه خود نیز نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد. اما به هرحال طرح چنین نظریه‌ای کماکان جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

1 در مورد “گوگل ظاهرا در یک مقطع زمانی به‌دنبال خریداری شرکت Epic Games بوده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH