تبلت‌های شیائومی پد ۵ و پد ۵ پرو با نمایشگر ۱۱ اینچی و چیپست قدرتمند معرفی شدند

پس از معرفی گوشی هوشمند میکس ۴، شرکت شیائومی رسما از خانواده‌ تبلت پد 5 رونمایی کرد. شیائومی با معرفی این محصولات، پس از سه سال دوری، به بازار تبلت‌های اندروید بازگشته است.

خانواده‌ پد 5 شامل تبلت پد 5 و پد 5 پرو خواهد بود که در این میان، تبلت پد 5 تنها در یک نسخه‌ وای‌فای و تبلت پد 5 پرو در دو نسخه‌ وای‌فای و 5G روانه بازار خواهد شد. تبلت شیائومی پد 5 پرو مجهز به تراشه‌ اسنپدراگون 870 بوده و تبلت پد 5 نیز از چیپست اسنپدراگون 860 بهره ‌می‌برد. این مسئله بدین معنا‌ست که این تبلت‌ها در میان قدرتمند‌ترین تبلت‌های اندرویدی جای خواهند گرفت.

هر دو تبلت خانواده پد 5 شیائومی، از یک نمایشگر 11 اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نو‌سازی 120هرتز بهره‌مند خواهند بود. پنل‌های 10 بیتی این تبلت‌ها از قابلیت‌‌های Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی نموده و نرخ روشنایی 500 نیت ارائه خواهند داد. افزون بر این، نمایشگر این دو تبلت از تکنولوژی Truetone بهره می‌برد که تطبیق رنگ‌ها و روشنایی صفحه‌نمایش به وسیله نور محیط اطراف را برای نمایشگر‌های مذکور ممکن می‌سازد.

ماژول دوربین قرصی شکل تبلت پد 5 میزبان یک دوربین 13 مگا‌پیکسلی است. در‌حالی‌که نسخه‌ وای‌فای پد 5 پرو از یک دوربین اصلی ۱۳ مگا‌پیکسلی و یک حس‌گر فوق‌عریض ۵ مگا‌پیکسلی بهره می‌برد. از سوی دیگر، نسخه‌ 5G پد 5 پرو نیز به یک دوربین اصلی 50 مگا‌پیکسلی و یک لنز فوق‌عریض 5 مگا‌پیکسلی مجهز شده است.

خانواده تبلت‌های پد 5، همانند تبلت‌های آیپد 11 پرو و سامسونگ گلکسی تب S7، از صفحه‌کلید مغناطیسی و قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند.

استایلوس شیائومی، وزنی معادل 12.2 گرمی داشته و دو دکمه در بدنه‌ی آن تعبیه شده است. این قلم، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز را ارائه می‌دهد. این قلم از یک باتری برخوردار است که به یک بار شارژ قادر است 8 ساعت سرویس‌دهی کند. صفحه‌کلید مغناطیسی این تبلت‌ها تقریبا همانند دیگر لوازم جانبی موجود در بازار بوده و این شرکت آن را در سه رنگ و برای مطابقت با رنگ تبلت پد 5 در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلت پد ۵ پرو دارای یک باتری با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت است. این باتری از فناوری شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند که این فناوری سریع‌ترین فناوری شریع سریع خواهد بود که تا کنون در یک تبلت ارائه شده است. گفتنی است که وزن این تبلت نیز بسیار سبک بوده و تنها کمی بیش‌تر از 510 گرم وزن دارد.

همچنین ضخامت تبلت پد 5 پرو بسیار کم و در حدود 6.86 میلی‌متر است. دیگر تبلت این خانواده، یعنی شیائومی پد 5 نیز به یک باتری با ظرفیت 8720 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. باتری این تبلت از فناوری شارژ سریع 33 وات بهره می‌برد که این فناوری نیز برای یک تبلت بسیار سریع قلمداد می‌شود.

تبلت‌های پد 5، از رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI بهره می‌برند که برای نخستین بار برای تبلت‌ها سازگار شده است. این رابط کاربری پشتیبانی چند‌صفحه‌ای را تا 300 برنامه برای کاربران این دو تبلت به ارمغان خواهد آورد. تبلت شیائومی پد 5 پرو همچنین دارای چهار بلندگو دالبی Atmos-tuned (دو بلند‌گو در بالا و دو بلند‌گو در پایین بدنه تبلت) است.

قیمت پایه تبلت پد 5، همراه با 6 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 128 گیگا‌بایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی 210 دلار خواهد بود و اگر کاربر درخواست دو برابر شدن حافظه‌ی ذخیره‌سازی این دستگاه را مطرح نماید، قیمت آن به 355 دلار خواهد رسید. نسخه پایه تبلت پد 5 پرو، که این تبلت نیز همراه با 6 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 128 گیگا‌بایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد، 385 دلار در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که نسخه‌ی دیگری از تبلت پد 5 پرو، با 6 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 256 گیگا‌بایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد که این تبلت 430 دلار قیمت خواهد داشت. در‌نهایت نسخه‌ی 5G پد 5 پرو با 8 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 256 گیگا‌بایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه خواهد بود. این نسخه از تبلت پد 5 پرو نیز540 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در حال حاضر تبلت‌های خانواده پد 5، برای پیش‌سفارش در کشور چین در دسترس هستند. اما کمپانی شیائومی، اطلاعاتی در مورد فروش این تبلت‌ها در بازار‌های خارجی اطلاعاتی منتشر ننموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH