گوشی‌های سری پیکسل 6 گوگل با سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ عرضه می‌شوند

اسمارت‌فون‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل از حسگر 50 مگاپیکسلی GN1 شرکت سامسونگ برای دوربین اصلی استفاده خواهند کرد. این شایعه با مشاهده یک قطعه کد در اپلیکیشن جدید دوربین گوگل مورد تائید قرار گرفت. اپلیکیشن مذکور در چهارمین نسخه بتا اندروید 12 گنجانده شده است.

در این قطعه کد از عبارت “p21” استفاده شده است؛ عبارتی که به سری پیکسل 6 اشاره دارد. در ادامه به عبارت “gn1_wide” نیز اشاره شده که البته رمزگشایی آن بسیار آسان است. سنسور GN1 که شرکت سامسونگ در ماه مه گذشته از آن رونمایی کرد؛ پیش از اجرای تکنیک خوشه‌بندی از پیکسل‌هایی با اندازه 1.2 میکرون برخوردار است.

پیاده‌سازی تکنیک خوشه‌بندی 4 در 1 موجب می‌شود تا 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرونی به 12.5 میلیون پیکسل 2.4 میکرونی تبدیل شوند. این سنسور پیش‌تر در اسمارت‌فون ویوو X60 پرو پلاس مورد استفاده واقع شد و نبایستی آن‌را با سنسور GN2 به‌کارگیری شده در شیائومی می 11 اولترا اشتباه گرفت. اندازه پیکسل‌ها در سنسور GN2 پیش از خوشه‌بندی معادل 1.4 میکرون بوده و پس از اجرای این تکنیک اندازه آن‌ها به 2.8 میکرون افزایش خواهد یافت.

همچنین بر اساس گزارشات، تراشه سفارشی Tensor و مودم اگزینوس 5123B مورد استفاده در سری پیکسل 6 گوگل توسط کمپانی سامسونگ تولید خواهند شد. گوگل گوشی‌های سری پیکسل 6 خود را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد.

1 در مورد “گوشی‌های سری پیکسل 6 گوگل با سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ عرضه می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH