گوشی هوشمند شیائومی ردمی 10 به جدید‌‌ترین نسخه از چیپست هلیو مجهز خواهد بود

طی چند روز گذشته اخبار زیادی در مورد گوشی هوشمند شیائومی ردمی 10 منتشر شده است. تا‌کنون زبان طراحی این اسمارت‌فون و همچنین برخی از مشخصات کلیدی آن فاش شده است. امروز این شرکت چینی در توییتی تازه اعلام نموده است که گوشی هوشمند ردمی 10 مجهز به چیپست جدید هلیو  G88خواهد بود.

در حالی که هنوز تاریخ رسمی عرضه‌ی گوشی هوشمند ردمی 10 مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که احتمالا این دستگاه، اولین اسمارت‌فون در جهان لقب خواهد گرفت که به تراشه‌ی هلیو  G88مجهز است. گفتنی است که چیپست جدید هلیو که در ماه گذشته معرفی شد، از دو هسته‌ی CPU کورتکس A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کورتکس A55 برخوردار است.

همچنین برای امور گرافیکی این اسمارت‌فون نیز تراشه‌ی Mali-G52 MC2 در نظر گرفته شده است. چیپست جدید هلیو در مقایسه با تراشه‌ی هلیو G85، از صفحه‌نمایش 90 هرتز تا رزولوشن 1080 پلاس و همچنین از دوربین تا 64 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. بر اساس ادعای شرکت شیائومی، گوشی هوشمند ردمی 10 که به پردازنده‌ی هلیو  G88مجهز شده است، تجربه بازی بهتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

شیائومی تأیید کرده است که اسمارت‌فون ردمی 10 از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن FHD+ برخوردار است که نرخ نو‌سازی 90 هرتز را ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند مجهز به یک ماژول دوربین چهار‌گانه خواهد بود که احتمالا از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره‌مند است. به لطف تعبیه دو بلند‌گو در این گوشی، کاربران خروجی استریو در اختیار خواهند داشت. این تلفن هوشمند در سه رنگ خاکستری کربنی، سفید و آبی روانه‌ی بازار خواهد شد.

اخیرا مشخصات کامل این تلفن هوشمند در یک سایت تجارت الکترونیک رویت شده است. لیست مشخصاتی که در وب‌سایت مذکور منتشر شده است نشان می‌دهد که ردمی 10 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، یک ماژول دوربین چهارگانه (دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی،یک سنسور 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی)، حداکثر 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، حداکثر 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی که از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند، بهره خواهد برد.

افزون بر موارد گفته شده، گوشی هوشمند شیائومی ردمی 10 از رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 11 سود خواهد برد. سایر ویژگی‌های این اسمارت‌فون شامل حسگر اثر انگشت جانبی، پشتیبانی از حافظه‌ی microSD، بهره‌مندی هم‌زمان دو سیم‌کارت از اتصال 4G، فناوری وای‌فای 5، بلوتوث نسخه 5.0، جی‌پی‌اس، درگاه USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت این گوشی هوشمند حدود 185 دلار برآورد می‌شود.

2 در مورد “گوشی هوشمند شیائومی ردمی 10 به جدید‌‌ترین نسخه از چیپست هلیو مجهز خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH