ورژن ارتقایافته اسمارت‌فون وان‌پلاس 9R با نام وان‌پلاس 9RT به بازار عرضه خواهد شد

همان‌طور که احتمالا تاکنون شنیده‌اید؛ اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 9T و 9T پرو طی سال جاری عرضه نخواهند شد. اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که بر اساس گزارشات کمپانی وان‌پلاس روی یک هندست جدید با اسم رمز Martini کار می‌کند. این اسمارت‌فون احتمالا تحت‌عنوان وان‌پلاس 9RT عرضه خواهد شد.

وان‌پلاس 9RT همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ ورژن T اسمارت‌فون وان‌پلاس 9R به‌شمار می‌رود. وان‌پلاس 9R نیز به نوبه خود یک هندست وان‌پلاس 8T با تراشه اسنپ‌دراگون 870 محسوب می‌شود (وان‌پلاس 8T مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 بود). به گفته وبسایت AndroidCentral، وان‌پلاس 9RT با پیشرفت‌های متوسط نسبت به وان‌پلاس 9R تولید شده و احتمالا تنها در برخی بازارهای منتخب قابل دسترس خواهد بود.

هندست جدید کماکان از تراشه اسنپ‌دراگون 870، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ 65 واتی استفاده خواهد کرد. این محصول احتمالا نخستین اسمارت‌فون وان‌پلاس مجهز به رابط کاربری OxygenOS 12 و سیستم‌عامل اندروید 12 به‌شمار خواهد رفت.

بر اساس گزارشات، ورژن جدید سیستم‌عامل تعداد بیش‌تری از امکانات ColorOS را به‌کار خواهد بست (اکنون این رابط کاربری به‌عنوان مبنای طراحی OxygenOS مورد استفاده قرار می‌گیرد). به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس از زبان طراحی جدید Material You استفاده نخواهد کرد. بنابراین رابط کاربری از ظاهری بسیار شبیه به الگوی رویت شده در ورژن 11 برخوردار خواهد بود.

وان‌پلاس 9RT برای نخستین بار با رابط کاربری OxygenOS 12 به بازار عرضه خواهد شد

یکی از پیشرفت‌های عمده وان‌پلاس 9RT به سیستم دوربین آن مربوط می‌شود. سنسور 1/2.0 اینچی با رزولوشن 48 مگاپیکسل با حسگر IMX766 رویت شده در سری وان‌پلاس 9 و اسمارت‌فون‌ وان‌پلاس نورد 2 جایگزین خواهد شد. این حسگر 1/1.56 اینچی دارای اندازه بزرگتری بوده و از رزولوشن 50 مگاپیکسلی و پیکسل‌های 1.0 میکرونی برخوردار است (سنسور اصلی وان‌پلاس 9R از پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌گیرد).

بر اساس پیش‌بینی‌ها وان‌پلاس 9RT طی ماه اکتبر در کشورهای هندوستان و چین عرضه خواهد شد. بدین‌ترتیب این هندست همانند وان‌پلاس 9R در بازارهای جهانی عرضه نخواهد شد. وبسایت AndroidCentral ادعا می‌کند که امسال کمپانی وان‌پلاس احتمالا تنها از اسمارت‌فون وان‌پلاس 9RT و چندین مدل جدید سری نورد رونمایی خواهد کرد.

1 در مورد “ورژن ارتقایافته اسمارت‌فون وان‌پلاس 9R با نام وان‌پلاس 9RT به بازار عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH