شیائومی Mi 11T 5G تائیدیه FCC را دریافت کرد

سال گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های سری Mi 10T در بازارهای جهانی و کشور هندوستان رونمایی کرد. در این راستا کمپانی چینی 2 اسمارت‌فون ممتاز و در عین‌حال مقرون‌به‌صرفه خود با اسامی Mi 10T و Mi 10T پرو را در بازار هندوستان عرضه کرد.

همچنین هندست دیگری موسوم به Mi 10T لایت نیز در بازارهای جهانی عرضه شد. این اسمارت‌فون بعدها به‌همراه دوربین ارتقایافته و تحت‌عنوان Mi 10i در دسترس مشتریان هندی قرار گرفت.

شیائومی Mi 10T در ماه سپتامبر/ اکتبر سال 2020 عرضه شد و اکنون موعد رونمایی از مدل به‌روزرسانی شده این هندست فرا رسیده است. به همین دلیل کمپانی شیائومی در تدارک عرضه سری Mi 11T به بازار است و اطلاعات لو رفته نیز چنین فرضیه‌ای را تائید می‌کنند. اوایل وقت امروز جزئیات مربوط به اسمارت‌فون Mi 11T پرو به‌صورت آنلاین منتشر شد و اکنون ظاهرا نوبت به مدل Mi 11T 5G رسیده است.

اسمارت‌فون Mi 11T 5G پیش از عرضه رسمی در وبسایت کمیته ارتباطات فدرال (FCC) رویت شده است. در این میان تائیدیه FCC برخی جزئیات مربوط به هندست را مورد تائید قرار داده است. بر این اساس شیائومی Mi 11T 5G از شماره مدل 21081111RG استفاده خواهد کرد. بر اساس اطلاعات فهرست FCC این اسمارت‌فون با رابط کاربری MIUI 12.5 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین فهرست مذکور به لیست باندهای فرکانسی LTE مورد پشتیبانی توسط دستگاه اشاره نموده است.

بعلاوه اطلاعات فهرست نشان می‌دهند که شیائومی Mi 11T مجهز به یک نمایشگر 6.8 اینچی خواهد بود. اندازه کلی قطری دستگاه معادل 174 میلی‌متر است. تصویر مربوط به طراحی شماتیک گوشی نیز به اسناد FCC ضمیمه شده است. این تصویر از وجود یک برش مستطیلی‌شکل بزرگ جهت استقرار ماژول دوربین حکایت دارد. نکته جالب‌توجه این‌که اسمارت‌فون‌های ردمی نوت و ردمی طی سال جاری از طراحی ماژول دوربین سری Mi 10T استفاده کردند.

مشخصات احتمالی شیائومی Mi 11T 5G

بر اساس گزارش وبسایت GSMArena، اسمارت‌فون Mi 11T از پلتفرم موبایلی Dimensity 1200 شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. امسال اکثر کمپانی‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون از این تراشه بهره‌برداری نموده‌اند. در واقع بسیاری از تولیدکنندگان از به‌کارگیری تراشه‌های اسنپ‌دراگون صرفنظر نموده و در عوض از تراشه Dimensity 1200 استفاده کردند. به‌عنوان مثال حتی کمپانی وان‌پلاس نیز در اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 2 از پلتفرم اسنپ‌دراگون استفاده نکرده و به‌سراغ تراشه Dimensity 1200 رفته است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که پلتفرم جدید با استفاده از فرآیند 6 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده است. این تراشه از پردازنده‌ای با معماری 4+3+1 هسته‌ای بهره گرفته و مجهز به یک هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

این هندست از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی برخوردار است. ماژول مذکور از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، حسگر فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌ماکرو با زوم 3 برابری میزبانی می‌کند. شیائومی Mi 11T مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی با نسبت ابعاد 20:9 خواهد بود. شایان به ذکر است که بر اساس شایعات، شیائومی پنل LCD مورد استفاده در هندست نسل قبلی را با پنل‌های آمولد جایگزین خواهد کرد. انتظار می‌رود که این هندست حداقل از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 واتی استفاده کند. البته ارتقاء سرعت شارژ باتری به 67 وات در هندست نسل جدید نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH