سری شیائومی Mi 12 احتمالا مجهز به دوربین سلفی 200 مگاپیکسلی خواهد بود

کمپانی شیائومی احتمالا در آینده‌ای نزدیک از دستگاه‌های سری Mi 12 خود رونمایی خواهد کرد؛ اگرچه ماهیت این اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار در گذشته تا حدود زیادی روشن شده است. گجت‌های مذکور در حالی معرفی می‌شوند که امروزه به باور اکثر کاربران، هندست‌های میان‌رده از هر زمان دیگری کارآمدتر هستند.

با این‌ اوصاف در شرایط کنونی بازار فقدان چنین دستگاه‌هایی ابدا احساس نمی‌شود. کمپانی شیائومی در راستای تامین نیاز مخاطبان ویژه خود اقدام به عرضه اسمارت‌فون می 11 اولترا در بازارهای هندوستان و سایر مناطق جهان کرد. این هندست مجهز به سنسور اصلی غول‌پیکر 1/1.12 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسل، حسگر فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی است.

بعلاوه شیائومی به منظور تنوع بخشیدن به سبد محصولات روبه گسترش خود، اسمارت‌فون Mi 11 را در بازار چین عرضه کرد. این هندست با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی در دسترس مشتریان قرار گرفت. دوربین‌های این هندست احتمالا از قابلیت‌هایی مشابه با گجت‌های پرچم‌دار برخوردار هستند.

کارشناسان از مدت‌ها قبل پیش‌بینی کردند که شیائومی به‌زودی و در اوایل سال 2022 دستگاه‌های سری Mi 12 و می 12 اولترا را روانه بازار خواهد کرد. امروز پیش از عرضه این گجت‌ها جزئیات مربوط به آن‌ها در فضای اینترنت منتشر شده است. بدین‌ترتیب آگاهی کاربران از ویژگی‌ها و امکانات احتمالی این هندست‌ها تا حدودی ارتقاء خواهد یافت.

هر آنچه که تاکنون در خصوص سری Mi 12 می‌دانیم

پس از عرضه موفقیت‌آمیز اسمارت‌فون‌های سری Mi 11، کمپانی شیائومی به‌دنبال معرفی دستگاه‌های سری Mi 12 در اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 است. امروز وبسایت XiaomiUI اعلام کرد که هندست‌های سری Mi 12 به احتمال فراوان همراه با دوربین سلفی غول‌پیکر 200 مگاپیکسلی معرفی خواهند شد. این ادعا پس از انتشار شایعات مختلف پیرامون سنسورهای 200 مگاپیکسلی طی چند ماه گذشته مطرح شده است.

همچنین نشریه مذکور ادعا می‌کند که اسمارت‌فون می 12 اولترا دارای اسم رمز Zeus بوده و از یک لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری استفاده خواهد کرد. این پیکره‌بندی در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در مدل پایه Mi 12 متفاوت خواهد بود؛ هندستی که با یک حسگر فوق‌عریض و سنسور سوم از نوع ماکرو عرضه خواهد شد.

کاربران بابت عملکرد گوشی هیچ‌گونه نگرانی خاصی نخواهند داشت؛ چرا که اسمارت‌فون‌های سری Mi 12 با تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام عرضه خواهند شد. این نیمه‌هادی عموما تحت‌عنوان اسنپ‌دراگون 895 شناخته می‌شود.

بعلاوه گزارشات نشان می‌دهند که سری Mi 12 از حافظه رم LPDDR5X استفاده خواهد کرد. این حافظه‌ها طی هفته جاری معرفی شدند. حافظه‌های جدید از قابلیت تبادل داده با حداکثر سرعت 8533 مگابیت برثانیه برخوردار هستند؛ در حالی‌که برای حافظه‌های نسل قبلی این رقم برابر با 6400 مگابیت برثانیه بود.

در حال حاضر تراشه‌های اسنپ‌دراگون 888 و اسنپ‌دراگون 870 از حافظه‌های رم جدید LPDDR5X پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین بی‌تردید سری Mi 12 از یک تراشه جدید استفاده خواهد کرد.

1 در مورد “سری شیائومی Mi 12 احتمالا مجهز به دوربین سلفی 200 مگاپیکسلی خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH