آی‌فون 13 با نمایشگر بدون ناچ در یک سریال سرویس اپل تی‌وی پلاس رویت شد

بر اساس شایعات شرکت اپل در روز 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) دست به کاری بزرگ خواهد زد. در این روز غول آمریکایی احتمالا از هندست‌های جدید سری آی‌فون 13 خود رونمایی خواهد کرد. تصاویر زنده مربوط به این اسمارت‌فون‌ها تاکنون رویت نشده است. از این گذشته اپل دسترسی اشخاص خبرچین به اطلاعات منابع دست‌اندرکار را محدود نموده و بدین‌ترتیب از افشای اسرار تجاری خود جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل اطلاعات کنونی ما پیرامون سری آی‌فون 13 عمدتا مبتنی بر گزارشات مختلف هستند. رندرهای مربوط به پنل پشتی هندست‌ها پیش‌تر منتشر شدند؛ اما الگوی طراحی مورد استفاده برای نمایشگر کماکان ناشناخته است. بر اساس شایعات، هندست‌های جدید مجهز به ناچ با اندازه‌ای کوچکتر خواهند بود.

با این‌حال ظاهرا اتفاقات جالب و عجیب دیگری نیز روی داده است. یک دستگاه اپلی که احتمالا همان آی‌فون 13 است؛ در سریالی کمدی از سرویس اپل تی‌وی پلاس موسوم به Ted Lasso با بازیگری جیسون سودیکیس رویت شده است. در قسمت ششم از فصل دوم این سریال تحت‌عنوان “The Signal”، بینندگان در 2 صحنه مختلف تصویری از گوشی آی‌فون 13 با نمایشگر بدون ناچ را مشاهده کردند.

این هندست مجهز به رابط کاربری سفارشی آی‌‌فون اما فاقد ناچ بود. همچنین طراحی پنل پشتی گوشی نشان‌دهنده پیکره‌بندی دوربین دوگانه با الگویی مشابه مدل معمولی آی‌فون است؛ موضوعی که در برخی رندرهای پیش‌تر لو رفته نیز به آن اشاره شده بود.

شرکت اپل از سال 2017 به بعد همواره از ناچ با طراحی عریض بهره گرفته است

اپل پیش‌تر در سال 2017 از ایده بحث‌برانگیز ناچ رونمایی کرد و با این اقدام خود پایه‌‌گذار تحولات زیادی در بازار اسمارت‌فون شد. شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون روی ایده ناچ عریض کار کردند و در ادامه به سراغ ناچ‌های قطره‌ای شکل رفتند. سپس تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی از دوربین‌های پاپ‌آپ و نمایشگرهای دارای حفره کروی‌شکل استفاده کردند. اکنون نیز کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون‌های اندرویدی به سراغ دوربین‌های زیر نمایشگر رفته‌اند.

بدین‌‌ترتیب اکنون اپل با ایده ناچ عریض از رقبای خود عقب افتاده است. شایعات نشان می‌دهند که ناچ کوچکتر و نمایشگر بدون‌حاشیه برای مدل‌های آینده آی‌فون واقعا چشمگیر به‌نظر می‌رسند. البته بایستی اذعان کرد که نشت عامدانه تصاویر آی‌فون 13 توسط اپل خصوصا با این روش جالب بسیار بعید به‌نظر می‌رسد. با این‌حال گجت مذکور کماکان می‌تواند یک محصول اپلی عرضه نشده باشد. از سوی دیگر ممکن است اپل برای مخفی نمودن طراحی واقعی گوشی از جلوه‌های ویژه دیجیتالی استفاده کرده باشد. خوشبختانه حقیقت تا 2 هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گفته یک خبرچین با نام Jon Prosser، شرکت اپل یک هفته پیش از برگزاری رویداد روز 23 شهریور ماه، دعوتنامه مراسم معرفی آی‌فون 13 را ارسال می‌کند. در جریان این رویداد غول کوپرتینویی از 4 مدل پرچم‌دار جدید با اسامی آی‌فون 13، آی‌فون 13 مینی، آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس رونمایی خواهد کرد.

2 مدل پرو مجهز به نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهند بود. همچنین مدل پرو مکس از فناوری فوق پهن‌باند (UWB) پشتیبانی خواهد کرد. تمامی مدل‌های این سری از تراشه جدیدتر Apple A15 استفاده خواهند کرد.

3 در مورد “آی‌فون 13 با نمایشگر بدون ناچ در یک سریال سرویس اپل تی‌وی پلاس رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH