عرضه اپل واچ سری 7 احتمالا به‌دلیل برخی مشکلات تولید به تعویق خواهد افتاد

اگرچه شرکت اپل هنوز نخستین رویداد مربوط به معرفی محصولات جدید خود طی فصل پاییز را رسما برگزار نکرده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت که این مراسم در روز 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. بی‌تردید این موضوع بدان معناست که محصولات موردنظر غول کوپرتینویی جهت معرفی طی رویداد آینده کمپانی هم‌اکنون آماده‌سازی شده‌اند. اما بر اساس گزارش جدید وبسایت Nikkei Asia چنین سناریویی در خصوص اسمارت‌واچ آینده اپل صادق نخواهد بود.

از آنجا که اپل واچ سری 6 در موعد زمانی مقرر طی سال گذشته معرفی شد (در آن مقطع زمانی کنترل تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر صنعت فناوری در مقایسه با امروز بسیار دشوارتر بود)؛ لذا همواره انتظار می‌رفت که اپل واچ سری 7 نیز تا پایان ماه سپتامبر 2021 معرفی و به‌صورت تجاری روانه بازار شود. اما اکنون اگرچه رونمایی از اپل واچ سری 7 کماکان سناریویی کاملا محتمل به‌نظر می‌رسد؛ اما مشتریان برای خریداری نامزد بزرگ بعدی کسب عنوان بهترین اسمارت‌واچ بازار احتمالا بایستی چند هفته بیش‌تر منتظر بمانند.

بازطراحی اساسی اپل واچ احتمالا ایده چندان مناسبی نبوده است

بر اساس اطلاعات موجود و جزئیات اعلام شده طی ماه مه، شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی در رابطه با طراحی شکوهمند اپل واچ سری 7 مطرح شدند. بر این اساس اسمارت‌واچ نسل آینده اپل با مدل‌های پیش از خود هیچ شباهتی نخواهد داشت. البته استفاده از عبارت “هیچ” احتمالا کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

در واقع قرار نیست اپل اسمارت‌واچ آینده خود را از ابتدا بازطراحی نماید (به‌عنوان مثال غول کوپرتینویی کماکان از طراحی مربعی‌شکل سنتی که مورد انتقاد بسیاری از طرفداران اندروید است استفاده نموده و به سراغ الگوی دایروی‌شکل نخواهد رفت).

با این‌حال ظاهرا طراحی جدید از ماهیتی رادیکالی و پیچیده برخوردار بوده و نیازمند بازنگری اساسی در ماژول‌های مختلف، سنسورها و اجزای سازنده است. بر اساس گزارشات این موضوع موجب ایجاد چالش‌های جدی در زمینه مهندسی و تولید شده است. اگرچه گزارش جدید به جزئیات چندانی پیرامون ماهیت خاص چالش‌های فوق اشاره نکرده است؛ اما مشکلات پیش روی کلیه مونتاژکنندگان اپل واچ سری 7 یقینا می‌توانند زمینه‌ساز تاخیر قابل‌توجه در عرضه این محصول شوند.

تاکنون ناگوارترین بخش اطلاعات داخلی که توسط افراد متعدد آشنا با صنعت مطرح شده است؛ این است که در حال حاضر اپل و تامین‌کنندگان طرف قرارداد این شرکت علیرغم تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات اخیرا شناسایی شده کماکان از برآورد زمان شروع تولید انبوه اپل واچ ناتوان هستند.

اساسا بهترین کاری که تیم مهندسی اپل می‌تواند نسبت به انجام آن امیدوار باشد این است که تاخیر در زمان عرضه اپل واچ سری 7 را به حداقل برساند. بر اساس برنامه‌ریزی پیشین قرار بود تولید انبوه این گجت در اواسط ماه سپتامبر آغاز شود. بنابراین اگرچه این گجت پوشیدنی کماکان می‌تواند همزمان با سری آی‌فون 13 در روز 14 سپتامبر معرفی شود؛ اما فروش آن تا پیش از ماه اکتبر یا حتی پس از آن آغاز نخواهد شد.

اپل واچ سری 7 با برخی امکانات جدید روانه بازار می‌شود

اگرچه عرضه اپل واچ جدید با ویژگی‌های بسیار نوآورانه امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما انتظار می‌رود که اپل واچ سری 7 مجهز به حداقل یک سلاح بزرگ و جدید در زمینه پایش سلامت جهت رقابت با تولیدات سامسونگ، گارمین و البته گوگل باشد. اکنون روی کلام با ابزار سنجش فشار خون است؛ مشخصه‌ای که پیش‌تر در گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک (در برخی کشورهای منتخب) ارائه شده است. این قابلیت نبایستی با مشخصه سنجش اکسیژن خون یا سنسور قند خون اشتباه گرفته شود. این مشخصه تنها یکی از قطعات کلیدی است که کار را برای مهندسان و مونتاژکنندگان دشوار می‌کند.

مشخصه سنجش فشار خون روی سامسونگ گلکسی واچ 4

اپل در صدد گنجاندن قطعات و سنسورهایی به‌مراتب بیش‌تر از گذشته در بدنه‌ای با اندازه مشابه اسمارت‌واچ‌های نسل قبلی است. نقل و انتقال محصول و قطعات میان ایالات‌متحده و پایگاه‌های اصلی تامین‌کنندگان آسیایی اپل کماکان اقدامی بسیار دشوار است؛ چرا که محدودیت‌ها و اقدامات احتیاطی برای مقابله با بیماری کووید 19 کماکان در حال اجرا هستند. به بیان خلاصه اپل واچ سری 7 احتمالا برای عصر نامتعارفی که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ احتمالا کمی بیش از اندازه بلندپروازانه است. اما اوضاع نهایتا زمانی لذتبخش‌تر می‌شود که چالش‌های تولید برطرف شده و گجت جدید برتری مدل نسل قبلی را تحکیم نماید.

1 در مورد “عرضه اپل واچ سری 7 احتمالا به‌دلیل برخی مشکلات تولید به تعویق خواهد افتاد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH