سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 5G احتمالا پرفروش‌ترین گوشی تاشو سال 2021 خواهد بود

موسسه تحقیقاتی (Display Supply Chain Consultants (DSCC اخیرا جدیدترین گزارش 3 ماهه خود در خصوص فروش و فناوری نمایشگرهای تاشو و رول شونده را منتشر کرد. موسسه DSCC در این گزارش خاطرنشان می‌کند که فروش اسمارت‌فون‌های تاشو طی 3 ماهه دوم سال جاری میلادی به رکورد 819 هزار دستگاه رسیده است. این رقم در مقایسه با دوره 3 ماهه قبلی 147 درصد افزایش یافته است؛ اما نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد تنها 0.3 درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها در دوره 3 ماهه جاری که حدودا 2 هفته دیگر به پایان می‌رسد؛ اوضاع به‌مراتب بهتر خواهد بود.

انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های تاشو طی دوره 3 ماهه جاری در مقایسه با 3 ماهه پیش از آن 215 درصد افزایش پیدا کند. همچنین فروش این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 480 درصدی را نشان داده و به 2.6 میلیون دستگاه خواهد رسید.

میزان رشد فروش در دوره 3 ماهه چهارم نسبت به 3 ماه قبل از آن 46 درصد افزایش یافته و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 450 درصدی را نشان خواهد داد. این پدیده بدان معناست که تعداد دستگاه‌های تحویل شده به مشتریان در حد فاصل ماه‌‌ اکتبر تا پایان سال 2021 احتمالا به 3.8 میلیون دستگاه خواهد رسید.

روند روبه رشد در بازار هندست‌های تاشو احتمالا تا اوایل سال آینده ادامه یافته و در 3 ماهه پایانی سال 2021 و 3 ماهه نخست سال 2022 احتمالا شاهد عرضه گجت‌های تاشو از برندهای گوگل، آنر، هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی خواهیم بود. مشکل کمبود تراشه موجب می‌شود که نیمه‌هادی‌های مورد نیاز کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون با قیمت بالاتری در دسترس آن‌ها قرار بگیرد. این تراشه‌ها در ساخت گران‌قیمت‌ترین دستگاه‌های کمپانی‌ها شامل گوشی‌های تاشو به‌کار گرفته می‌شوند. این اقدامات میزان آگاهی مصرف‌کنندگان از اسمارت‌فون‌های تاشو را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.”

بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان فروش گوشی‌های تاشو در سال 2026 از مرز 51 میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت

راس یانگ؛ مدیرعامل موسسه DSCC می‌گوید: “این رشد عظیم مدیون عرضه اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ با قیمت‌گذاری کاملا رقابتی 999 دلاری و گلکسی زد فولد 3 با امکانات فراوان، کاربری چندگانه و قیمت‌گذاری 1799 دلاری است. هر 2 مدل جزو نخستین دستگاه‌های تاشو با قابلیت ضد آب محسوب می‌شوند. همچنین گلکسی زد فولد 3 نخستین دستگاه تاشو با قابلیت دریافت فرامین ورودی از طریق قلم و مجهز به دوربین زیر نمایشگر قلمداد می‌شود. بر اساس گزارشات، شرکت سامسونگ با تخصیص بودجه 2 میلیارد دلاری برای تبلیغ و بازاریابی از این محصولات جذاب خود حمایت می‌کند.

به گفته موسسه DSCC اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ لقب پرفروش‌ترین اسمارت‌فون تاشو سال 2021 را به خود اختصاص خواهد داد

موسسه DSCC پیش‌بینی می‌کند که ترکیب رشد تقاضا و کاهش قیمت موجب می‌شود تا میزان فروش دستگاه‌های تاشو در سال 2021 رشد 232 درصدی را تجربه نموده و به 7.5 میلیون دستگاه برسد. این رقم در مقایسه با برآورد اولیه موسسه DSCC حدودا 35 درصد بیش‌تر است. این موسسه تحقیقاتی پیش‌بینی خود برای سال 2022 را 20 درصد افزایش داده است. به گفته این موسسه تعداد دستگاه‌های عرضه شده در سال آینده به 15.9 میلیون واحد خواهد رسید؛ رقمی که از رشد سالیانه 112 درصدی حکایت دارد. همچنین موسسه DSCC پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2026 حدودا 51 میلیون دستگاه اسمارت‌فون تاشو به فروش خواهد رفت.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، گلکسی زد فلیپ 3 با طراحی صدفی‌شکل پرفروش گوشی تاشو طی سال جاری میلادی به‌شمار خواهد رفت. سامسونگ با کسب سهم 85 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون کماکان در این عرصه پیشتازی خواهد کرد و هواوی با کسب سهم 10 درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص خواهد داد. موسسه DSCC ادعا می‌کند که امسال شرکت سامسونگ با کسب سهم 83.9 درصدی از بازار نمایشگرهای تاشو و فروش 10.4 میلیون پنل بر این حوزه سیطره خواهد یافت. این در حالیست که در سال 2020 سامسونگ با فروش 3.2 میلیون واحد پنل تاشو سهم 83.5 درصدی از بازار را کسب کرد. فروش گلکسی زد فلیپ 3 به‌دلیل قیمت‌گذاری ارزان‌تر آن احتمالا از گلکسی زد فولد 3 پیشی خواهد گرفت. گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت‌‌گذاری 999.99 دلاری عرضه می‌شود؛ در حالی‌که گلکسی زد فولد 3 با برچسب قیمتی 1799.99 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

 

2 در مورد “سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 5G احتمالا پرفروش‌ترین گوشی تاشو سال 2021 خواهد بود”

  1. جز نسل اول گوشیهای تاشو هست و خریدش خیلی ریسک داره
    گرونم هست و لوازم جانبی و تجهیزاتش سخت پیدا میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH