تست بنچمارک آی‌فون 13 از جهش چشمگیر عملکرد GPU نسبت به آی‌فون 12 حکایت دارد

شرکت اپل اخیرا از گوشی‌های سری آی‌فون 13 مجهز به پردازنده جدید و بومی A15 Bionic رونمایی کرد. غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که این پردازنده در مقایسه با رقبای خود 50 درصد سریع‌تر است و نتایج تست‌های بنچمارک نیز یقینا چنین ادعایی را اثبات می‌کنند.

بر اساس اطلاعات فهرست بنچمارک گیک‌بنچ که اخیرا منتشر شده است؛ به‌نظر می‌رسد که پردازنده گرافیکی آی‌فون 13 پرو موفق به کسب امتیاز فوق‌العاده 14216 شده است. به منظور درک بهتر موضوع جالب است بدانید که تراشه A14 Bionic به‌کارگیری شده در آی‌فون 12 پرو؛ محصول سال 2020 اپل در همین تست امتیاز 9123 را کسب کرده است. این ارقام از رشد 55 درصدی کارآیی تراشه A15 نسبت به مدل نسل قبلی حکایت دارند.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که این بنچمارک متعلق به آی‌فون 13 پرو است. البته اپل در سایر مدل‌های سری آی‌فون 13 نیز از تراشه A15 Bionic استفاده کرده است. با این‌حال بایستی توجه داشت که پردازنده‌های گرافیکی موجود در مدل‌های پرو و غیر پرو با یکدیگر کمی متفاوت هستند.

GPU مورد استفاده در آی‌فون 13 مینی و آی‌فون 13 مجهز به 4 هسته پردازشی است؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس از پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای بهره می‌گیرند.

از آنجا که نتایج تست بنچمارک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای هنوز اعلام نشده است؛ لذا در خصوص میزان برتری آن نسبت به مدل‌های نسل قبلی نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد. به‌نظر می‌رسد که کارآیی GPU نسبت به گذشته ارتقاء خواهد یافت؛ اما بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که میزان بهبود کارآیی نسبت به مدل‌های پرو تا چه اندازه خواهد بود. با این‌حال با عرضه آی‌فون‌های جدید به بازار در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالا شاهد اجرای تست‌های بیش‌تری در دنیای واقعی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH