سامسونگ گلکسی A73 احتمالا با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

شیائومی می نوت 10 نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی محسوب می‌شود. این هندست فوق میان‌رده در نوامبر سال 2019 به بازار عرضه شد. از آن زمان به بعد شیائومی در تعداد بی‌شماری از محصولات خود از سنسورهای 108 مگاپیکسلی بهره گرفته است. اما شرکت سامسونگ تاکنون از چنین حسگرهایی صرفا در مدل‌های پیشرفته سری گلکسی S و گلکسی نوت استفاده کرده است.

اما این رویکرد احتمالا طی هفته‌ها و ماه‌های آینده دستخوش تغییر خواهد شد؛ چرا که یک شایعه اخیرا منتشر شده از کره‌جنوبی؛ کشور زادگاه سامسونگ نشان می‌دهد که اسمارت‌فون آینده گلکسی A73 مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی خواهد بود.

بدین‌ترتیب سامسونگ برای نخستین بار از چنین حسگری در یکی از هندست‌های میان‌رده خود بهره می‌گیرد. این اقدام احتمالا قابلیت رقابت‌پذیری گلکسی A73 در برابر دستگاه‌های مختلف شیائومی را ارتقاء خواهد داد. متاسفانه شایعه اخیر به نوع سنسور سامسونگی مورد استفاده در این هندست اشاره نکرده است.

با این‌حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این سنسور از نوع ISOCELL HM2 خواهد بود. حسگر مورد اشاره دارای اندازه 1/1.52 اینچی بوده و پیش‌تر در اسمارت‌فون ردمی نوت 10 پرو نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی A72

این حسگر کوچک‌ترین نمونه 108 مگاپیکسلی تولید شده توسط سامسونگ تا به امروز محسوب می‌شود؛ چرا که پیکسل‌های آن از اندازه 0.7 میکرونی برخوردار هستند. لذا این حسگر برای یک اسمارت‌فون میان‌رده کاملا مناسب است.

کارشناسان امیدوارند که سامسونگ روند به‌کارگیری قابلیت OIS در دوربین اصلی پرفروش‌ترین هندست‌های سری گلکسی A خود را ادامه داده و دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی A73 نیز از چنین قابلیتی بهره‌مند شود. در واقع شایعات اخیر نشان می‌دهند که غول کره‌ای در صدد افزودن قابلیت OIS به کلیه هندست‌های سری گلکسی A در سال 2022 است. بنابراین اکنون همگی امیدوارند که این شایعه نهایتا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی A73 احتمالا با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH