راهنمای گام به گام خرید هاست و دامنه از IRPOWER

در راه اندازی یک وب سایت اولین اقدام تهیه زیرساخت مناسب میزبانی وب سایت است. خرید میزبانی وب (هاست) و آدرس وب‌سایت (دامنه) کاری راحت، اما حساس است و باید در هنگام انجام آن دقت بسیاری کرد. اجازه دهید قبل از پرداختن به مراحل تهیه این دو با هر یک آشنا شویم.

دامنه چیست؟

دامنه یا Domain نامی است که شما برای سایتی که بر بستر اینترنت راه‌اندازی کرده‌اید انتخاب می‌کنید. همان طور که نام شما می‌تواند شما را در بین سایر اعضای خانواده متمایز نماید و یا آدرس خانه‌تان می‌تواند کمک کند تا اقوام و دوستان‌تان به راحتی به خانه شما برسند، بنابراین انتخاب نام دامنه و خرید دامنه مناسب و معنی‌دار نیز می‌تواند ارتباط خوبی را با نوع فعالیت شما برقرار کرده و کمک کند تا کاربران که به دنبال استفاده از کالا، محصولات و یا خدمات شما هستند، به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

هاست چیست؟

 

میزبانی وب یا هاست (Host) به بخش‌های مجازی و متعدد یک سرور گفته می‌شود. هر یک از این بخش‌ها می‌توانند جهت میزبان یک وب سایت مورد استفاده قرار گیرند. برای راه‌اندازی سایت، پس از انتخاب نام دامنه و ثبت آن و طراحی یا خرید سیستم مدیریت محتوای سایت لازم است اقدام به خرید هاست irpower کنید که بتوانید تمامی این بخش‌ها را روی آن قرار دهید.

حال که بار هر یک از دو واژه دامنه و هاست آشنا شدید اهمیت هر یک تا حدودی برای شما روشن شده است. به طور مثال اگر در خرید یک دامنه به مواردی که پیش‌تر بیان خواهد شد دقت کافی نشود می‌تواند هنگامی که وب سایت بزرگتر شد و در زمان برندسازی ممکن است شما را با مشکل رو‌به‌رو کند و مالکیت دامنه خود را از دهید بدهید. یا اگر هاست مناسب سایت را نخرید، ممکن است بارگذاری سایت با مشکل روبرو شود.

به همین دلیل و برای کمک به شما در این مقاله قصد داریم، راهنمای گام به گام خرید هاست و دامنه را به شما بگوییم تا بتوانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن هاست و دامنه مطلوب کسب و کار خودتان را بخرید و بتوانید با قدرت و بدون هیچ مشکلی کارتان شروع کنید و آن را ادامه دهید.

گام اول: دامنه مورد نظر خودتان را انتخاب و خریداری کنید

انتخاب دامنه بسیار مهم است و در هنگام خرید آن باید دقت بسیار زیادی به خرج بدهید. ابتدا باید بررسی نمایید که دامنه و پیشوند مد نظر شما توسط شخص دیگری خریداری نشده باشد، سپس باید اقدام به خرید آن نمایید. دقت کنید که نام دامنه باید کوتاه و راحت باشد تا به راحتی در ذهن بماند.


در هنگام خرید باید برخی اطلاعات هویتی خودتان را به شرکت یا مرکز خرید دامنه بدهید تا دامنه را به نام شما ثبت کند. به طور معمول مدت زمان اعتبار یک دامنه یک سال است و بعد از این زمان شما باید نسبت به تمدید دامنه خودتان اقدام کنید.
زمانی که قصد خرید دامنه را دارید، باید به نکاتی توجه کنید که بسیار مهم هستند و در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهم در هنگام خرید دامنه

  • دامنه سایت خودتان را از یک مرکز معتبر بخرید

    هنگام خرید دامنه دقت کنید که دامنه خودتان را از یک مرکز یا شرکت معتبر خریداری کنید تا در هنگام تمدید در موعد آن به مشکل برنخورید و دچار دردسر خاصی نشوید.
    همچنین اگر شرکت صادر کننده دامنه معتبر نباشد، امکان دارد که بعد از مدتی دامنه شما از دسترس خارج شود و یا اتفاقاتی شبیه به این مورد بیفتد که به کسب و کار شما آسیب خواهد زد.

  • ثبت دامنه به نام شما

بسیار مهم است که دامنه با مشخصات شما ثبت شود تا مالکیت کامل آن در اختیار شما باشد. برخی شرکت‌ها دامنه ها را با نام و مشخصات خود ثبت می‌کنند.

  • نام دامنه را با دقت انتخاب کنید

تلاش کنید که تا حد امکان نامه دامنه منحصر به فردی را انتخاب کنید زیرا ممکن است آن نام قبلا توسط شرکت یا شخص دیگری به صورت قانونی ثبت شده باشد و در آینده بتواند نام دامنه را از شما بگیرد و با این کار کل هزینه‌ای که برای ساخت برند کرده اید از دست می‌رود.

  • دامنه را با قیمت مناسب بخرید

در هنگام خرید دامنه، قیمت شرکت‌ها و مراکز معتبر را بررسی و مقایسه کنید تا بتوانید دامنه خودتان را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید و دامنه را گرانتر‌ نخرید.

  • خدمات پشتیبانی شرکت را بررسی کنید

    پشتیبانی شرکت‌ها بسیار مهم است و می‌تواند در مواقع بحرانی یا زمان‌هایی که اتفاقی برای دامنه شما می‌افتد کمک کننده باشند. در هنگام خرید دامنه توجه داشته باشید که شرکت مورد نظر دارای پشتیبانی بیست و چهار ساعته باشد تا بتوانید بدون دغدغه و در هر زمانی از این خدمات استفاده کنید.

گام دوم: هاست مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و خریداری کنید

بعد از اینکه دامنه مورد نظر خودتان خریدید و آن را ثبت کردید، نوبت آن است که اقدام به خرید هاست کنید تا با اتصال دامنه به هاست بتوانیم محتوای وب سایت را در دسترس کاربران قرار دهیم. موارد مختلفی وجود دارد که باید در زمان تهیه هاست به آن‌ها توجه شود در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم.

  • انتخاب راهکار میزبانی

راهکاری مختلفی جهت میزبانی وب وجود دارد، مانند هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و موارد دیگر هستند که شما باید با توجه به نوع سایت خودتان از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال هاست اشتراکی برای اشخاصی مناسب است که می‌خواهند با هزینه کم‌تر یک فضای میزبانی برای سایت کسب و کار خودشان تهیه کنند. با توجه به گسترده بودن جزییات هر یک از این سرویس‌ها بیان آنها در این مقاله ممکن نیست. برای اطلاع از ویژگی‌های دقیق هر یک از این سرویس‌ها میتوانید از پشتیبانی سرویس دهنده استفاده کنید.

  • میزبان فضا و منابع مورد نیاز

حجم داده‌ها و میزبان منابع مورد نیاز سایت مهم است. به طور مثال اگر سایت شما یک سایت خبری باشد، به طور قطع به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی تصاویر و محتوا نسبت به یک سایت شرکتی نیاز دارید. بایستی با توجه به میزبان فعالیت خود تخمینی از حجم مصرفی بزنید تا نیاز به ارتقا مداوم فضای میزبانی نداشته باشید.

  • مدت زمان اجاره سرویس میزبانی

زمان اعتبار هاست نیز موضوع دیگری است که در زمان خرید هاست سایت باید آن را در نظر داشته باشید و به آن دقت لازم را بکنید. در مراکز مختلف فروش هاست، دوره‌های اعتبار متفاوت در اختیار شما است که باید از بین آن‌ها با توجه به هدف خودتان و مدت زمانی که مورد نظرتان است، انتخاب کنید. البته به طور معمول گفته می‌شود که بهتر است، هاست سایت به صورت سالیانه خریداری شود تا نیاز به تمدید زود به زود آن نباشد.

  • مکان میزبانی سرور

مکان سرور هاست نیز بسیار مهم است و باعث بارگذاری سریعتر سایت شما می‌گردد. به طور مثال ممکن است که سرور شما در آلمان باشد یا سرور هاست شما در دیتاسنترهای ایرانی قرار داشته باشد که هرکدام مزایای خاص خودشان را دارند.
به طور مثال سرور‌هایی که در خارج از کشور هستند، دارای سخت افزار بروزتری هستند و از سرعت بیشتری برخوردار می‌باشند، اما سرورهایی داخلی دارای قابلیت دسترسی راحت‌تر هستند و در هنگام قطع اینترنت می‌توانند کمک کننده باشند.

  • پنل مدیریت میزبانی وب

پنل‌ها دارای انواع مختلفی مانند cPanel ،DirectAdmin و بسیاری موارد دیگر می‌شوند که کار کردن با هرکدام تفاوت‌هایی دارد. در هنگام خرید هاست باید دقت کنید که نحوه کارکرد با پنل پشتیبانی هاست را نیز به خوبی فرا گرفته باشید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید و راحت‌تر باشید.

دامنه و هاست سایت خودتان را خریداری کنید

خرید هاست و دامنه بسیار مهم است و در هنگام خریداری آن‌ها دقت لازم را به کار ببرید تا بتوانید دامنه و هاست درست و مناسب سایت کسب و کار خودتان را خریداری کنید و با مشکلی رو‌به‌رو نشوید. انتخاب هاست مناسب نیز می‌تواند در امنیت داده‌های سایت شما بسیار اثرگذار باشد و خیال شما را راحت کند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم، شما را در این زمینه به طور کامل راهنمایی کنیم.

در راستای تهیه سرویس‌های میزبانی وب و دامنه دریافت مشاوره و راهنمایی‌های تخصصی حرف اول را می‌زند. بنابراین اگر برای مشاغل مختلف در حوزه‌های فروشگاهی، آموزشی، خبری و .. تصمیم به ایجاد سایت دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مجموعه IRPOWER که در این زمینه از متخصصان ماهری برخوردار است کمک بگیرید. این مجموعه از ابتدای راه‌اندازی وب سایت از ثبت دامنه گرفته تا انتخاب هاست و همچنین طراحی وب سایت در کنار شما خواهد بود. مجموعه IRPOWER به آدرس الکترونیکی www.IRPOWER.com در مدت 17 سال فعالیت خود توانسته خدمات متنوعی را به هزاران سایت ارائه نماید، ضمن آن که با برخورداری از کارشناسان مجرب به سوالات شما در هر زمینه‌ای پاسخ داده و خدماتی که نیاز دارید را در کمترین زمان در اختیارتان قرار خواهد داد.
تلگرام: https://t.me/irpowercom
اینستاگرام: https://instagram.com/irpowerweb
فیس بوک: https://www.facebook.com/irpowerweb
توییتر: https://twitter.com/irpowerweb
لینکدین: https://www.linkedin.com/company/irpowerweb/

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH