دوربین آی‌فون 13 پرو مکس اپل مجهز به 3 سنسور جدید شرکت سونی است

شرکت اپل به ادای توضیحات پیرامون جزئیات فنی اسمارت‌فون‌های خود تمایل چندانی ندارد؛اما به‌دنبال ورود سری آی‌فون 13 به بازار، افراد علاقه‌مند به دنیای فناوری اقدام به کالبدشکافی و بررسی دقیق این هندست‌ها می‌کنند. آخرین اطلاعات دریافتی از تحلیل‌گران چینی به سنسورهای دوربین مورد استفاده در آی‌فون 13 پرو مکس مربوط می‌شوند. هر 3 دوربین تعبیه شده در پنل پشتی این هندست از حسگرهای جدید سری IMX 7 شرکت سونی استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که دوربین جلویی وحسگر TOF مشابه انواع به‌کارگیری شده در آی‌فون 12 پرو مکس هستند.

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای فاصله کانونی معادل 26 میلی‌متر بوده و از گشودگی دیافراگم F/1.5 و پیکسل‌هایی با اندازه 1.9 میکرون برخوردار است. این دوربین از قابلیت OIS مبتنی بر جابه‌جایی سنسور پشتیبانی نموده و مجهز به لنز 7 المانه (7P) در قسمت جلویی حسگر است. دوربین فوق‌عریض نیز از رزولوشن مشابه 12 مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین مجهز به لنز 6P بوده و از فاصله کانونی 13 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم F/1.8 برخوردار است.

اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار بزرگ‌ترین پیشرفت قابل رویت در این دوربین به‌شمار می‌رود. دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی نیز اکنون دارای فاصله کانونی 77 میلی‌متری برای دستیابی به زوم 3 برابری است؛ اما لنز 6P این دوربین مجهز به قابلیت OIS بوده و از گشودگی دیافراگم F/2.8 بهره می‌گیرد. کاربران بسته به صحنه موردنظر خود برای عکاسی می‌توانند از حالت شبانه روی این دوربین استفاده کرده و کارآیی آن‌را ارتقاء دهند.

شایان به ذکر است که شرکت سونی سنسورهای تولیدی خود را به شکل متوالی نامگذاری می‌کند؛ بنابراین کاربران نبایستی به نام این سنسورها چندان توجه کنند.

آی‌فون 13 پرو مکس در مدل‌های رنگی آبی، نقره‌ای، طلایی و خاکستری

2 در مورد “دوربین آی‌فون 13 پرو مکس اپل مجهز به 3 سنسور جدید شرکت سونی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH