پتنت جدید شرکت گوگل نشان‌دهنده تبلتی با طراحی آینده‌نگرانه است

شرکت گوگل در زمینه تولید تبلت چندان بی‌تجربه نیست. غول جستجوگر در گذشته تبلت‌هایی را تحت سری نکسوس روانه بازار کرد. همچنین این رویه با عرضه دستگاه‌هایی نظیر پیکسل C و پیکسل اسلیت ادامه یافت؛ اما از آن زمان به بعد در خصوص تبلت‌های جدیدتر گوگل حقیقتا هیچ خبری منتشر نشده است.

بر اساس شنیده‌ها وبسایت LetsGoDigital اخیرا موفق به کشف پتنتی شده که پیش‌تر در سال 2019 توسط شرکت گوگل به ثبت رسیده است. این پتنت اخیرا در ژوئن سال 2021 توسط دفتر ثبت اختراعات کشور ژاپن منتشر شده است. پتنت مذکور متعلق به تبلتی است که دارای یک نمایشگر لبه به لبه بوده و یک ناحیه مستطیلی‌شکل بزرگ در قسمت پشتی آن قرار دارد.

موضوع عجیب در خصوص پتنت مذکور این است که ظاهرا هیچ حفره‌ای جهت استقرار دوربین‌های جلویی و پشتی تعبیه نشده است. اما یک طراح با نام Giuseppe Spinelli تصمیم گرفته تا طرح‌هایی شماتیک از این محصول را تولید نموده و ظاهر احتمالی آن‌را به معرض نمایش بگذارد. همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ این طراحی نسبتا آینده‌نگرانه بوده و به طرز عجیبی به دستگاه‌های پیکسلی شباهت دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا این پتنت صرفا با هدف حفاظت از الگوی طراحی مورد علاقه گوگل به ثبت رسیده یا می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از تحولات آینده قلمداد شود. با این‌حال از آنجا که پتنت فوق در سال 2019 ثبت شده و در ادامه هیچ‌گونه جزئیاتی پیرامون آن منتشر نشده است؛ لذا اظهارنظر در خصوص تحولات آینده امری دشوار خواهد بود. بنابراین کماکان توصیه می‌شود تا نسبت به عرضه تبلت جدید شرکت گوگل چندان امیدوار نباشید.

2 در مورد “پتنت جدید شرکت گوگل نشان‌دهنده تبلتی با طراحی آینده‌نگرانه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH