چگونه دسته DualSense پلی‌استیشن 5 را آپدیت کنیم؟

پلی‌استیشن 5 یکی از کنسول‌های بسیار مجبوب این روزها است، اما این قضیه به‌معنای بدون نقص بودن آن نیست. سونی تاکنون چندین پچ و به‌روزرسانی را جهت بهبود عملکرد کنسول نسل نهمی خود منتشر کرده و البته کنترلر DualSense این دستگاه نیز از این قضیه مستثنی نیست. آپدیت کردن دسته PS5، فرایند ساده‌ای دارد که در زیر قصد پرداختن به آن را داریم.

روش‌های آپدیت کردن دسته PS5

جهت به‌روزرسانی نرم‌افزاری کنترلر کنسول پلی‌استیشن 5، دو روش وجود دارد: خودکار و دستی. هر دوی این روش‌ها، ساده بوده و در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسند.

1. به‌روزرسانی خودکار دسته پلی‌استیشن 5

ساده‌ترین روش این است که اجازه دهید این فرایند به‌صورت خودکار انجام شود. اگر آپدیتی برای دسته PS5 شما منتشر شده باشد، آنگاه اعلانی برای شما ارسال خواهد شد. در هنگام مشاهده چنین اعلانی باید دسته خود را با استفاده از کابل USB-C به کنسول وصل کرده، “Update Now” را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید تا فرایند به اتمام برسد. در حین انجام فرایند نیز از جدا کردن دسته و یا خاموش کردن کنسول، خودداری کنید.

آپدیت کردن دسته PS5

اگر هم در حال حاضر حوصله آپدیت کردن کنترلر را ندارید، آنگاه می‌توانید گزینه “Notify After 24 Hours” را برگزیده تا پس از 24 ساعت، مجددا این قضیه به شما یادآوری شود. انجام این کار ضرری ندارد و بنابراین اگر مثلا تعدادی از دوستانتان در لابی منتظر شما هستند، پس می‌توانید به‌روزرسانی دسته را به زمانی دیگر موکول کنید.

2. آپدیت کردن دسته PS5 به‌صورت دستی

درست است که ساده‌ترین روش، همان آپدیت خودکار است، اما با رفتن به “Home screen” کنسول خود می‌توانید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. در ادامه باید به “Settings” رفته و سپس برگه “Accessories” را انتخاب کنید. در برگه “Accessories” به دنبال منوی “Controllers” بگردید و در نهایت نیز “Wireless Controller Device Software” را انتخاب کنید. در ادامه نیز باید کنترلر خود را با استفاده از کابل USB-C به کنسول وصل کرده و صبر کنید تا فرایند به‌روزرسانی به اتمام برسد.

چرا باید دسته کنسول خود را آپدیت کنم؟

با به‌روزرسانی نرم‌افزار دسته، جدا از اینکه از شر اعلان‌های آپدیت کردن دسته خلاص می‌شوید، می‌توانید از مزایای دیگری نیز برخوردار شوید. سونی تاکنون چندین پچ و آپدیت را برای کنترلرهای DualSense خود عرضه کرده که این موارد باعث بهبود ثبات و عملکرد این گجت شده‌اند. به‌ عبارتی دیگر، اگر کنترلر DualSense شما مشکلاتی همانند اتصال و … دارد، آنگاه حتما باید آن را به‌روزرسانی کنید.

معمولا آپدیت‌های کنترلر DualSense با آپدیت‌های خود کنسول، مرتبط هستند. مثلا در اوایل سال جاری میلادی، آپدیتی منتشر شد که به واسطه آن، باگ نشانگر وضعیت باتری، برطرف شد. این باگ باعث می‌شد که حتی در صورت شارژ کردن دسته نیز، بازهم نشانگر باتری ضعیف از روی نمایشگر پاک نشود. البته تاکنون به‌روزرسانی‌ها، ویژگی‌هایی را به کنترلرهای DualSense اضافه نکرده‌اند، اما احتمال وقوع چنین چیزی در آینده وجود دارد.

2 در مورد “چگونه دسته DualSense پلی‌استیشن 5 را آپدیت کنیم؟”

  1. سلام وقت بخیر
    سال نو مبارک
    یه سوال داشتم من دسته ps5 خرید که با لپ تاپ بازی کنم چطوری میتونم از طریق لپ تاپ بازی کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH