ویندوز 11 احتمالا سیستم‌عامل مناسبی برای گیمرها به‌شمار نمی‌رود

ویندوز 11 شرکت مایکروسافت امکانات امنیتی بیش‌تری را در اختیار خریداران قرار داده و ایمن‌ترین سیستم‌عامل ویندوز در تاریخ به‌شمار می‌رود. با این‌حال ویژگی امنیتی داخلی این پلتفرم موجب افت چشمگیر کارآیی آن در زمینه گیمینگ می‌شود. UL benchmarks؛ شرکت منتشرکننده نرم‌افزار 3DMark امروز گزارش داد که پس از انجام مجموعه‌ای از تست‌ها متوجه شده که قابلیت امنیتی مبتنی بر مجازی‌سازی (VBS) مایکروسافت در ویندوز 11 می‌تواند عملکرد گیمینگ را تا 30 درصد کاهش دهد.

نام دقیق این مشخصه “Virtualization-Based Security features” بوده و قابلیت مذکور به‌صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل جدید ویندوز 11 فعال است. با این‌حال چنان‌چه کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 خود را به ویندوز 11 ارتقاء دهند؛ در این‌صورت مشخصه فوق به‌صورت پیش‌فرض فعال نخواهد شد. در صورت فعال بودن مشخصه VBS، امتیاز اجرا و عملکرد بازی‌ها در ویندوز 11 کاهش خواهد یافت.

نتایج تست‌های بازی “Tomb Raider: Shadow” روی ویندوز 11 نشان داد که بازی با حالت Computer Base ناسازگار بوده و اختلاف موجود به‌وضوح فراتر از محدوده خطا است. این نتیجه احتمالا از تفاوت در سیستم ورژن پیش‌نمایشی ویندوز 11 ناشی شده است.

مشخصه VBS مایکروسافت عملکرد ویندوز 11 را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد داد

مشخصه امنیتی Microsoft VBS به منظور ایجاد یک منطقه ایمن حافظه برای اجرای برنامه‌ها از تکنیک مجازی‌سازی سخت‌افزاری استفاده می‌کند. بنابراین برنامه در فضایی ایزوله شده از سیستم‌عامل قرار می‌گیرد. در صورت فعال بودن این مشخصه، سطح حفاظت از سیستم‌عامل برای جلوگیری از حملات مخرب به میزان چشمگیری بهبود خواهد یافت. بر اساس این گزارش، مشخصه فوق برای کاربران عادی اهمیت چندانی ندارد. کارشناسان امیدوارند که مایکروسافت در نسخه رسمی ویندوز 11 قابلیت VBS را به‌صورت پیش‌فرض در وضعیت غیرفعال قرار دهد. البته کاربران سازمانی می‌توانند این مشخصه را به‌صورت دستی فعال نمایند.

شرکت UL benchmarks خاطرنشان می‌کند که به منظور اطمینان از اعتبار نتایج تست و تشخیص موثر فعال‌سازی قابلیت VBS توسط کاربران، در آینده نرم‌افزار تست 3DMark را به‌روزرسانی خواهد کرد. به‌روزرسانی جدید 3DMark با شماره ورژن 5.43 از جدیدترین GPUهای موجود در بازار پشتیبانی می‌کند. همچنین در این آپدیت دقت بررسی عملکرد پردازنده‌های سری Tiger Lake شرکت اینتل ارتقاء یافته است. بعلاوه مشکل نسخه‌های پیشین در زمینه تشخیص نادرست فرکانس پردازنده نیز برطرف شده است.

ویندوز 11 احتمالا از منوی استارت با طراحی جدید استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام مایکروسافت، منوی استارت در ویندوز 11 بر کاربران و محتوای مورد نظر آن‌ها تمرکز خواهد کرد. منوی استارت با استفاده از قابلیت ذخیره‌سازی ابری و سرویس مایکروسافت 365، اسناد اخیرا رویت شده روی دستگاه‌های مختلف را برای کاربر نمایش خواهد داد. با این‌حال از آن‌جا که مایکروسافت در شرف عرضه ورژن رسمی سیستم‌عامل ویندوز 11 است؛ لذا تغییر روش کارکرد منوی استارت امری غیرممکن به‌نظر می‌رسد. منوی استارت جدید بنا بر دلایل متعدد میان کاربران بحث‌برانگیز بوده است. سیستم اجزای کوچک در ویندوز 11 نیز موضوعی کلیشه‌ای بوده و به پنجره‌های پاپ‌آپ اخبار و علاقه‌مندی‌ها در ویندوز 10 شباهت بسیار زیادی دارد.

2 در مورد “ویندوز 11 احتمالا سیستم‌عامل مناسبی برای گیمرها به‌شمار نمی‌رود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH