تبلت جدید نوکیا T20 با نمایشگر 10.4 اینچی در 2 ورژن وای‌فای و 4G رسما معرفی شد

پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی بالاخره کمپانی HMD Global از تبلت جدید نوکیا T20 با قابلیت‌های معمول اسمارت‌فون‌های نوکیا رونمایی کرد. این محصول به‌عنوان یکی از تولیدات جدید سری T روانه بازار می‌شود. اما کمپانی فنلاندی چطور به فکر معرفی یک تبلت جدید افتاد؟ اوضاع کنونی بازار و فروش بالای تبلت‌ها طی سال گذشته در این تصمیم تاثیرگذار بوده است. رشد فروش تبلت‌ها از سال 2014 به بعد بی‌سابقه بوده و امسال نیز تبلت‌ها حضور قدرتمندی در بازار داشتند.

شرایط فعلی بازار موجب شد تا کمپانی HMD عزم خود را برای تولید تبلت نوکیا T20 جزم نماید. این دستگاه با شارژدهی طولانی باتری و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع برای مدت 1 روز کامل پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. همچنین این تبلت از قابلیت برقراری تماس‌های ویدیویی، فضای سفارشی ویژه کودکان، قابلیت‌های کنترلی والدین برای فرزندان کم سن وسال و نهایتا ایمنی و دوام طولانی‌مدت برخوردار است.

در وهله نخست انرژی مورد نیاز این تبلت از طریق یک باتری 8200 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از بالاترین ظرفیت در رده قیمتی خود برخوردار است. بر اساس آمار رسمی نوکیا T20 احتمالا برای مدت حدودا 15 ساعت شارژدهی خواهد داشت. این موضوع بدان معناست که دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای مدت یک روز کامل در مدرسه استفاده کرده و کماکان با شارژ باقی‌مانده به اجرای بازی‌ها بپردازند.

در صورت برقراری تماس پیوسته این تبلت از گفتگوی بی‌وقفه برای مدت تقریبا 7 ساعت پشتیبانی خواهد کرد. برای سرگرمی آخر هفته نیز این تبلت قادر به پخش ویدیو برای مدت 10 ساعت خواهد بود. شارژ باتری از طریق پورت USB-C با توان 15 واتی انجام می‌شود. با این‌حال شایان به ذکر است که پکیج خرده فروشی صرفا دارای آداپتور شارژر 10 واتی خواهد بود.

نوکیا T20 مجهز به یک نمایشگر 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000×1200 پیکسل و نسبت ابعاد 15:9 است. این نمایشگر از روشنایی معمول 400 نیتی و حالت تقویت روشنایی برخوردار است. این نمایشگر با استفاده از یک روکش شیشه‌ای مقاوم محافظت می‌شود.

این تبلت مجهز به سیستم‌عامل اندروید 11 بوده و توان پردازشی آن توسط تراشه 12 نانومتری Unisoc Tiger T610 با 2 هسته 1.8 گیاهرتزی کورتکس A75 و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تامین می‌شود. این تراشه چندان قدرتمند نیست؛ اما به لحاظ بهره‌وری انرژی کارآمد بوده و بر این مقوله تمرکز نموده است. این گجت با 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. با این‌حال ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان‌پذیر خواهد بود.

نوکیا T20 با وعده پشتیبانی مشابه دستگاه‌های سری G نوکیا عرضه می‌شود. این موضوع به‌معنای دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل برای مدت 2 سال و پچ‌های امنیتی ماهیانه برای مدت 3 سال است. این تبلت بخشی از برنامه Android Enterprise Recommended بوده و کمپانی HMD نیز سرگرم توسعه کسب‌وکار فروش خود به شرکت‌هایی است که ابزارهای لازم جهت توسعه تبلت‌ها، مدیریت فرآیند تولید از راه دور و برقراری ارتباط داده‌ای ایمن حتی در حالت رومینگ در بیش از 180 کشور را در اختیار دارند.

این تبلت مجهز به اسپیکرهای استریو، 2 عدد میکروفون و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی جهت برقراری تماس‌های ویدیویی به‌کار گرفته شده و پنل پشتی تبلت نیز از دوربین 8 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. دوربین جلویی برای برقراری تماس‌های ویدیویی بهینه‌سازی شده و قادر به اجرای فرآیند فیس آنلاک خواهد بود.

کمپانی HMD از چندین ابزار جانبی طراحی شده ویژه تبلت‌ها رونمایی کرده است. 2 مورد نخست شامل یک کیس مقاوم و یک کیس ضدضربه با فلیپ کاور و استند داخلی است. این کیس‌ها امنیت تبلت را حین حمل آن در دست حفظ خواهند کرد. همچنین کیس دارای استند سریعا می‌تواند برای برقراری تماس ویدیویی یا تماشای فیلم تنظیم شود. ایرفون‌های جدید مدل Nokia Micro Earbuds Pro نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شکلی مطلوب در گوش‌های بزرگ و کوچک قرار گرفته و قادر به حذف نویز حین برقراری تماس هستند.

نوکیا T20 در 2 ورژن وای‌فای و 4G روانه بازار می‌شود. کاربران بسته به نیاز خود برای استفاده از تبلت در محیط منزل یا حین رفت وآمد می‌توانند یکی از 2 مدل فوق را خریداری کنند. این تبلت از استاندارد وای‌فای 5 ac و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. مدل پایه نوکیا T20 با اتصال وای‌فای، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 200 یورویی عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل 4G LTE با قیمت‌گذاری پایه 240 یورویی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

3 در مورد “تبلت جدید نوکیا T20 با نمایشگر 10.4 اینچی در 2 ورژن وای‌فای و 4G رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH