سامسونگ گلکسی A13 5G با تراشه Dimensity 700 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد

شرکت سامسونگ با عرضه دستگاه‌های سری گلکسی A تحولی انقلابی را در اسمارت‌فون‌های خود ایجاد کرد. کمپانی کره‌ای برخی مشخصاتی که پیش‌تر صرفا در پرچم‌داران گلکسی قابل رویت بودند را به تولیدات میان‌رده خود آورده است. در واقع سری گلکسی A به سامسونگ کمک کرد تا پس از سال‌ها عقب‌ماندگی ناشی از عرضه اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده گلکسی بالاخره با تولیدات برندهای چینی رقابت نماید.

خانواده گلکسی A با عرضه سری گلکسی A10 متولد شد. این مجموعه معمولا شامل اسمارت‌فون‌هایی با عملکرد متوسط و قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه است. اوایل امسال غول کره‌ای اسمارت‌فون گلکسی A12 را روانه بازار کرد و اکنون نیز به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به منظور ادامه تولید این سری در تدارک عرضه گلکسی A13 است.

پیش از این برخی مشخصات اسمارت‌فون گلکسی A13 5G در فضای وب لو رفته است. بر این اساس اکنون می‌دانیم که این گجت مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و انرژی مورد نیاز آن توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. اکنون همین دستگاه با شماره مدل SM-A136U در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است. به لطف اطلاعات مندرج در فهرست گیک‌بنچ برخی مشخصات این اسمارت‌فون روشن شده و کاربران به ذهنیتی نسبی از عملکرد آن دست یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات فهرست گیک‌بنچ، گلکسی A13 5G در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 465 و 1106 را کسب کرده است. در بخش اجزای داخلی نیز به‌نظر می‌رسد که تراشه ARM MT6833V همان مدل Dimensity 700 ساخت شرکت مدیاتک است. این تراشه پیش‌تر در برخی اسمارت‌فون‌های میان‌رده سری گلکسی A نظیر گلکسی A22 5G مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. ظاهرا کمپانی این تراشه را با یک پله کاهش قیمت در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در حال حاضر گلکسی A22 5G ارزان‌ترین اسمارت‌فون 5G سامسونگ به‌شمار می‌رود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این عنوان به‌زودی به گلکسی A13 5G اختصاص خواهد یافت.

این اسمارت‌فون علاوه بر به‌کارگیری تراشه Dimensity 700 مجهز به حافظه رم 4 گیگابایتی بوده و با سیستم‌عامل اندروید 11 به بازار عرضه خواهد شد. مشخصه نرم‌افزاری این هندست چندان مایه تعجب نیست. با این‌حال غول کره‌ای کماکان روی توسعه رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 کار می‌کند. این رابط کاربری احتمالا برای نخستین بار توسط هندست‌های سری گلکسی S22 به‌کار گرفته خواهد شد. گلکسی A13 5G با 4 گیگابایت رم در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و احتمالا مجهز به 64 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز خواهد بود. با این‌حال عرضه ورژن 128 گیگابایتی این هندست نیز چندان دور از انتظار نیست.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی A13 5G مجهز به یک نمایشگر LCD غول‌پیکر با حداقل رزولوشن اچ‌دی پلاس خواهد بود. از جنبه قابلیت‌های تصویربرداری نیز این اسمارت‌فون احتمالا مجهز به چندین سنسور دوربین بوده و از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL JN1 سامسونگ در قسمت پشتی میزبانی خواهد کرد.

در حال حاضر انتظار می‌رود که گلکسی A13 5G در اوایل سال 2022 معرفی شود. بنابراین احتمالا طی ماه‌های آتی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در خصوص این اسمارت‌فون خواهیم بود.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی A13 5G با تراشه Dimensity 700 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH