شرایط رجیستری آیفون 13 مشخص شد

می‌دانید که هنگام خرید گوشی‌های ایفون ۱۳ علاوه بر هزینه خود گوشی که به‌صورت جهانی تائید شده است، در ایران باید هزینه گمرک و رجیستری آن را نیز بپردازید. همین موضوع سبب می‌شود که گوشی‌های ایون ۱۳ با قیمت نجومی وارد بازار داخل کشور شوند. شرایط رجیستری در کشور کاملا مشخص است و برحسب نرخی که وجود دارد، محاسبه شده و سپس قیمت نهایی گوشی‌های آیفون محسابه می‌شود. ایفون ۱۳ طی رویدادی که Apple Event نام داشت، توسط این کمپانی معرفی شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این گوشی هم با اقبال مثبت مخاطبین روبرو شده و توانست که تبدیل به ترند گوشی‌های هوشمند شوید.

خرید ایفون ۱۳ رجیستری شده در کشور

طرفداران این گوشی در کشور ما نیز کم نیستند و کاربران زیادی قصد دارند که جدیدترین و بهترین گوشی هوشمند کمپانی آمریکایی اپل را داشته باشند. قیمت محصولات اپل در ایران، به شدت بالا و نجومی است و کاربران زیادی نمی‌توانند از پس چنین هزینه بربیایند. بسیاری از کاربران اقدام به خرید مدل‌های قدیمی آیفون می‌کنند و با معرفی گوشی‌های جدید، دل به کاهش هزینه گوشی‌های قدیمی بسته و به سراغ آن می‌روند. بازرگانی سیب، شرایط ویژه‌ای را برای خرید ایفون ۱۳ پرو مکس و دیگر گوشی‌های این سری فراهم کرده است تا کاربران بتوانند به‌صورت اقساطی به سراغ‌شان بروند. ایفون ۱۳ اقساطی را می‌توانید با شرایط ویژه و با بازپرداخت یک ساله تهیه کرده و امکان داشتن بهترین گوشی اپل را فراهم کنید.

هزینه رجیستری در ایران به قدری بالا بوده است که پایین بودن ارزش پول کشور را چندین برابر سخت‌تر کرده است و خریداران علاوه بر پرداخت هزینه دلاری محصول، باید به فکر هزینه رجیستری، گمرگ و حمل و نقل آن نیز باشند. هزینه رجیستری بر حسب مدل‌های مختلف آیفون می‌تواند در کشور متفاوت باشد. می‌دانیم که ایفون ۱۳ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی شروع شده و در نهایت به ۹۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی می‌رسد. گوشی ایفون ۱۳ پایه هم قیمت‌گذاری خود را از ۷۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی شروع کرده و در نهایت به ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی می‌رسد.

این نرخ‌ها برای نسخه‌های Pro هم برحسب یک ساختار مشخص تعیین شده است. برای خرید ایفون ۱۳ پرو باید ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی هزینه کرده و تا ۱۴۹۹ دلار برای نسخه یک ترابایتی پیش بروید. نسخه‌های یک ترابایتی برای نسخه‌های پرو اضافه شده است و گزینه جدیدی برای حافظه ذخیره‌سازی است که قیمت ایفون ۱۳ را نجومی‌تر از سال گذشته می‌کند. در نهایت آیفون ۱۳ پرو مکس هم با ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی شروع کرده و در نهایت به ۱۵۹۹ دلار برای نسخه یک ترابایتی می‌رسد.

هزینه رجیستری ایفون ۱۳ در سال ۱۴۰۰

قیمت رجیستری گوشی‌های آیفون را تنها به‌صورت تقریبی می‌توانیم به‌دست آوریم. برای این منظور، کافی است که ۱۶ درصد از قیمت دلاری گوشی‌ها را محاسبه کرده و آن‌ها را به قیمت کل گوشی اضافه کنید. این ۱۶ درصد برای سال ۱۴۰۰ ثبت شده است و مشخص نیست که در آینده دچار تغییر و تحول خواهد شد یا خیر. اگر این محاسبات ساده را انجام دهید، به‌طور مثال باید حدود ۷ میلیون تومان هنگام خرید ایفون ۱۳ پرو مکس به نرخ دلاری آن اضافه کنید. هزینه خود به‌صورت جهانی ۱۵۹۹ دلار تعیین شده است، اما چون خریداران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از نمایندگی اپل خریداری کنند، قیمت‌ها بازهم متفاوت بوده دلال‌ها و فروشنده‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی را اعلام خواهند کرد.

این مبالغ همان ابتدا روی گوشی‌ها محاسبه می‌شوند و نیازی به پرداخت آن‌ها به‌صورت جداگانه نخواهد بود. در واقع، ایفون ۱۳ که توسط شرکت‌های مختلف به کشور وارد می‌شود، همان ابتدا هزینه رجیستری توسط آن‌ها پرداخت می‌شود و شما هنگام خرید، هزینه گوشی، هزینه رجستری، هزینه حمل و نقل و هزینه گمرک را یکجا پرداخت کرده و سپس گوشی خود را دریافت می‌کنید. همین هزینه‌ها سبب می‌شود که خرید ایفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایتی حدود ۹۰ میلیون تومان در کشور قیمت گذاری شود که واقعا هزینه زیادی است.

از کاهش اندازه ناچ تا طراحی مورب ماژول دوربین

ایفون ۱۳ تغییرات چندانی از نظر طراحی نداشته است،‌ اما همچنان می‌توانیم دید مثبتی نسبت به آن داشته باشیم. ایفون ۱۳ طراحی ناچ را ۲۰ درصد کوچک‌تر کرده است و می‌توانیم امید داشته باشیم که در آینده شاهد حذف شدن این فناوری خواهیم بود که مدت‌ هاست گوشی‌های اندرویدی چنین کاری را انجام داده‌اند. همین کاهش اندازه ناچ، سبب شده است که فضای بیشتری در ساختار ایفون ۱۳ ایجاد شده و کمپانی بتواند باتری بزرگ‌تری را برای گوشی‌ها بسازد. صفحه نمایش گوشی هم دید بهتری در این شرایط دارد و می‌توانید با مقایسه آن با گوشی‌های سال گذشته، به چنین حقیقتی دست پیدا کنید.

نکته مهم دیگر در زمینه طراحی، طراحی مورب ماژول دوربین اصلی است که بازهم شاید نزدیک‌شدن هرچه بیشتر آن به طراحی گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی هستیم. دوربین در این شرایط قابلیت‌های جدیدتری پیدا کرده است که عکس‌برداران حرفه‌ای آن را درک خواهند کرد. اپل از شیلد سرامیکی بهبود یافته در ایفون ۱۳ استفاده می‌کند که سبب مقاومت بیشتر آن در برابر ضربات می‌شود. گواهی IP68 هم بهبود یافته و مدت زمانی بیشتری می‌توانید گوشی خود را زیر آب نگه دارید. اپل از فریم‌ با کیفیت و مواد اولیه ناب برای ساخت ایفون ۱۳ خود استفاده کرده و می‌توانیم به آن اعتماد کنید.

باتری با ماندگاری قابل توجه نسبت به سال گذشته

اپل امسال مهم‌ترین ارتقا گوشی‌های خود را به باتری اختصاص داده است. البته منظور ما صرفا سخت‌افزار باتری نیست و ترکیبی از تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سبب شده است که ماندگاری تا حد قابل توجهی نسبت به سال گذشته بیشتر شود. ایفون ۱۳ مینی و ایفون ۱۳ پرو ۱.۵ ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به همتایان خود در سال گذشته دارند و این موضوع هنگام خرید ایفون ۱۳ پرو مکس و ایفون ۱۳ پایه به ۲.۵ ساعت عمر باتری بیشتر می‌رسد که واقعا فوق‌العاده است. جالب است بدانید که در تست‌ها، عدد و ارقامی بسیار بهتر از ادعای اپل را نیز توانستیم دریافت کنید.

اپل از تراشه جدید A15 Bionic هم در تمام گوشی‌های این سری استفاده کرده است که تاثیرات آن در زمینه باتری هم دیده می‌شود. این تراشه مصرف انرژی کمتری نسبت به گذشته دارد و کمک کرده است که افزایش کیفیت صفحه نمایش و بهبود در فناوری 5G تاثیرات زیادی روی مصرف باتری نگذارند. اپل با استفاده از سیستم‌عامل جدید iOS 15 خود هم اجرای برنامه‌ها را بیش از پیش مدیریت کرده و کمک می‌کند که باتری مصرف منطقی‌تری داشته باشد. در نهایت می‌توانیم به بزرگ‌شدن فیزیکی باتری‌ها هم اشاره کنیم که به لطف کاهش سایز ناچ فراهم شده است.

خرید مطمئن و اقساطی از بازرگانی سیب

بازرگانی سیب با اطلاع از این شرایط سخت خرید ایفون ۱۳ در کشور، امکان خرید اقساطی تمام مدل‌های ایفون ۱۳ را فراهم آورده است. شما تنها با یک کارت شناسایی و دسته چک، می‌توانید مدل‌های مختلف ایفون ۱۳ را با هر رنگ و هر حافظه ذخیره‌سازی انتخاب کرده و در عرض چند دقیقه گوشی خود را تحویل بگیرید. شما ابتدا ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی را پرداخت می‌کنید و سپس، با انتخاب بازه زمانی ۳ الی ۱۲ ماهه، مابقی هزینه گوشی را بدین ترتیب پرداخت خواهید کرد. این موضوع به شما کمک کند که استرس کمتری نسبت به خرید نقدی متحمل شده و هزینه کمتری را به‌صورت ماهانه پرداخت کنید. این شرایط برای تجهیزات جانبی دیگر اپل مانند اپل واچ و گوشی‌های سال گذشته نیز صدق می‌کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH