سامسونگ برای اثبات مقاومت گوشی‌های تاشو خود ویدیویی از یک تست جدید را منتشر کرد

شرکت سامسونگ در خصوص نحوه اجرای تست‌های سنجش دوام روی اسمار‌ت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 جزئیات جدیدی را منتشر کرده است. با این‌حال دقیقا روشن نیست که چرا سامسونگ در این مقطع زمانی چنین اطلاعاتی را منتشر کرده است؛ خصوصا این‌که هر 2 اسمارت‌فون پیش‌تر در ماه آگوست روانه بازار شدند. این موضوع موجب می‌شود تا تصور کنیم که کمپانی کره‌ای در صدد کاهش نگرانی‌هایی است که به‌دنبال انتشار گزارشات اخیر در خصوص شکستن نمایشگرهای گلکسی زد فلیپ 3 ایجاد شده است.

سامسونگ در ویدیوی منتشر شده روی وبسایت خود مراحل اجرای 4 تست مختلف را نمایش می‌دهد. در یکی از تست‌ها، هندست‌ها درون محفظه‌ای محیطی قرار داده شده و سامسونگ آن‌ها را در شرایط مختلف آب و هوایی مورد آزمایش قرار می‌دهد. این‌کار با هدف اطمینان از عملکرد مناسب گوشی‌ها انجام می‌شود. در تست دیگر، گوشی‌ها درون آب غوطه‌ور می‌شوند. تست سوم به ارزیابی عملکرد قلم S Pen در گلکسی زد فولد 3 می‌پردازد و تست چهارم نیز هر 2 اسمارت‌فون را بارها و بارها باز و بسته می‌کند.

سامسونگ ویدیوهای مربوط به تست‌ها در شرایط پر فشار را پیش‌تر منتشر نموده است

شرکت سامسونگ در گذشته نتایج تست‌های فشار روی هندست‌های خود را منتشر کرده است. به‌عنوان مثال ویدیوی منتشر شده در سال 2012 رباتی را حین نشستن روی گوشی نمایش می‌داد. با این‌حال انتشار چنین ویدیوهایی صرفا توسط سامسونگ انجام نمی‌شود؛ چرا که به‌دنبال اعلام مشکلات آنتن‌دهی در گوشی آی‌فون 4، شرکت اپل ویدیوی تست دقیق آنتن برای این هندست را منتشر کرد. همچنین با روشن شدن استعداد بالای آی‌فون 6 برای خم‌شدگی، غول کوپرتینویی ویدیوی از آزمایشگاه تست آ‌ی‌فون خود را منتشر کرد.

با این‌حال ویدیوهای منتشر شده توسط سامسونگ در روز دوشنبه مشخصا به دلایل ترک‌خوردگی نمایشگر گلکسی زد فلیپ 3 اشاره نکرده‌اند. اکنون تعداد فزآینده‌ای از گزارشات نشان می‌دهند که در قسمت میانی نمایشگر این هندست و محل قرار گرفتن لولای گوشی ترک‌هایی ظاهر شده است. وبسایت 9to5Google مشخصا در روز 7 اکتبر (15 مهر ماه) داستان نگران‌کننده‌ای را روایت کرده است:

“اخیرا من پس از چند روز عدم استفاده به سراغ گوشی گلکسی زد فلیپ 3 خود رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم که روکش شیشه‌ای UTG نمایشگر دچار شکستگی شده است. طی روزهای اخیر، گوشی از دست من سقوط نکرده بود (این اتفاق تنها یک‌بار و هفته‌ها قبل روی داده بود). من دستگاه خود را در معرض گرما یا سرمای شدید قرار نداده و برای مدت حداقل چند روز حتی آن‌را در دست نیز نگرفته بودم. بنابراین شکستن روکش شیشه‌ای نمایشگر حقیقتا شوک بزرگی را به من وارد کرد.”

یکی از کاربران انجمن Reddit نیز با انتشار پستی اعلام کرد که در فاصله کمتر از 3 روز پس از خریداری گوشی، مشکل مشابهی را تجربه نموده است. برخی افراد دیگر ادعا کرده‌اند که نمایشگر هندست آن‌ها ظرف مدت 24 ساعت دچار ترک‌خوردگی شده است. به‌نظر می‌رسد که این مشکل صرفا در گلکسی زد فلیپ 3 به چشم نمی‌خورد؛ چرا که بر اساس اعلام وبسایت 9to5Google کاربری با نام مایکل فیشر (با نام مستعار MrMobile) نیز ادعا کرده که وی در قسمت لولای اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 خود ترک‌های کوچکی را مشاهده کرده است.

میزان دوام همواره یکی از بزرگ‌ترین پرسش‌های مطرح شده پیرامون اسمارت‌فون‌های تاشو شرکت سامسونگ به‌شمار رفته است. پس از به تعویق افتادن عرضه نخستین دستگاه تاشو سامسونگ به‌دلیل شکستن نمایشگر در مدل‌های مورد بازبینی، این پرسش به شکلی جدی‌تر مطرح شد. گزارشات اخیر در خصوص ترک‌های ایجاد شده روی نمایشگر هندست‌های تاشو سامسونگ نشان می‌دهند که برخی مشکلات پیشین کماکان به قوت خود باقی بوده و غول کره‌ای به منظور اطمینان از عدم خرابی گوشی‌های تاشو خود در بلندمدت بایستی این ایرادات را برطرف نماید.

2 در مورد “سامسونگ برای اثبات مقاومت گوشی‌های تاشو خود ویدیویی از یک تست جدید را منتشر کرد”

  1. حسن احسانی

    گوشی تاشو فعلا یه ایده خامه هزینه تعمیر بالایی هم داره
    خریدش جز برای کلاس گذاشتن توجیه دیگه ای نداره از نظرم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH