ردمی به‌دنبال استفاده از رابط کاربری اختصاصی خود و کنار گذاشتن MIUI است

شمارش معکوس برای اعلام موجودیت ردمی به‌عنوان یک برند فرعی مستقل در ژانویه سال 2019 آغاز شد. ردمی به احتمال فراوان قصد نداشت تا از شیائومی به‌طور کامل جدا شود. اکنون این 2 برند روابط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و آمار فروش آن‌ها نیز به‌صورت تجمیعی اعلام می‌شود. اما در این میان دستیابی ردمی به شخصیتی مستقل‌تر مستلزم تحقق برخی پیش‌نیازها خواهد بود. تفاوت‌ها در حوزه نرم‌افزار نهفته هستند.

یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station اعلام کرده که MIUI تعدادی ویژگی متمایز و منحصربه‌فرد را برای دستگاه‌های ردمی ارائه خواهد داد. این منبع به اسامی ویژ‌گی‌های مورد نظر خود صریحا اشاره نکرده و صرفا ادعا می‌کند که این تفاوت‌ها از جنبه بصری برخوردار خواهند بود. این موضوع بدان معناست که در زمینه رابط گرافیکی تغییراتی اعمال خواهد شد. رابط کاربری MIUI به لحاظ عملکردی برای اسمارت‌فون‌های ردمی و شیائومی یکسان خواهد بود؛ اما انیمیشن‌ها، آیکون‌ها و سایر المان‌های رابط گرافیکی بایستی متفاوت باشند.

هنوز مشخص نیست که تغییرات جدید در فیرم‌ور اسمارت‌فون‌های ردمی از چه زمانی اعمال خواهند شد. فعالیت در این زمینه احتمالا به تازگی آغاز شده و پیاده‌سازی ایده‌ها نیازمند زمان خواهد بود. برخی فعالیت‌ها احتمالا پیش‌تر به پایان رسیده و با عرضه رابط کاربری MIUI 13 شاهد برخی تحولات بصری خواهیم بود. همچنین برخی جزئیات شاخص برند ردمی نیز آشکار خواهند شد.

شیائومی ورژن بتای رابط کاربری MIUI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را منتشر کرد

شرکت گوگل اخیرا نسخه پایدار اندروید 12 را منتشر کرد. برخلاف سنت همیشگی این‌بار اسمارت‌فون‌های پیکسل نخستین دستگاه‌های دریافت‌کننده ورژن جدید اندروید نبودند. کمپانی وان‌پلاس و پرچم‌داران آن با اسامی وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو در کنار شیائومی برای نخستین بار فرآیند تست اندروید 12 را آغاز کردند. شیائومی از طریق صفحات رسمی خود در توئیتر و شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که در تدارک عرضه نخستین ورژن بتای رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید 12 است.

کاربران هندست‌هایی نظیر شیائومی Mi 11، شیائومی می 11 پرو، شیائومی می 11 اولترا و شیائومی Mi 11i احتمالا پیش از سایرین این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. اسمارت‌فون‌های سری ردمی K40 نیز پیش‌تر جزو مدل‌های پیشگام قلمداد می‌شدند؛ اما این موضوع صرفا در خصوص مدل‌های پرو صادق بود و مدل پایه ردمی K40 از فهرست دریافت زودهنگام آپدیت کنار گذاشته شد.

هنوز مشخص نیست که فرآیند تست بتا برای چه مدت زمانی ادامه خواهد یافت. کمپانی بایستی روی باگ‌های موجود کار کرده و تمامی آن‌ها را اصلاح نماید. تنها در چنین شرایطی انتشار ورژن پایدار MIUI مبتنی بر اندروید 12 امکان‌پذیر خواهد بود. شایان به ذکر است که فیرم‌ورهای نسخه بتا غالبا دارای اشکالات نسبتا زیادی هستند. بنابراین نصب آن‌ها روی گوشی با مخاطراتی همراه خواهد بود. کاربران بایستی از این موضوع آگاه بوده و در صورت عدم آمادگی از انجام به‌روزرسانی خودداری نمایند. بنابراین بهتر است کاربران از نصب ورژن‌های بتا فیرم‌ور اجتناب کنند.

1 در مورد “ردمی به‌دنبال استفاده از رابط کاربری اختصاصی خود و کنار گذاشتن MIUI است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH