علت اختلال و کندی اینترنت در روزهای اخیر چه بود؟

مدتی است که در برخی از مناطق ایران شکایاتی مبنی بر کاهش سرعت اینترنت بیان می‌شود و این موضوع، مردم و به‌خصوص صاحبان کسب‌و‌کار‌های اینترنتی را نگران کرده است؛ روز یکشنبه، ۱۸ مهر، این اختلالات به اوج خود رسید و افت قابل‌توجه سرعت اینترنت را شاهد بودیم.

برخی از مردم، این اختلالات را با شروع جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، مرتبط دانسته‌اند و این موضوع بر میزان نگرانی آن‌ها افزوده است.

در راستای پیگیری علت این مسئله و پرس‌وجو از اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت، آن‌ها عنوان کرده‌اند که زیرساخت‌های شبکه آن‌ها مشکلی ندارد و علت این مشکل، کمبود و کیفیت پایین پهنای باندی است که از شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گیرند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیرو شکایت‌های مطرح شده در این رابطه، وجود اختلال در اینترنت و افت سرعت آن را تایید کرد؛ اما علت آن را شروع سال تحصیلی جدید و افزایش استفاده از اینترنت به علت شرکت دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های مجازی دانست.

فلاح افزود که در راستای حل این مشکل، جلسه‌ای با اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شده و نقاط دارای مشکل در اپراتورها و شرکت زیرساخت، شناسایی شده است و قرار شده نسبت به رفع مشکل و توسعه‌های لازم اقدام شود. فلاح همچنین این اطمینان را داد که سازمان تنظیم مقررات نیز، پیگیری‌های لازم را تا زمان حل کامل این مشکل انجام خواهد داد.

13 در مورد “علت اختلال و کندی اینترنت در روزهای اخیر چه بود؟”

  1. خوب به قول شما الان این طرح صیانت نیست و با چنین افتضاحی تو پهنای باند مواجه شدیم خوب اگه اون بیاد و پهنای باند رو کم کنه که کاملا مشخصه چی میشه!

    2
    10
  2. جزو کشورهای پر از محدودیت و پر از فیلترینگ هستیم اما باز ول کن نیستن
    انگار تا کشور رو شبیه کره شمالی نکنن آروم نمیگیگیرن
    جون مردم رو به لب رسوندن
    تو ایران نمیشه روزی کمبود نداشته باشیم
    تابستون کمبود آب و برق زمستون کمبود گاز الانم دارن اینترنت بین الملل رو مسدود میکنن
    به جای اینکه با فساد مبارزه کنن با ازادی بیان و افشای فساد مبارزه میکنن!
    شعار مبارزه با فساد همش کشکه
    میخوان بزور پیامرسان ایرانی رو به مردم قالب کنن تا کسی از فساد انتقاد نکنه

  3. نشد تو یه چیزی کمبود نداشته باشیم.
    تابستون آب و برق نداریم. زمستون گاز نداریم. الانم مدرسه هست اینترنت نداریم. یعنی فقط هفته اول مدارس از اینترنت استفاده میکنن؟ بقیه سال از کجا میاد پس؟

    1
    17
  4. متاسفانه مسئولان امر علت مشکل را طبق روال بادروغ ماستمالی می کنند اخه نصف شب ساعت 2 به بعد کدوم بچه اصلن بیدار چه برسه به مدرسه باز که اینقدر سرعت کند هست
    من چند وقت پیش از سایت سافت گذر نرم افزار دانلود می کردم با سرعت 4 تا 5 میگ که ساعت 5—7 صبح تا 8 میگ هم میرفت
    الان که دارم یه نرم افزار دانلود می کنم بزور به 1 میگ میرسه
    متاسفانه اعضای طرح هم که به تنها چیزی که فکر می کنند افکار خودشون هست (‌یعنی چیزی که فکر می کنند تو اینترنت هست و باید مردم نبینند ) حالا بنده ای که باید روزانه درایور انواع لپتاپ و چاپگر و اسکنر و گرتفیک و … را از اینترنت دانلود کنم و از انطرف هم نرم افزارهای چند گیگ را دانلود کنم ایا اون اقایون طرح صیانت میدانند اصلن یعنی چی

    1
    17
  5. لیلا پورحمیدی

    بعضی از دوستان میان از وضع اینترنت گله میکنند اما خودشان نفر اولی بودند که رفتند پای صندوقها. کولی بازی در نیارید لطفا

    5
    29
  6. بوی طرح صیانت میاد
    تا سابقه نداشته برام که هیچ قندشکنی وصل نشه ولی از چند روز پیش همه چیز قطعه.

    2
    22

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH