چگونه فونت گوشی‌های شیائومی را تغییر دهیم؟

تغییر فونت گوشی شیائومی با دیگر گوشی‌های بازار کمی متفاوت است، در اکثر رابط کاربری‌ها، بخش مربوط به تنظیمات فونت در منوی Setting قرار دارد اما قضیه برای گوشی‌های شیائومی و رابط کاربری MIUI متفاوت است.

رابط کاربری شیائومی تغییرات زیادی نسبت به اندروید خام و رابط کاربری سامسونگ دارد، شیائومی در گوشی‌های خود به واسطه MIUI فضایی خاص و متفاوت را ایجاد کرده که شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد ولی زمانی که پیچ و خم‌های آن را یاد بگیرید، از آن لذت خواهید برد.

به عنوان مثال بخش تغییر فونت در گوشی شیائومی در بخش تنظیمات نیست، شما برای اینکار باید به برنامه Theme بروید و از بخش تم فونت خود را تغییر دهید اما کاربران ایرانی زمانی که وارد بخش تم می‌شوند با پیام “این برنامه برای منطقه شما در دسترس نیست” مواجه خواهند شد. متاسفانه تحریم‌ها و برخی مسدودیت‌هایی که از طرف شرکت‌های مختلف دنیا اعمال شده، باعث می‌شود که ایرانی‌ها نتوانند به خوبی از امکانات سایت‌ها، سرویس‌ها و حتی گوشی‌های مختلف بهره‌مند شوند.

نمود این مشکل در گوشی‌های شیائومی عدم دسترسی به برنامه Theme است اما باید بگویم که نباید نا امید شوید، زیرا با یک ترفند می‌توانید به برنامه تم دسترسی داشته باشید و فونت گوشی خود را نیز تغییر دهید.

آموزش کامل تغییر فونت گوشی شیائومی به صورت ویدئویی

نحوه ورود به برنامه Theme

برای تغییر فونت گوشی شیائومی ابتدا باید بخش تم را فعال کنید، برنامه تم تنها برای منطقه یا ریجن‌های تحریم شده مانند ایران بسته است، به همین علت برای استفاده از این برنامه باید ریجن گوشی خود را تغییر دهید. به این منظور از بخش Setting گزینه Aditional Setting را بزنید و سپس Region را انتخاب کنید. در این قسمت نام کشورهای مختلف از جمله ایران به چشم می‌خورد. اگر شما ریجن را بر روی کشورهای دیگر مانند آمریکا، استرالیا، انگلیس یا مناطق دیگر بگذارید، بخش تم برای شما باز می‌شود اما همچنان قسمت فونت در بخش تم را نخواهید دید.

بخش فونت تنها برای ریجن هند در دسترس قرار گرفته است، به این منظور، باید ریجن را بر روی India بگذارید. زمانی که ریجن بر روی هند باشد در برنامه تم، در کنار تب‌های تم، والپیپر و رینگتون، تب فونت هم قابل مشاهده است.

تغییر فونت گوشی شیائومی

نحوه تغییر فونت گوشی شیائومی

برای تغییر فونت گوشی شیائومی باید به تب فونت در برنامه تم وارد شوید. در این قسمت فونت‌های مختلف از جمله فونت‌های فارسی قابل مشاهده هستند. همچنین می‌توانید سرچ کنید تا فونت‌های فارسی یا فونت‌های مد نظر خود را از میان صدها فونت شیائومی پیدا کنید. با انتخاب هر فونت، دستگاه ریستارت می‌شود و پس از روشن شدن گوشی، فونت بر روی تمامی بخش‌ها اعمال خواهد شد، حتی می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام خود از این فونت استفاده کنید.

پس از تغییر فونت گوشی شیائومی می‌توان ریجن را تغییر داد؟

ریجن هند برخی تغییرات را در گوشی شما ایجاد می‌کند، به عنوان مثال در برنامه موسیقی یک قسمت مخصوص گوش دادن آنلاین به انواع آهنگ‌های هندی باز خواهد شد، همچنین چند برنامه مانند آمازون هند به گوشی اضافه خواهد شد. اگر بخواهید، می‌توانید ریجن را بر روی آمریکا تنظیم کنید تا هم بخش تم برای شما فعال بماند و هم بخش‌های متفرقه به گوشی اضافه نشود.

با تغییر ریجن، فونت بدون تغییر خواهد ماند، هر زمان به دنبال تغییر فونت بودید تنها کافیست ریجن را تغییر دهید، به بخش تم بروید، فونت را تغییر دهید و مجددا ریجن را به منطقه قبلی برگردانید.

اگر بخش فونت به نمایش در نیامد چه کنیم؟

در برخی مواقع امکان دارد شما با تغییر ریجن به هند، بخش فونت را در قیمت تم گوشی خود مشاهده نکنید. برای این کار یک راهکار کلی وجود دارد. ابتدا باید در منوی تنظیمات، کش برنامه تم را پاک کنید. به این منظور در بخش تنظیمات بر روی Apps لمس کنید و سپس Manage apps رو بزنید. در این بخش برنامه Theme رو پیدا کنید و روی آن را بزنید. در صفحه جدید در قسمت پایین صفحه Clear Data را بزنید. به این ترتیب تمام اطلاعات ذخیره شده در برنامه تم پاک می‌شود. حال VPN خود را روشن کنید و وارد برنامه تم بشوید، در این حالت بخش فونت برای شما به نمایش در می‌آید و طبق دستور العمل بالا می‌توانید تم خود را تغییر دهید.

28 در مورد “چگونه فونت گوشی‌های شیائومی را تغییر دهیم؟”

  1. محمد مهدی موحدی کیا

    حالا یه ترفند دیگه هست که دیگه مختص یه شیائومی نیست بلکه همه گوشی های اندرویدی میتوتن ایموجی آیفون رو برای خودشون قرار بدن با اپ emoji font 3

  2. محمد حسین ماهرو

    کلا دیگه رو هند کار نمیکنه حتی اگر زبان گوشیتون فارسی نباشه ، ظاهرا گوشی های شیائومی دیگه اعتبار خودشون رو از دست دادن

  3. سلام وقت بخیر، من از موقعی که برنامه تم بروز کردم دیگه این کاربرد برای من نمیاره تا بتونم فونت عوض کنم راه کار دیگه ای دارین؟

  4. منم وقتی ریجن و میزارم رو هند فونتشو نمیاره گوشیم ردمی نوتِ ۸ پرو عه رابط کاربری شو نمیدونم…

  5. ببخشید گوشی من ردمی نُه هست برام قبلاً این قابلیت کار میکرد که با تغییر منطقه فونت رو راحت عوض میکردم اما متاسفانه الان برای کشورهای هند و اندونزی هم غیر فعال کردن راه دیگه ای میدونید؟؟

  6. سلام من می‌خوام فونت رو به همون قبلی برگردونم میرم قسمت تم فقط تم و والپیپر و زنگ میاد برام فونت نمیاد باید چیکار کنم ؟؟

  7. سلام، ببخشید من فونتو تغییر دادم ولی الان می‌خوام به حالت اولیه برش گردونم، باید از کدوم قسمت اقدام کنم؟
    درضمن آپدیت آخر برنامه تبی به اسم فونت نداره، فقط با سرچ کردن تونستم فونت پیدا کنم.

    1. سعید صانعی

      ریجن رو بزارید روی هند، فونت میاد بعد میتونید تغییر بدید و مجددا ریجن رو هم عوض کنید

  8. سلام ببخشید من گوشیم پوکو ایکس تری پرو هست ولی وقتی منطقه رو میزارم رو هند و اندونزی هیچ تغییر نمیکنه و برنامه ی تم اصلا قسمت تغییر فونت نداره

  9. رابط شیائومی خیلی پویا هست و قابلیت شخصی سازی زیادی داره، من بینهایت از این رابط کاربری لذت میبرم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH