سری شیائومی 12 مجهز به قدرتمندترین سیستم دوربین در تاریخ فعالیت کمپانی خواهد بود

غول تولیدکننده چینی موسوم به شیائومی، پرچم‌دار سالیانه خود با نام سری شیائومی 12 را در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد. بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده این سری پرچم‌دار جدید در اواسط ماه دسامبر عرضه خواهد شد. به گفته یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، کمپانی شیائومی در سال آینده 2 اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی را در اختیار خواهد داشت.

وی ضمن یادداشتی اعلام کرد: “سال آینده شاهد عرضه 2 اسمارت‌فون پرچم‌دار مجهز به 3 سنسور 50 مگاپیکسلی در قسمت پشتی خواهیم بود. این سنسورها در دوربین اصلی، ماژول فوق‌عریض با کیفیت بالا و یک دوربین سوپر تله‌فوتو با رزولوشن بالا به‌کار گرفته خواهند شد. این هندست‌ها مجهز به دوربین اصلی کاملا جدید هستند.”

بر اساس پیش‌بینی‌ها یکی از این اسمار‌ت‌فون‌ها همان سری شیائومی 12 خواهد بود. در حال حاضر نمی‌توان اطمینان داشت که آیا تمامی اعضای خانواده شیائومی 12 از این پیکره‌بندی استفاده خواهند کرد یا خیر. با این‌حال با اطمینان می‌توان اعلام کرد که شیائومی 12 اولترا مجهز به این دوربین خواهد بود. این ایده به قدرتمندترین دوربین موبایلی در تاریخ فعالیت شیائومی تبدیل خواهد شد.

سری شیائومی 12 علاوه بر ارتقاء کارآیی و عملکرد دوربین از جنبه ظاهری نیز پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه خواهد کرد. این هندست‌ها از به‌کارگیری لبه‌های خمیده در هر 4 طرف نمایشگر صرفنظر نموده و در عوض از ایده زیباتر هایپربلوئید استفاده خواهند کرد. در این حالت میزان انحنا نسبتا جزئی خواهد بود. در این سبک از طراحی، 2 عامل نحوه استفاده و نمایشگر مد نظر قرار می‌گیرد. ایده فوق ضمن حفظ طراحی چشمگیر نمایشگر، استفاده از آ‌ن‌را نیز تسهیل می‌کند. علاوه بر این حواشی تعبیه شده در 4 طرف نمایشگر بسیار باریک خواهند بود؛ پدیده‌ای که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه اسمارت‌فون را افزایش خواهد داد. بعلاوه وجود حفره کروی‌شکل کوچک در مرکز نمایشگر به تقویت جلوه بصری گوشی کمک می‌کند.

سایر گمانه‌زنی‌ها در خصوص شیائومی Mi 12

هندست پرچم‌دار شیائومی 12 از جنبه طراحی ظاهری مشابه با مدل شیائومی Civi به‌نظر می‌رسد. سری شیائومی 12 از پنل پشتی سرامیکی با ظاهری بسیار جذاب استفاده خواهد کرد. از جنبه دوربین نیز سری شیائومی 12 مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود. این گمانه‌زنی برخلاف گزارشات پیشین است که از به‌کارگیری سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ حکایت داشتند.

با این‌حال گزارشاتی وجود دارند که نشان می‌دهند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز به فناوری بسیار پیشرفته‌ای بوده و از ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با سرعت 1920 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این اسمارت‌فون مجهز به یک لنز 50 مگاپیکسلی فوق‌عریض با کیفیت بالا خواهد بود. دوربین تله‌فوتو پریسکوپی نیز از یک لنز 50 مگاپیکسلی باکیفیت استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که شیائومی Mi 12 از 3 دوربین 50 مگاپیکسلی در قسمت پشتی بهره خواهد برد.

از جنبه مشخصات داخلی نیز توان پردازشی این اسمارت‌فون توسط تراشه اسنپ‌دراگون 898 ساخت کوالکام تامین می‌شود. بعلاوه شیائومی Mi 12 مجهز به یک نمایشگر LTPO با قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی خواهد بود. بدین‌ترتیب نرخ نوسازی پنل بسته به محتوای در حال نمایش به‌صورت خودکار در محدوده 1 تا 120 هرتز تنظیم خواهد شد. بنابراین هنگام اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا، نرخ نوسازی نمایشگر به‌طور خودکار روی 120 هرتز تنظیم می‌شود. با این‌حال هنگام گشت‌زنی کاربر در اپلیکیشن رسانه اجتماعی، نرخ نوسازی پنل به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. این مشخصه نهایتا به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک خواهد کرد.

2 در مورد “سری شیائومی 12 مجهز به قدرتمندترین سیستم دوربین در تاریخ فعالیت کمپانی خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH