سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: اپراتورها باید قبل از قطع تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع دهند

سید محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: طبق مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، همه اپراتورهایی که پروانه تلفن ثابت دارند، باید در پایان دوره صورتحساب‌گیری و زمانی‌ که کارکرد خط تلفن مذکور، به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد رسید، به مشترک اطلاع دهند و به هیچ عنوان بدون اطلاع رسانی قبلی، خطوط تلفن ثابت قطع نشود.

وی تاکید کرد: براساس این مصوبه، هرگاه خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، به حد نصاب کارکرد برسد، ابتدا باید به مشترک اخطار داده شود و ۷۲ ساعت برای پرداخت بدهی به او مهلت داده شود و در صورتی که کارکرد خط موردنظر، به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان دوره صورت‌ حساب‌گیری و مهلت‌های تعیین شده، برای پرداخت مبلغ کارکرد خود، اقدام کند.

همچنین در رابطه با خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت، افزود: بر اساس این مصوبه، زمانی که این خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد رسید، باید به مشترک اطلاع رسانی شده و ۲۴ ساعت برای پرداخت بدهی به او مهلت داده شود.

امامی همچنین تاکید کرد که مشترکین نیز باید قبض‌های خود را به موقع پرداخت کنند و اضافه کرد: بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷، همه اپراتورهای دارنده پروانه تلفن ثابت، باید پروتکل قطع خطوط تلفن ثابت را که در بالا توضیح داده شد، رعایت کنند و مخصوصا اطلاع‌رسانی به مشترکین، پیش از قطع تلفن بسیار پراهمیت است.

و ادامه داد: اگر اپراتور قبل از قطع خط تلفن، اطلاع رسانی نکرد و برای پرداخت بدهی مهلت نداد؛ مشترکین می‌توانند با سامانه ثبت و پاسخگویی شکایات، به شماره ۱۹۵ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنند تا پیگیری شود.

1 در مورد “سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: اپراتورها باید قبل از قطع تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع دهند”

  1. چی زر میزنین بابا
    مخابرات دوماهه تلفن مارو قطع کرده بعد فهمیدیم سیم ها مشکل داره و دزدیدن
    دو ماه کسی جواب منو نمیداد و نمیده حتی 195!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH