محتوای تبلیغاتی جدید سونی به قابلیت‌های دوربین اسمارت‌فون اکسپریا Pro-I اشاره دارد

اوایل وقت دیروز شرکت سونی از جدیدترین اسمارت‌فون دوربین‌محور خود با نام اکسپریا Pro-I رسما رونمایی کرد. اما اکنون کمپانی ژاپنی با انتشار چندین ویدیوی تبلیغاتی به معرفی این اسمارت‌فون و اصلی‌ترین نقطه قوت برای فروش آن یعنی سنسور دوربین غول‌پیکر 1 اینچی با رزولوشن 20 مگاپیکسل پرداخته است.

نخستین مورد مربوط به ویدیوی انیمیشن محصول است که قابلیت کلیدی و شاخص اسمارت‌فون اکسپریا Pro-I را نمایش می‌دهد. عکاسی و فیلم‌برداری 2 نقطه قوت اصلی این هندست هستند و حسگر اصلی مورد استفاده مستقیما از دوربین کامپکت RX100 VII دریافت شده است.

دوربین اصلی از قابلیت دیافراگم دوگانه برخوردار بوده و گشودگی دیافراگم لنز در محدوده F/2.0 تا F/4.0 قابل تغییر است. همچنین در ادامه ویدیو شاهد معرفی سنسور غول‌پیکر 1 اینچی و ساختار اپتیکی تعبیه شده روی آن هستیم. پردازنده سیگنال تصویر سونی موسوم به Front-end LSI نیز به نمایش گذاشته شده و نهایتا نمایی 360 درجه‌ای از دستگاه به تصویر کشیده شده است.

سونی در ویدیوی معرفی رسمی محصول پا را یک گام فراتر گذاشته و نشان می‌دهد که اکسپریا Pro-I چه قابلیت‌هایی را در اختیار عکاسان و فیلم‌برداران قرار خواهد داد. سیستم دیافراگم دوگانه، شاخص Pixel Pitch (فاصله میان مرکز 2 پیکسل با یکدیگر) بزرگ معادل 2.4 میکرومتر، طیف دینامیکی گسترده و قابلیت ردیابی آنی سوژه‌ها همگی جزو نقاط قوت دوربین اکسپریا Pro-I به‌شمار می‌روند. قابلیت تطبیق‌پذیری اسمارت‌فون هنگام عکاسی در روز و شب، سکانس‌های اکشن و عکس‌های پرتره قابل رویت است. برای مشاهده ویدیوی مذکور اینجا کلیک کنید.

از قابلیت‌های ضبط ویدیو نیز نبایستی غافل شد. این‌بار نیز شاهد همان امکانات پیش‌تر اعلام شده هستیم. وجود میکروفون مونو داخلی و فیلتر بادی مخصوص مزایای چشمگیری را به ارمغان آورده و امکان ضبط واضح صدا در سخت‌ترین شرایط محیطی را فراهم می‌کنند. همچنین کارآیی یک ابزار جانبی آپشنال موسوم به نمایشگر Vlog نیز مورد بررسی قرار گرفته و عملکردهای مربوط به ضبط سینمایی نیز نمایش داده شده است.

سونی در کنار ساخت دوربین یک اسمارت‌فون هیبریدی، تعهد خود به حفاظت از محیط زیست را نیز افزایش داده است. اکسپریا Pro-I نخستین هندست سونی است که میزان استفاده از مواد پلاستیکی یکبار مصرف در بسته‌بندی آن به صفر رسیده است.

تومویوکی نیشیزاکی؛ مهندس طراح بسته‌بندی در شرکت سونی ادعا می‌کند که حذف کامل ترکیبات پلاستیکی از بسته بندی اسمارت‌فون در راستای تعهد سونی برای به صفر رساندن میزان ضایعات اجرا شده است. قسمت پشتی جعبه گوشی دارای برچسب “فاقد پلاستیک در بسته‌بندی” بوده و کارشناسان امیدوارند که در آینده سایر تولیدکنندگان نیز با الگوبرداری از سونی اقدام به حذف مواد پلاستیکی یکبار مصرف از بسته‌بندی محصولات خود نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH