فیفا، سونی، هدفون بیت= دردسر در جام جهانی

fifa-bans-beats-by-dre-headphones-at-2014-world-cup

ظاهرا استفاده از هدفون‌های بیت در جام جهانی دردسرساز شده است و سونی با توجه به نفوذ خود بر روی فیفا موفق به ممنوع کردن استفاده از این سری هدفون شده است.

ماجرا از این قرار است که نیمار جونیور ستاره تیم ملی برزیل، در هنگام ورود به استادیوم با یک عدد هدفون رنگی بیت بر روی سرش مشاهده گردید و این در حالی است که هدفون‌های بیت از نظر اسپانسر اصلی فیفا یعنی سونی، به‌عنوان محصولاتی شناخته می‌شود که در لیست سیاه این شرکت قرار دارند و سونی حاضر به پذیرش حضور محصولات رقیبان در بالاترین سطح از توجه رسانه‌ای نیست.

نیمار تنها ستاره‌ای نیست که از این نوع هدفون‌ها استفاده می‌کند ولی در جام جهانی برزیل و به علت عضویت او در تیم میزبان و مدعی اصلی قهرمانی موجب شده است تا توجهات رسانه‌ای به او بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد و به‌عنوان ستاره اصلی تیم ملی برزیل، به‌صورت طبیعی تعداد عکس‌هایی که از او گرفته می‌شود بسیار زیاد است و داشتن یک هدفون بیت می‌تواند موجب لطمه خوردن به تبلیغات سونی شود.

جالب است بدانید که در طول مسابقات المپیک، تعداد زیادی هدفون بیت به‌صورت رایگان به ورزشکاران اهدا شده بود و همین امر موجب شده بود تا فضای تبلیغاتی بسیار مناسبی برای این هدفون‌ها به وجود بیاید و سونی با آگاهی از این امر موفق شده است تا با ایجاد فشار فراوان بر روی فیفا موفق به ممنوع کردن استفاده این هدفون‌ها توسط بازیکنان شود و با اعلام رسمی به نیمار و سایر بازیکنان، موفق شود تا جلوی استفاده از این هدفون‌ها را توسط ورزشکاران مشهور تیم‌های حاضر در مسابقات جام جهانی شود.

بیت که چندی پیش توسط شکت اپل و با قیمت 3 بیلیون دلار خریداری شده است به‌عنوان یکی از برترین هدفون‌های جهان شناخته می‌شود و استفاده از آن در میان ورزشکاران بسیار مرسوم است. با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد که رفتار سونی کمی زورگویانه بوده است و امکانات شخصی بازیکنان را نمی‌توان در میان مفاد اصلی قرارداد اسپانسرینگ قرار داد ولی هیچ‌یک از این موارد نتوانسته است تا موجب شود که سونی فشار خود را اعمال نکند و به‌این‌ترتیب در طول این جام جهانی شاهد استفاده از این هدفون‌های محبوب نخواهیم بود.

رقابت سونی و اپل در عرصه تبلیغات بسیار جدی است ولی به نظر می‌رسد تا حداقل برای این مسابقات، برنده این رقابت جانانه در رده تبلیغات، سونی بوده است. یکی از مواردی که این ممنوعیت را کمی عجیب کرده است این است که نیمار یکی از عناصر تبلیغاتی اصلی هدفون‌های بیت در تبلیغات این محصول برای جام جهانی بوده است.

1 در مورد “فیفا، سونی، هدفون بیت= دردسر در جام جهانی”

  1. سلام آقای مدیر. نمیدونم این قسمت جای خوبیه واسه تشکر ازتون یانه. اما میخوام یه تشکر خیلی خیلی زیاد ازتون بکنم بخاطر سایت واقعا عالیتون . اطلاعاتی که میدید واقعا خوبن . من معمولا وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم اولین سایتی رو که باز میکنم این سایته. به همه دوستام هم این سایت رو معرفی کردم. خلاصه خسته نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH