معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های فانتزی که باید بخوانید

اگر از دوستداران کتاب‌های فانتزی باشید، می‌دانید که کتب بسیاری در این ژانر نوشته شده‌اند که انتخاب بهترین کتاب از میان آنها آسان نیست. در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب‌های فانتزی می‌پردازیم که در بین مخاطبان این ژانر بسیار محبوب هستند.

آخرین امپراطوری اثر برندن سندرسون

جهانی که در آن از آسمان خاکستر می‌بارد، غبار شب را فرا می‌گیرد، اهریمن بر جهان غالب می‌شود و همه در خفقان فرو می‌روند. یک مغز متفکر جنایتکار به نام کلسییر، آلومنسی یا جادوی فلزات را به یک مه‌زاده دیگر به نام وین 16 می‌آموزد.

بهترین کتاب‌های فانتزی

آیا کلسییر و افراد دزدش قادر خواهند بود در مقابل امپراطور ظالم بایستند و رنگ را به دنیای خاکستری خود برگردانند؟ آخرین امپراطوری، اولین کتاب از سری کتاب‌های فانتزی حماسی مه‌زاد است. مجموعه مه‌زاد شامل سه کتاب آخرین امپراطوری، چاه معراج و قهرمان دوران است که اولین بار بین سال‌های 2006 تا 2008 منتشر شدند.

کتاب فانتزی نامِ باد از پاتریک راتفسون

نامِ باد که از بهترین کتاب‌های فانتزی است، داستان پسری به نام کوئوت را روایت می‌کند. این کتاب شرح می‌دهد که کوئوت چگونه به بدنام‌ترین جادوگری تبدیل می‌شود که جهان به خود دیده است.بهترین کتاب‌های فانتزی

این کتاب از روزهای کودکی کوئوت تا زمانی که در مدرسه جادوگری مشغول به تحصیل بود و همچنین هنگامی که به عنوان قاتل پادشاه مجبور به فرار بود را به تصویر می‌کشد. نام باد یک شاهکار از ادبیات معاصر است که خواننده را به ذهن و جسم یک جادوگر منتقل می‌کند.

سری کتاب‌های فانتزی هری پاتر از جی. کی. رولینگ

سری کتاب‌های فانتزی هری پاتر بسیار گیرا است. او در کودکی والدین خود را از دست داده و هم اکنون با اقوام سنگ‌دل خود زندگی می‌کند.

ولی این بد اقبالی‌ها هنگامی که او یک نامه مرموز دریافت می‌کند به پایان می‌رسد. او متوجه می‌شود که یک جادوگر است و به زودی به خانه جدید خود یعنی مدرسه جادوگری هاگوارتز منتقل می‌شود.

کتاب‌ فانتزی سابریل اثر رابرت نیکس

به عنوان یک کودک که به مدرسه‌ شبانه‌روزی فرستاده شده، سابریل در مواجه با قدرت جادویی مردگانی که از مرگ می‌گریزند، بسیار بی‌تجربه است.

بهترین کتاب‌ های فانتزی

با این حال بعد از این که پدر سابریل در پایان ترم تحصیلی ناپدید می‌شود، او در می‌یابد که باید با این نیرو مواجه شود تا پدرش را بیابد. رابرت نیکس در این اثر که از بهترین کتاب‌های فانتزی است، خوانندگان را به جهانی می‌برد که مرز بین زنده‌ها و مردگان کمرنگ می‌شود.

کتاب‌ فانتزی الانتیس اثر برندن سندرسون

الانتریس زمانی پایتخت آرلون بود، سرزمین وسیع و زیبا با مردمانی خیرخواه که از توانایی‌های جادوئی خود برای کمک به یکدیگر استفاده می‌کردند.

ولی چندی نگذشت که جادوی ساکنان الانتیس از بین رفت و آنها به موجوداتی جذامی و طرد شده تبدیل شدند. 10 سال بعد الانتیس به یک شهر کثیف و مخروبه تبدیل شد و کای به عنوان پایتخت جدید شناخته شد.

کتاب‌ فانتزی اراگون اثر کریستوفر پائولینی

یک پسر، یک اژدها و دنیایی از ماجراجویی. زمانی که یک پسر فقیر کشاورز به نام اراگون، یک سنگ درخشان آبی رنگ را در میان جنگل یافت، احساس خوش‌شانسی می‌کرد.

بهترین کتاب‌های فانتزی

اراگون با خود خیال می‌کرد می‌تواند آن سنگ را بفروشد و برای خانواده خود مواد غذایی تهیه کند تا زمستان را سر کنند. اما زمانی که این سنگ یک اژدها را نزد او آورد، اراگون دریافت که ارزش چیزی که در دستان اوست بسیار بیشتر از این‌هاست.

دزد آذرخش اثر ریک ریوردن

پرسی جکسن پسر خوبی است ولی به نظر می‌رسد نمی‌تواند روی درس‌های مدرسه تمرکز کند و قادر به کنترل خشم خود نیست. اخیرا با غیبت در مدرسه شبانه‌روزی شرایط بدتر هم شده.

بهترین کتاب‌های فانتزی

معلم جبر پرسی پتانسیل این را دارد که از خشم به یک هیولا تبدیل شود و پرسی را ببلعد. با گذر زمان مادر پرسی در می‌یابد که باید حقیقت را به پرسی بگوید‌. این حقیقت که پدر او یک انسان معمولی نبوده و پوزیدون، خدای دریاست.

کتاب‌ فانتزی جدال با طوفان اثر جیم بوچر

هری درسدن در حرفه خود بهترین است، در حقیقت او تنها کسی‌ست که در این حرفه فعالیت دارد. هر زمان که پلیس شیکاگو با پرونده‌های فراطبیعی رو‌به‌رو می‌شود، درسدن اولین کسی است که پلیس برای کمک گرفتن به خاطر می‌آورد.

اکنون پلیس با یک مورد قتل به وسیله جادوی سیاه برخورد کرده. مشکل این است که پشت هر جادوی سیاه یک جادوگر سیاه خطرناک در انتظار است که اکنون نام درسدن را می‌داند.

ارباب حلقه‌ها از جی. آر. آر. تالکین

ارباب حلقه‌ها که یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی است، داستان یک حلقه را روایت می‌کند. در زمان‌های دور حلقه‌های قدرت توسط الف‌ها ساخته می‌شدند. سائورون، ارباب تاریکی، یکی از این حلقه‌ها را با نیروی خود پر کرد تا بتواند توسط آن به سرزمین میانی تسلط پیدا کند.

اما طولی نکشید که این حلقه قدرت‌مند از چنگ او درآمد. سائورون با وجود کنکاش‌های مداوم، در باز یافتن حلقه ناکام ماند. بعد از سال‌ها طی اتفاقاتی این حلقه به دست فرودو بگینز می‌رسد.

تل‌ماسه یا Dune، یکی از بهترین کتاب های فانتزی از فرانک هربرت

لیست بهترین کتاب‌ های فانتزی را با تل‌ماسه به پایان می‌رسانیم که این روزها پس‌ از اکران فیلم منتسب به آن، توجه بسیاری را جلب کرده. Dune روایتگر ماجراجویی‌های پائول آتردیس، وارث خاندان آتردیس است.

بهترین کتاب‌های فانتزی

بعد از این که خاندان آتردیس وظیفه کنترل سیاره آراکیس را بر عهده می‌گیرند با مشکلات مختلف رو‌به‌رو می‌شوند. این کتاب علمی‌-تخیلی در مورد فضا، داستانی حماسی، ماجراجویانه و عرفانی را روایت می‌کند.

4 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین کتاب‌های فانتزی که باید بخوانید”

  1. من حوصله خوندن کتاب نداشتم ولی فیلم سه گانه ارباب حلقه ها و سه گانه هابیت رو دیدم کیف کردم

    8
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH