در سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شده است

با همه‌گیری کرونا و آنلاین شدن روند انجام بیشتر کارها، از جمله آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان، برخی کارهای اداری و بانکی و خریدهای آنلاین، نیاز و میزان مصرف مردم به تلفن همراه، افزایش یافته است.

امروز، انجمن واردکنندگان تلفن همراه، توییتی در صفحه خود در پلتفرم توئیتر منتشر کرد و اعلام کرد که طی یک سال گذشته، تعداد ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل، وارد کشور شده است و از این تعداد ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه، وارد شبکه ارتباطی کشور شده و در حال استفاده هستند.

بیشترین سهم واردات موبایل در ایران را گوشی‌های برند کره‌ای سامسونگ تشکیل می‌دهند؛ اگر چه که در حال حاضر، شرکت سامسونگ، به طور رسمی بازار ایران را ترک کرده اما همچنان در صدر جدول فروش قرار دارد و مخاطبان خود را حفظ کرده است.

در رده بندی واردات تلفن‌همراه، پس از سامسونگ، کمپانی‌های چینی شیائومی و هواوی قرار دارند که به دلیل قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا و امکانات خوبی که نسبت به قیمت‌شان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند؛ در بین مردم محبوب شده‌اند.

شرکت اپل نیز علی‌رغم اینکه از ابتدا ایران را از لیست خدمات‌دهی خود حذف کرده بود و قابلیت‌های آن در کشور ما محدود شده است؛ اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد و ۴ درصد از واردات را به خود اختصاص می‌دهد.

انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، اعلام کرده است که میزان واردات، متناسب با تقاضای بازار و میزان مصرف مردم بوده و حتی گاهی در سال‌های اخیر پیش آمده که میزان تقاضا از میزان واردات و عرضه بیشتر شده است.

در سال ۲۰۱۸، فروش تلفن‌های همراه در تمام جهان کاهش یافت و تصور می‌شد که میزان فروش موبایل در جهان، دیگر رشدی نخواهد داشت و نمودار فروش آن، خطی خواهد بود؛ اما پس از همه‌گیری کرونا و افزایش خدمات آنلاین، میزان فروش تلفن‌های همراه در تمام دنیا با رشد قابل توجهی مواجه شد که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

3 در مورد “در سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شده است”

  1. من خودم به شیائومی هیچ آشنایی نداشتم خیلی هم اتفاقی رفتم ردمی نوت 9 گرفتم خیلی راضیم
    باید گوشیهای بیشتری از شیائومی وارد بشه

  2. بیچاره ماییم که برای همه چیز که وارد این مملکت میشه باید گمرک بدیم
    البته خداروشکر این روزا اکثر برندهای خوب از ایران خداحافظی کردن..

  3. مرگ بر کرونا

    هرچی برند چینی هست به زودی بازار رو قرق میکنه. کم کم باید اسم کشور رو به چین 2 تغییر بدیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH