مایکروسافت فردا از محصولات آموزش‌محور جدید رونمایی می‌کند

غول نرم‌افزاری دنیا یعنی شرکت مایکروسافت در تدارک میزبانی از یک رویداد آموزشی جدید برای روز 9 نوامبر (18 آبان ماه) است. کمپانی در خصوص این مراسم جزئیات چندانی را اعلام نکرده است؛ اما آخرین بیانیه صادر شده توسط مایکروسافت به معرفی امکانات یا به‌روزرسانی‌های مرتبط با آموزش برای سیستم‌عامل ویندوز اشاره دارد.

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام می‌کند: “در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه به وقت منطقه اقیانوس آرام به ما ملحق شوید. در این مراسم ما به بررسی شکاف‌های ایجاد شده در فرآیند یادگیری بر اثر شیوع ویروس کرونا پرداخته و جدیدترین ایده‌های حوزه فناوری را از نزدیک با شما به اشتراک می‌گذاریم. شرکای مایکروسافت، مدیران مدارس و چندین مهمان ویژه در این رویداد حاضر بوده و شما می‌توانید با فناوری‌های کنونی و جدید مایکروسافت در حوزه آموزش آشنا شوید.”

هر آنچه که از رویداد روز 18 آبان ماه شرکت مایکروسافت می‌دانیم

از زمان عرضه سیستم‌عامل جدید ویندوز 11 مایکروسافت و به‌روزرسانی‌های بعدی آن برای دستگاه‌های سرفیس تنها چند هفته گذشته است؛ اما موضوع جالب‌توجه اینکه برخی شایعات از انتشار به‌روزرسانی جدید این سیستم‌عامل در روز برگزاری مراسم حکایت دارند.

بعلاوه مایکروسافت احتمالا از یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت جدید با نام Laptop SE نیز رونمایی خواهد کرد. وبسایت Windows Central ادعا می‌کند که مایکروسافت روی توسعه یک لپ‌تاپ بهینه‌سازی شده برای دانش‌آموزان کار کرده است. همچنین کمپانی آمریکایی احتمالا از نسخه جدید ویندوز 11 برای بازار آموزش رونمایی خواهد کرد. در صورت صحت گزارشات اخیر، این پلتفرم تحت‌عنوان Windows 11 SE منتشر خواهد شد.

لپ‌تاپ مذکور مجهز به یک نمایشگر 11.6 اینچی، پردازنده N4120 Celeron اینتل و حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم خواهد بود. این محصول برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان گروه K-12 (پایه ابتدایی تا متوسطه) طراحی شده و مایکروسافت به منظور کاهش قیمت‌گذاری محصول تا بیش‌ترین حد ممکن صرفا از یک پورت USB-A و USB-C بهره گرفته است.

آیا مایکروسافت واقعا در صدد معرفی یک دستگاه سرفیس اقتصادی است؟

همان‌طور که احتمالا به‌خاطر دارید؛ مایکروسافت پیش‌تر برای سیستم‌عامل ویندوز 98 نیز از پسوند SE استفاده کرده است. با این‌حال نسخه SE ویندوز 11 دومین نسل از به‌روزرسانی این سیستم‌عامل به‌شمار نرفته و در عوض مشابه با ورژن S ویندوز 10 خواهد بود. ویندوز 10 ورژن S برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت رقابت‌کننده با کروم‌بوک‌های گوگل منتشر شد.

در صورت صحت این شایعات، ویندوز 11 SE احتمالا از سیستم‌عامل Chrome OS که در آن سهولت کاربری نسبت به سایر ویژگی‌ها ارجحیت دارد؛ الهام خواهد گرفت. این اقدام به منزله تلاش دیگری از سوی مایکروسافت برای غلبه بر Chrome OS و محصولات اقتصادی مبتنی بر آن قلمداد می‌شود. اکنون مدت‌هاست که مایکروسافت در زمینه عرضه محصولات اقتصادی عملکرد موفقی نداشته است.

چنان‌چه سرفیس لپ‌تاپ SE مایل به تصاحب سهم Chrome OS در بازار و دستیابی به موفقیت دستگاه‌های مبتنی بر این پلتفرم باشد؛ در این‌صورت بایستی با قیمت‌گذاری تقریبی 400 دلاری یا ارزان‌تر به بازار عرضه شود؛ چرا که شرکت‌هایی نظیر اچ‌پی، Dell و لنوو نیز لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را به بازار عرضه می‌کنند.

2 در مورد “مایکروسافت فردا از محصولات آموزش‌محور جدید رونمایی می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH