دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس احتمالا کیفیت بالایی نخواهد داشت

به گفته انجمن GalaxyClub دوربین سلفی اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس برخلاف سیستم دوربین پشتی آن‌ها ارتقاء نخواهد یافت. بر این اساس شرکت سامسونگ برای دوربین جلویی گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس احتمالا بار دیگر از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این حسگر طی مدت 3 سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.بدین‌ترتیب حتی مدل‌های میان‌رده‌ای نظیر گلکسی A52 و گلکسی A72 نیز دارای دوربین جلویی با رزولوشن بالاتر هستند.

البته بایستی یادآوری کرد که رزولوشن بالاتر دوربین لزوما به‌معنای کیفیت بالای تصاویر ثبت شده نیست. در واقع گلکسی S21 مجهز به یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در جهان است. بنابراین هندست‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس ابدا در این زمینه ناتوان ظاهر نخواهند شد.

این حسگر 10 مگاپیکسلی صرفا برای مدل‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در نظر گرفته شده است؛ چرا که بر اساس شایعات گلکسی S22 اولترا مجهز به دوربین جلویی 40 مگاپیکسلی خواهد بود. این سنسور پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 اولترا و گلکسی S20 اولترا نیز رویت شده بود.

سیستم دوربین پشتی گلکسی S22 مجهز به یک سنسور جدید با قابلیت بزرگنمایی اپتیکی بالاتر خواهد بود

سیستم دوربین اصلی گلکسی S22 احتمالا از سنسور 50 مگاپیکسلی جدید ISOCELL GN5 سامسونگ، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری تشکیل خواهد شد. دوربین تله‌فوتو در مدل‌های فعلی صرفا از قابلیت زوم اپتیکال 1.1 برابری و زوم هیبریدی 3 برابری برخوردار است.

همچنین بر اساس گمانه‌زنی‌ها هندست‌های جدید از نمایشگرهای کوچکتر نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود استفاده خواهند کرد. بر اساس گزارشات اخیر، گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس به‌ترتیب مجهز به نمایشگرهایی با اندازه 6.06 و 6.55 اینچ خواهند بود. برای مقایسه جالب است بدانید که مدل‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس به‌ترتیب با نمایشگرهای 6.2 و 6.7 اینچی روانه بازار شدند.

این پدیده دلیل به‌کارگیری احتمالی باتری با اندازه کوچکتر را به‌خوبی توضیح می‌دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس احتمالا به‌ترتیب مجهز به باتری‌های 3700 و 4500 میلی‌آمپرساعتی خواهند بود. پنل‌های مورد استفاده در این هندست‌ها احتمالا از بیش‌ترین میزان روشنایی در میان نمایشگرهای تولیدی سامسونگ تا به امروز برخوردار هستند.

همچنین نسبت ابعاد 19.5:9 شایعه شده برای نمایشگر اسمارت‌فون‌های فوق به‌معنای طراحی کوتاه‌تر و عریض‌تر آن‌ها خواهد بود. هر 2 هندست احتمالا همانند مدل‌های نسل قبلی خود از نمایشگرهای 120 هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره خواهند برد.

به‌نظر می‌رسد که این گجت‌ها دارای حواشی متقارن در قسمت جلویی و پنل پشتی با طراحی تخت خواهند بود. با این‌حال لبه‌های بدنه دستگاه احتمالا کماکان تا حدی خمیده خواهد بود. در خصوص به‌کارگیری تراشه اگزینوس مجهز به GPU ساخت شرکت AMD در مدل‌های مخصوص بازار اروپا و خاورمیانه گزارشات ضد و نقیضی مخابره شده است. از سوی دیگر می‌توان اطمینان داشت که ورژن‌های مخصوص بازار چین و ایالات‌متحده با تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارشات، سامسونگ در روز 8 فوریه سال 2022 (19 بهمن ماه) از پرچم‌داران سری گلکسی S22 رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH