واتساپ روی اپلیکیشن جدید خود برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS کار می‌کند

اکنون مدت‌هاست که اپلیکیشن واتس‌آپ بر روی سیستم‌های کامپیوتری قابل دسترس است؛ اما این برنامه اساسا یک اپلیکیشن موبایلی بوده که با کامپیوترهای دسکتاپ سازگاری پیدا کرده است. به گفته یک منبع خبری از کشور ایتالیا، این وضعیت در آینده دستخوش تغییر خواهد شد؛ زیرا واتس‌آپ سرگرم توسعه یک اپلیکیشن کاملا جدید برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS است.

این منبع خبری با نام Aggiornamenti Lumia با انتشار چند تصویر اسکرین‌شات و gif طراحی ظاهری نرم‌افزار جدید و امکانات کلیدی آن‌را به معرض نمایش گذاشته است.

برنامه The WhatsApp UWP (اصطلاح UWP مخفف عبارت پلتفرم جهانی ویندوز بوده و امکان استفاده از اپلیکیشن روی کنسول ایکس‌باکس را فراهم می‌کند) مطابق با ویندوز 11 طراحی شده و از پنل‌های نیمه‌شفاف استفاده خواهد کرد. این اپلیکیشن حتی در زمان بسته بودن نیز فعالیت نموده و در صورت دریافت اعلان‌ها مطابق روال معمول عمل خواهد کرد. همچنین راه‌اندازی آن بیش از 1 ثانیه زمان نخواهد برد. این اپلیکیشن مجهز به یک مشخصه ترسیمی است که برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر لمسی بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

تنظیمات در 6 رده مختلف شامل General، Account، Chats، Notifications، Storage و Help گروه‌بندی خواهند شد. این برنامه به لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی با اسکایپ دارد؛ اما در عین‌حال از برخی المان‌های طراحی مسطح و حباب‌های مکالمه با رنگ سبز سنتی بهره می‌گیرد.

 

وبسایت WABetaInfo می‌افزاید که ورژن جدید برنامه برای سیستم‌عامل macOS نیز منتشر خواهد شد. بهبود رابط کاربری اصلی‌ترین تغییر اعمال شده در این نسخه به‌شمار میرود. با این‌حال زمان تقریبی انتشار این اپلیکیشن هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH