کاربران دستگاه‌های اپلی به‌زودی شخصا قادر به تعمیر گجت‌های خود خواهند بود

شرکت اپل طی اقدامی غیرمنتظره، خرید قطعات اصلی برای تعمیر آی‌فون‌های خود را تسهیل نموده است. کمپانی تولیدکننده آی‌فون از برنامه “تعمیر سلف سرویس” رونمایی کرده است. به لطف وجود این برنامه، مشتریان آگاه با دسترسی به قطعات و ابزارهای اصلی قادر به تعمیر هندست‌های خود خواهند بود.

چنین اقدامی یک حرکت معمول از سوی اپل به‌شمار نمی‌رود. ارائه قطعات و ابزارهای اصلی به عموم کاربران توسط شرکت اپل مشخصا اقدامی بزرگ محسوب می‌شود.

در ابتدا اپل روی تعمیرات متداول‌تر ماژول‌هایی که به‌صورت مرتب سرویس‌دهی می‌شوند؛ تمرکز خواهد کرد. این برنامه شامل تعمیر نمایشگر، تعویض باتری و ماژول‌های دوربین برای هر 2 سری آی‌فون 12 و آی‌فون 13 است. پس از آن اپل، کامپیوترهای مک M1 خود را به برنامه تعمیر سلف سرویس اضافه خواهد کرد.

مشتریان می‌توانند قطعات اصلی مورد نیاز گجت‌های خود را سفارش داده و در صورت مرجوع نمودن قطعه استفاده شده نیز از اعتبار خرید بهره‌مند خواهند شد. فروشگاه جدید اپل بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا را ارائه خواهد داد. اپل علاوه بر عرضه قطعات و ابزارهای OEM، پیرامون روش‌های رایج تعمیر نیز دستورالعمل‌هایی را منتشر خواهد کرد.

ظاهرا اپل ترجیح می‌دهد که مشتریان قطعات مورد نیاز خود جهت انجام تعمیرات را مستقیما از این شرکت خریداری نمایند. غول کوپرتینویی علیرغم اعلام این برنامه کماکان توصیه می‌کند که اکثر مشتریان همچنان بایستی به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه نموده و در این میان تکنسین‌های معتبر که از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند؛ ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار برای تعمیر به‌شمار می‌روند.

برنامه تعمیر سلف سرویس در اوایل سال 2022 در ایالات‌متحده قابل دسترس بوده و نهایتا تا اواخر سال در کشورهای بیش‌تری راه‌اندازی خواهد شد. اکنون کاربران کنجکاو هستند تا ببینند که اپل در ازای فروش قطعات جایگزین برای انجام تعمیرات توسط افراد ثالث چه مبالغی را مطالبه خواهد کرد. همچنین بایستی ببینیم که هزینه این روش در مقایسه با تحویل دستگاه معیوب به اپل استورها تا چه اندازه ارزان‌تر خواهد بود.

اپل غالبا به‌دلیل سخت کردن تعمیر دستگاه‌های خود در خارج از مراکز مجاز خدمات پس از فروش شرکت مورد انتقاد شدید مشتریان قرار گرفته است. حتی پیش‌تر اعلام شد که تعویض نمایشگر آی‌فون 13 توسط تعمیرکاران ثالث موجب از کار افتادن سیستم فیس آی‌دی خواهد شد. این موضوع از تراشه میکروکنترلری ناشی می‌شود که به مجموعه پنل نمایشگر متصل شده است. همچنین گزارش دیگری تصریح کرد که اپل روی حل این مشکل کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد که راه‌اندازی برنامه تعمیر سلف سرویس، گامی در مسیر درست و یک پیروزی بزرگ برای طرفداران حق تعمیر دستگاه در تمامی نقاط جهان است.

2 در مورد “کاربران دستگاه‌های اپلی به‌زودی شخصا قادر به تعمیر گجت‌های خود خواهند بود”

  1. فک کنم خالی بندیه همچین چیزی اصلا امکان پذیر نیست. مردم معمولی که نمیدونن مشکل گوشی چیه که بخان درستش کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH